چطور یخچال و فریزر را تمیز کنیم

0 6,316

مجله اینترنتی دلخوشی: یخچال یکی از نقاطی است که رسیدگی به نظافت آن بسیار مهم است زیرا مواد غذایی در آن نگهداری می شود. بوی نامطبوع حاصل از غذاهای مختلف یا مواد خوراکی فاسد شده برایتان غیر قابل تحمل خواهد بود بنابراین اگر می خواهید هربار که در یخچال و فریزر خود را باز می کنید احساس خوشایندی به شما دست دهد، به تمیزی آن اهمیت دهید. برای اینکه فرآیند تمیز کردن یخچال و فریزر برای شما آسان تر و بهتر باشد، راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم.

آب کردن برفک، تمیز کردن یخچال

تمیز کردن قسمت داخلی یخچال و فریزر :

برای تمیز کردن قسمت های داخلی یخچال و فریزر ابتدا سیم برق آن ها را بکشید، مواد غذایی موجود درآن را کاملا خارج کرده، سپس قفسه و جا میوه ای ها را از جای خود درآورید و با کف و آب خوب شستشو دهید و خشک کنید. سپس بدنه داخلی یخچال و فریزر را به وسیله اسفنج و محلول پودر دستی و آب، یا شیشه پاک کن،  تمیز و خشک نمایید. قفسه و جا میوه ای ها را در جای خود قرار دهید، سپس شیشه ها و ظروف حاوی مواد غذایی را که دستمال کشی کرده اید به درون آن ها بازگردانید و در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن برفک های یخچال :

برفک به دلیل وارد شدن هوا به درون یخچال و فریزر ایجاد می شود. زمانی که برای برداشتن مواد غذایی، درب یخچال یا فریزر را باز می کنیم هوا وارد آن می شود که هرچه درب آن ها به دفعات بیشتر و مدت طولانی تر باز بماند، برفک نیز سریع تر و بیشتر ایجاد می شود. همچنین اگر نوارهای پلاستیکی اطراف یخچال و فریزرخراب شده باشند باعث ورد هوا و ایجاد برفک می شوند. بنابراین سالی یک بار این نوارها را بررسی کنید و اگر خراب شده بودند آن ها را تعویض نمایید. سعی کنید یخچال هایی را انتخاب کنید که مجهز به سیستم برفک آب کن خودکار هستند. حال می خواهیم نحوه تمیز کردن برفک یخچال و فریزر را به شما آموزش دهیم.

۱) اگربرای این کار عجله ندارید می توانید درب یخچال یا فریزر را باز بگذارید تا برفک آن ها آب شود.

۲) اگر می خواهید کارتان سریع تر پیش برود، کف یخچال یا فریز را دستمال یا حوله قرار دهید، سپس ظرف بزرگی از آب جوش را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال یا فریزر بگذارید و درب آن ها را ببندید تا به آب شدن سریع برفک یخچال کمک کند.

تمیز کردن قسمت بیرونی یخچال و فریزر :

ابتدا یخچال یا فریزر را جلو بکشید و پشت آن را تمیز کنید. سپس محلول پودر دستی و آب را به دستمال نرم یا اسفنج آغشته کنید و بدنه آن ها را از بالا به پایین تمیز کنید و خوب خشک نمایید.

خوشبو کردن داخل یخچال و فریزر :

می توانید برای از بین بردن بوی نا مطبوع یخچال و فریزر و خوشبو کردن آن ها از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید. برای این کار ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۴/۱ لیتر آب ترکیب کنید و به وسیله اسفنج داخل یخچال و فریزر را تمیز کنید. همچنین می توانید مقداری ذغال را بکوبید و درکیسه پارچه ای نازک قرار دهید و در طبقه بالای یخچال بگذارید و هر سه هفته یکبار این کیسه را جلوی آفتاب قرار دهید تا رطوبت آن خشک شود سپس دوباره می توانید از آن استفاده کنید و بوی نامطبوع یخچال و فریزرتان را از بین ببرید.

نکات مهم :

۱) قبل از وصل کردن برق یخچال و فریزر، از خشک بودن آن ها و همچنین زمین اطراف آن ها اطمینان حاصل نمایید.

۲) پس از گذشت ۱۵ دقیقه از روشن کردن یخچال و فریزر، مواد غذایی را داخلشان بگذارید.

۳) مواد غذایی که تاریخشان گذشته یا فاسد شده اند را دور بریزید.

۴) تا ۲ ساعت پس از روشن کردن یخچال و فریزر در آن ها را باز نکنید تا دمای یخچال و فریزر سریعا تنظیم شود.

گردآوری شده از:  سیمرغ، روزنامه سلامت، دارچین

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.