ترفندهایی جالب برای تمیز کردن و برق انداختن دیوارها

0 7,506

مجله اینترنتی دلخوشی: یکی از نقاط خانه که تمیز کردن آن نسبتا سخت است، دیوارها هستند. برای تمیز کردن دیوارها با انواع متفاوت، باید از مواد شوینده متناسب با آن ها استفاده کنیم. برای اینکه بتوانید به راحتی دیوارهای منزلتان را برق بیندازید ، اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم تا کمک زیادی دراین مورد به شما بکند.

پاک کردن لکه مداد از دیوار، شستن دیوارها

اصول تمیز کردن لکه ها از روی انواع دیوارها :

۱- تمیز و شفاف کردن دیوارهای روغنی :

برای تمیز کردن اینگونه دیوارها میتوانید از سه فرمول زیر استفاده کنید :

  •  مقدار کمی جوش شیرین ، سرکه و آمونیاک را در یک ظرف آب بریزید و مخلوط کنید. سپس به وسیله یک دستمال یا اسفنج روی دیوارها بکشید و تمیز کنید.
  •  نصف پیمانه بوراکس (می توانید از مغازه های مواد بهداشتی یا شیمیایی آن را تهیه کنید) ، یک قاشق غذاخوری آمونیاک و نصف قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی را در یک ظرف آب گرم ترکیب کنید سپس به وسیله اسفنج دیوارها را تمیز کنید.
  •  یک قاشق غذاخوری آمونیاک و دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک لیتر آب ولرم ترکیب کنید سپس دیوارها را با این محلول تمیز نمایید.

۲- تمیز و شفاف کردن دیوار های گچی :

تمیز کردن دیوارهای گچی مشکل تر از دیوارهای روغنی است. برای تمیز کردن هرگونه لکه از دیوارهای گچی تنها از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید و به وسیله دستمال دیوارها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که اگر برای این گونه دیوارها از آب خالی استفاده کنید نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت و لکه ها را بیشتر خواهد کرد.

 

۳- تمیز کردن لکه مداد رنگی :

برای تمیز کردن لکه مداد رنگی از روی دیوار ها، مقداری از خمیر دندان را به مسواک بزنید و روی لکه ها بکشید. همچنین می توانید مقداری اسپری مو (تافت مو) را روی لکه اسپری کنید و سپس با دستمال تمیز کنید.

۴- تمیز کردن لکه های دوده :

می توانید برای تمیز کردن دوده های روی دیوارها از محلول پودر لباسشویی و آب ولرم یا محلول مایع ظرفشویی و آب ولرم استفاده کنید.

 

۵- تمیز کردن جوهر خودکار :

تکه ای پنبه را به مقداری الکل سفید آغشته کنید و روی لکه جوهر فشار دهید ولی نمالید زیراین کار موجب پخش شدن جوهر به اطراف لکه جوهر می شود. پنبه را چند بار تعویض کنید و این روش را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا از روی دیوار محو شود.

۶- تمیز کردن لکه ها به وسیله بخارشو :

با استفاده از بخارشو نیز می توانید لکه های روی دیوار را تمیز کنید ولی باید مواظب باشید که دمای بخارشو زیاد نباشد زیرا در این صورت موجب خراب شدن رنگ روی دیوار خواهد شد.

۷- تمیز کردن لکه شمع روی کاغذ دیواری :

مقداری یخ را روی لکه شمع قرار دهید تا پارافین را جدا کند سپس کاغذی مومی را روی باقی مانده لکه بگذارید و اتو بکشید تا لکه کاملا از بین برود.

نکات مهم به هنگام تمیز کردن دیوارها :

۱- به هنگام استفاده از مواد شوینده و پاک کننده ها، از دستکش استفاده کنید.

۲- تعدادی روزنامه زیر دیوارها پهن کنید زیرا ممکن است به هنگام تمیز کردن دیوارها، مقداری از مواد شوینده به زمین بریزد و باعث ایجاد لکه شود.

۳- مقداری از محلول های گفته شده را به قسمت کوچکی از دیوار که در دید نیست بزنید تا مطمئن شوید آسیبی به آن وارد نمی کند.
۴- دیوارها را از بالا به پایین تمیز نمایید.

گردآوری شده از: نوین فان ، مشرق نیوز،۷ گنج

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.