روش های اصولی برای تمیز کردن و برق انداختن شیشه ها

0 4,235

مجله اینترنتی دلخوشی: بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه ها عصرها است.عده ای فکر می کنند که بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه ها صبح ها است ولی این چنین نیست زیرا به هنگام صبح آفتاب به طور مستقیم می تابد و باعث می شود مواد شوینده روی شیشه ها خشک شود و به شیشه ها بچسبد و به شما مهلت پاک کردن آنها از روی شیشه را نمی دهد. در روزهای بارانی نیز کلا فکر تمیز کردن شیشه ها را از سرتان بیرون کنید. همچنین سعی کنید در روزهای خیلی سرد نیز شیشه ها را تمیز نکنید زیرا ترد و شکننده می شوند و ممکن است  دستمال کشی و تمیز کردن آن ها باعث شکسته شدنشان شود.

شستن شیشه ها، خانه تکانی

برای آن که بتوانید شیشه ها را به خوبی شفاف و تمیز کنید و رضایت کامل را از تمیزی آن ها بدست آورید باید تمیز کردن شما به صورت اصولی باشد. ما روش ها و نکاتی را پیشنهاد می دهیم که کمک زیادی به شما در این زمینه می کند.

تمیز کردن شیشه ها به صورت اصولی

۱- ابتدا ابزار مناسبی را برای شستشوی شیشه ها فراهم کنید. این ابزار باید کاملا تمیز و استاندارد باشد و همچنین به گونه ای نباشد که باعث خش افتادن روی شیشه ها شود.

۲- قاب پنجره ها را با استفاده از مواد شوینده تمیز کنید و با دستمال تمیزی خشک کنید.

۳- مایع شستشو دهنده شیشه یا اسپری های چند منظوره را از بالا به پایین روی شیشه بزنید سپس با دستمال خشک و تمیزی شیشه را پاک کنید.

۴- ترکیبی از سرکه سفید و آب به میزان یکسان تهیه کنید و آن را به شیشه ها اسپری کرده و شیشه ها را تمیز کنید.

۵- محلول آب لیمو و آب نیز به شما کمک می کند که شیشه های شفافی داشته باشید. ۵ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۱٫۵  لیتر آب ترکیب کنید و روی شیشه ها اسپری کرده و تمیز کنید.

۶- در فصل زمستان می توانید از این شستشو دهنده استفاده کنید  زیرا می تواند خاصیت ضد یخ نیز برای شیشه ها ایجاد کند. ۲/۱ فنجان از الکل ایزو پروپیل را با ۱ لیتر آب ولرم مخلوط نمایید و روی شیشه ها اسپری کنید سپس با دستمال خشک تمیز کنید.

۷- برای سطح بیرونی شیشه ها از شوینده های قوی تری استفاده کنید زیرا بیشتر در معرض آلودگی هستند.

۸- می توانید از دستمال مایکروفایبر برای تمیز کردن شیشه ها استفاده کنید ولی عده زیادی اعتقاد دارند تمیز کردن شیشه ها با روزنامه نتیجه بهتری را با خود به همراه دارد.

۹- با استفاده از این فرمول نیز می توانید شیشه هایتان را برق بیندازید. برای این فرمول به ۴/۱ فنجان سرکه سفید ، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت و ۱ لیتر آب نیاز داریم. هر سه تای آن ها را با هم مخلوط کرده و به شیشه ها اسپری کنید و با دستمال خشک و تمیز شیشه ها را تمیز کنید.

منبع : سیمرغ

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.