ترفند های تمیز کردن صفحه ال سی دی تلویزیون

0 5,867

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید گمان کنید که برای تمیز کردن صفحه ال سی دی می توانید از مواد شوینده استفاده کنید و یا به آن ها شیشه پاک کن اسپری کنید، ولی سخت در اشتباهید، زیرا اگر با این شیوه ها صفحه ال سی دی خود را تمیز کنید دچار نقص هایی می شود که جبران ناپذیر خواهد بود. صفحه ی تلویزیون های ال سی دی (LCD) ، ال ای دی (LED) و مانیتورها بسیار حساس هستند و باید با دستمال های مخصوص و به شیوه ای اصولی تمیز شوند. ما به شما روش هایی را پیشنهاد می کنیم تا به کمک آن ها بتوانید بدون اینکه کوچکترین آسیبی به صفحه  نمایش تلویزیون خود وارد کنید، آن را تمیز و شفاف کرده و لذت کافی را از تماشای برنامه های تلویزیونی ببرید.

تمیز کردن ال سی دی، ال ای دی

روش های تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون:

۱) اگر تلویزیون روشن است آن را خاموش کرده و منتظر شوید کمی خنک شود سپس پریز برق آن را بکشید و مراحل تمیز کردن آن را آغاز کنید.

۲) ابتدا گردو غبار روی صفحه نمایش را با استفاده از بهترین روش گردگیری که هوای فشرده است و صفحه نمایش لمس نمی شود، از روی آن بزدایید.

۳) با استفاده از دستمال میکروفایبر که کاملا تمیز و خشک است می توانید صفحه نمایش را تمیز کنید. فقط دقت داشته باشید که این کار به آرامی انجام شود و هیچ گونه فشاری به صفحه وارد نکنید. دستمال های میکروفایبر را می توانید از فروشگاه ها تهیه نمایید.

۴) اگر لکه های روی صفحه با دستمال میکروفایبر خشک، تمیز نشدند می توانید این دستمال را مقداری با آب مقطر مرطوب کنید زیرا آب مقطر عاری از هرگونه املاح است ولی آب شیر اینگونه نیست و مواد معدنی موجود در آن ممکن است به صفحه نمایش آسیب برساند. خیسی دستمال به اندازه ای باشد که آب از آن نچکد و به داخل صفحه نمایش نفوذ نکند.

۵) اگر لکه های روی صفحه نمایش لکه چربی بودند یا موادی به آن مالیده شده است که با دستمال نمدار پاک نمی شوند، با استفاده از ترکیب آب مقطر و سرکه سفید به صورت برابر و آغشته کردن دستمال میکروفایبر به آن می توانید به آرامی صفحه نمایش را تمیز کنید. البته در موارد خیلی کمی این روش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نکات مهم در تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون:

– هیچگاه برای تمیز کردن صفحه نمایش از دستمال کاغذی یا دستمال های چند منظوره ، هرچند که نرم باشد، استفاده نکنید، زیرا صفحه ال سی دی شما را خط و خش خواهد انداخت.

– در هنگام تمیز کردن صفحه ال سی دی به هیچ وجه به آن فشار نیاورید.

– هیچگاه از شیشه پاک کن، الکل، آمونیاک و مواد شوینده قوی برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده نکنید.

– هرگز آب مقطر یا ترکیب آن با سرکه (تنها مواد شوینده مجاز برای تمیز کردن صفحه نمایش) را به صورت مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید و ابتدا روی دستمال اسپری کرده سپس به تمیز کردن بپردازید.

گردآوری شده از: جام جم آنلاین، خبرگذاری دانا

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.