آموزش تخم مرغ رنگی هفت سین با رنگ های طبیعی

0 3,783

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر می خواهید برای نوروز تخم مرغ رنگی سفره هفت سین را با رنگ های طبیعی رنگ کنید، می توانید از سبزیجات، میوه ها و سایر مواد خوراکی رنگی استفاده کنید. دراینجا دستور انواع رنگ هایی که به وسیله مواد خوراکی طبیعی می توانید آن ها را بسازید و تخم مرغ رنگی هفت سین را رنگ کنید به شما آموزش می دهیم.

تخم مرغ رنگی با رنگ طبیعی، تزیین تخم مرغ رنگی

رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین با رنگی های طبیعی

۱) تخم مرغ رنگی آبی : مقداری سرکه، آب و کلم قرمز را در قابلمه ای ریخته و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه و به آرامی بجوشد. پس از سرد شدن این ترکیب، آن را صاف کنید و تخم مرغ هایی را که قبلا پخته اید درون این مایع آبی رنگ بیندازید و ۱۰ تا ۱۲ ساعت منتظر بمانید تا رنگ کاملا به خورد تخم مرغ ها برود. سپس تخم مرغ رنگی ها را از ظرف درآورده و بگذارید خشک شود.


تخم مرغ های رنگی لوکس


۲) تخم مرغ رنگی نارنجی : مقداری سرکه، آب و پوست پیاز را در قابلمه ای ریخته و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه و به آرامی بجوشد. پس از سرد شدن این ترکیب، آن را صاف کنید و تخم مرغ هایی را که قبلا پخته اید درون این مایع بیندازید سپس ۱۰ تا ۱۲ ساعت منتظر بمانید تا رنگ کاملا به خورد تخم مرغ ها برود. سپس تخم مرغ رنگی ها را از ظرف درآورده و بگذارید خشک شود.


تخم مرغ رنگی عروسکی سه بعدی


۳) تخم مرغ رنگی قهوه ای : می توانید تخم مرغ را با نسکافه یا قهوه بجوشانید تا به رنگ قهوه ای درآید. همچنین با استفاده از چای به همین روش نیز می توانید تخم مرغ هایی به رنگ قهوه ای داشته باشید.


تخم مرغ رنگی عروسکی نقاشی


۴) تخم مرغ رنگی صورتی و قرمز : مقداری آب، سرکه و چغندر رنده شده را درون قابلمه ای بریزید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی بجوشد. سپس منتظر بمانید تا این ترکیب سرد شود و بعد تخم مرغ هایی را که قبلا پخته اید درون این رنگ طبیعی قرمز قرار دهید و ۱۰ تا ۱۲ ساعت صبر کنید تا رنگ به خورد تخم مرغ برود. برای داشتن رنگ صورتی ۲ ساعت انتظار کافیست.


تخم مرغ پولکی سفره هفت سین


۵) تخم مرغ رنگی زرد : برای این رنگ از زردچوبه، سرکه و آب استفاده کنید. این ترکیب را به مدت یک ربع با حرارت ملایم بجوشانید و پس از گذشت این مدت، ظرف را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. سپس تخم مرغ هایی را که  قبلا پخته اید درون آن بیندازید و ۱ ساعت صبر کنید تا به رنگ زرد در آیند. برای داشتن رنگ زرد پر رنگ تر، باید بیشتر از ۱ ساعت منتظر بمانید.


تخم مرغ موش کنفی هفت سن


۶) تخم مرغ رنگی سبز : ۲ پیمانه اسفناج که ریز خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری نمک، ۱ قاشق غذاخوری  سرکه و ۱ پیمانه آب را بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس بعد از سرد شدن این ترکیب تخم مرغ هایی را که از قبل پخته اید را درون ظرف بیندازید و ۱۰ تا ۱۲ ساعت منتظر بمانید تا رنگ به خورد تخم مرغ برود. برای داشتن رنگ سبز روشن، ۲ ساعت انتظار کافیست.


تزیین تخم مرغ موش نمدی سه بعدی


۷) تخم مرغ رنگی بنفش : برای درست کردن این رنگ از ترکیب شاتوت، سرکه و آب استفاده کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد، سپس بگذارید سرد شود و تخم مرغ های پخته شده را درون این ترکیب بگذارید و ۱۰ تا ۱۲ ساعت صبر کنید، سپس تخم مرغ ها را درآورده و روی سطحی بگذارید تا خشک شوند.

گردآوری شده از : ایران کوک، نی نی وبلاگ

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.