بهترین روش برای نگه داری و تازه ماندن آجیل عید

0 478

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر آجیل هایی که خریداری می کنید را به شیوه ای غیر اصولی نگهداری کنید به مرور زمان کپک میزنند یا کهنه می شوند. با رعایت نکات زیر همیشه آجیل هایی تازه و خوشمزه در منزلتان خواهید داشت.

آجیل عید، جلوگیری از کهنه شدن آجیل

نحوه نگه داری آجیل عید:

– دقت داشته باشید که آجیل هایی که خریداری کرده اید هیچ گونه بوی نامطبوعی چون ترشیدگی و تندی نداشته باشند. همچنین دقت کنید که آجیل هایی که بعضی از جاهای آن سوراخ شده است را خریداری نکنید زیرا نشان می دهد آجیل دارای آفت هایی همچون لارو است.

– به هنگام خریداری آجیل مقداری از آن را در کف دست خود بریزید و کمی منتظر بمانید سپس آن را در سرجای خورد بریزید، اگر درون دست شما رنگی شد بدانید این آجیل بهداشتی نیست و در آن از رنگ خوراکی استفاده شده است. در آجیل های بهداشتی، از هیچ رنگی خوراکی غیر مجاز استفاده نمیکنند و در صورت استفاده، از رنگ های طبیعی همچون زعفران و زردچوبه استفاده می کنند.

– آجیل هایتان را در جای گرم نگهداری نکنید زیرا گرما باعث فاسد شدن آجیل می شود. کابینت یکی از مکان هایی است که گرما را در خود نگه می دارد، پس از نگهداری آجیل در این مکان خودداری نمایید.

– آجیل ها را در ظرفی قرار دهید که هوا وارد آن نشود زیرا ممکن است بوی خوراکی هایی که در اطرافشان گذاشته می شود را به خود بگیرند.

– نور باعث کهنه شدن و آسیب زدن به مغزهای آجیل می شود، بنابراین سعی کنید آجیل هایتان را در جای تاریک، خنک و خشک قرار دهید.

– اگر جای آجیل مرطوب باشد زودتر فاسد می شود، رنگ و بوی آن تغییر می کند و  به سم خطرناک آفلاتوکسین که کپکی میکروسکوپی است آلوده می شود. اگر این سم به بدن وارد شود سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و در زنان حامله خطر سقط جنین و عقب افتادگی ذهنی را ایجاد می کند. همچنین با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به سرطان کبد را در افراد افزایش می دهد.

– آجیل در فریزر به مدت یک سال یا بیشتر، در یخچال به مدت ۶ ماه و در دمای بیرون به مدت ۳ ماه ماندگاری دارد و سالم می ماند. اما سعی کنید تا جایی که می شود برای نگهداری آجیل، از فریزر استفاده کنید تا خاصیت و رنگ و بوی آن ها حفظ شود.

– سعی کنید آجیل خام خریداری کنید، زیرا مدت زمان بیشتری می توانید آن را نگهداری کنید ولی آجیل بو داده را باید در عرض دو سه هفته مصرف کنید.

– مغزهای با پوست نسبت به مغزهای بدون پوست ماندگاری بیشتری دارند. مغز های بدون پوست در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار دارند در صورتی که در مغز با پوست این چنین نیست و به دلیل داشتن محافظ پوستی هیچ آلودگی در آن ها ایجاد نخواهد شد.

– بادام زمینی و گردو در میان مغزهای دیگر زودتر خراب و فاسد می شوند. سعی کنید آن ها را در ظرف در بسته و در فریزر نگهداری کنید.

گردآوری شده از: خراسان نیوز، مشرق نیوز

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.