نسخه ۳٫۸ تلگرام – پلتفرم ربات تلگرام نسخه ۲٫۰

0 2,738

مجله اینترنتی دلخوشی: امروز ۲۴ فروردین ۹۵ معادل با ۱۲ آوریل ۲۰۱۶، نسخه ۳٫۸ تلگرام با حجم ۳۹٫۱ مگابایت، منتشر شد. در نسخه ۳٫۸ تلگرام، قابلیت های متعددی در اشتراک گذاری مطالب و همچنین نسخه ۲٫۰ از پلتفرم ربات (BOTS 2.0) ارائه شده است. در ادامه هر کدام از قابلیت های جدید نسخه ۳٫۸ تلگرام را مفصل شرح خواهیم داد. با آموزشی دیگر از مجله اینترنتی دلخوشی همراه باشید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

پلتفرم ربات تلگرام نسخه ۲٫۰ (BOTS 2.0)

سال گذشته شرکت تلگرام، پلتفرم ربات (Bots) را راه اندازی کرد که مورد استقبال هزاران توسعه دهنده و برنامه نویس خلاق قرار گرفت. در نسخه ۲٫۰ از پلتفرم ربات، تلگرام امکانات جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می دهد که شامل صفحه کلیدهای درون خطی (Inline Keyboards) ، مجوز موقعیت (Location Permissions)، و چندین قابلیت دیگر می باشد. همچنین از این به بعد ربات های جدید، هر نوع داده ای شامل: اسناد (documents)، فایل های Mp3، فیلم و ویدئو، استیکرها، انیمیشن ها و اطلاعات تماس (Contacts)، را برای اشتراک گذاری با دوستان در تلگرام، تولید و ارائه می کنند.

برای نمایش قابلیت های جدید نسخه ۲٫۰ از پلتفرم ربات، تلگرام چندین ربات نمونه شامل @music، @youtube ، @foursquare، @sticker را ایجاد کرده است. (قبل از کار با این ربات ها حتما ابتدا تلگرام خود را به نسخه ۳٫۸ بروزرسانی کنید.)

صفحه کلیدهای درون خطی (Inline Keyboards)

در اینجا نحوه کار ربات @music را به شما نشان خواهیم داد. ربات @music از یک صفحه کلید درون خطی (inline keyboards) استفاده می کند که به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به ارسال هیچ نوع پیامی، با این ربات تعامل برقرار کنید. همچنین وقتی شما روی صفحات مختلف نتایج کلیک می کنید، ربات @music نتایج جستجو را برای شما تغییر داده و لیست جدید را طبق درخواست شما نمایش می دهد.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

نام ربات @music را در یکی از صفحات چت تایپ کنید و سپس روی آن کلیک کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال وارد صفحه چت با ربات @music می شود و حالا برای شروع کار، دکمه Start را کلیک کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال دو دکمه برای شما فعال می شود که می توانید با کمک آنها برای دوستان خود موزیکی ارسال کنید یا اینکه موزیکی را به طور تصادفی از ربات درخواست کنید. حال در قسمت تایپ پیام نام موزیک مورد نظر خود را وارد کنید. مثلا ما کلمه Bach را وارد کرده ایم. حال آن را ارسال کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

ربات لیستی از موزیک ها را بر اساس کلمه جستجوی شما برای شما نشان می دهد. همانطور که می بینید نتایج به صورت صفحه بندی شده برای شما لیست می شود. با کلیک روی هر صفحه، نتایج همان صفحه برای شما نشان داده می شود.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال با کلیک کردن روی هر موزیک، می توانید آن را دانلود کنید و گوش دهید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال اگر می خواهید موزیکی را برای دوستان خود ارسال کنید. روی گزینه send music to friends کلیک کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال لیست دوستان شما نمایش داده می شود و می توانید دوست مورد نظر خود را جهت دریافت موزیک انتخاب کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال در قسمت تایپ پیام، نام ربات @music را تایپ کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

سپس با یک فاصله، نام موزیک مورد نظر خود را وارد کنید تا ربات نتایج جستجو را برای شما لیست کند.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

اگر می خواهید ربات برایتان لیستی تصادفی از موزیک ها را نمایش دهد، روی گزینه Get random music کلیک کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

همانطور که منشاهده می کنید، لیستی از موزیک های تصادفی برای شما نمایش داده می شود.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

اگر روی گزینه Load more کلیک کنید، موزیک های بیشتری برای شما نمایش داده خواهد شد.

ارسال و به اشتراک گذاری انواع داده ها به کمک ربات ها در تلگرام

از این به بعد شما می توانید انواع داده ها را مانند اسناد، فایل Mp3، ویدئو، استیکرها، انیمیشن ها و اطلاعات تماس را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ربات @music می تواند در مد درون خطی (Inline Mode)، نیز کار کند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ربات های درون خطی، روی لینک ربات های درون خطی (Inline Bots) کلیک کنید. به طور خلاصه اینکه ربات های درون خطی انواع ربات های تلگرام هستند که با تایپ نام آنها به همراه پیشوند @، می توانید در قسمت تایپ پیام در هر صفحه ای از چت تلگرام، با این ربات در تعامل باشید و درخواست هایی را از آن داشته باشید.

ربات @music انواع فایل های Mp3 را در صفحه چت در اختیار شما قرار می دهد.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

از آنجایی که ربات @music در مد درون خطی نیز کار می کند، بنابراین برای جستجو با این ربات نیاز نیست که حتما وارد صفحه چت مخصوص این ربات شوید. می توانید براحتی در هر صفجه چتی با تایپ کردن نام این ربات در قسمت تایپ متن، درخواست انواع موزیک را داشته باشید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

از این به بعد انواع داده ای که در تلگرام در دسترس است، از طریق ربات های درون خطی نیز قابل جستجو، استفاده و به اشتراک گذاری می باشد.

کار با ربات درون خطی @sticker

همانطور که گفته شد، از این به بعد انواع داده ای که در تلگرام قابل دسترس است، از قبیل انواع موزیک، ویدئو، اسناد، استیکرها، و غیره نیز از طریق ربات درون خطی نیز قابل دسترس است.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

برای یافتن و به اشتراک گذاری استیکر مورد نظر خود در تلگرام، کافیست در قسمت تایپ متن در صفحه چت، نام ربات @sticker را تایپ کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

سپس یک فاصله (space) بزنید، و بعد از آن یکی از شکلک های تلگرام یا همان Emoji ها را وارد کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

ربات @sticker بر اساس Emoji وارد شده، لیستی از استیکرها را به شما نشان می دهد که می توانید به راحتی از لیست استیکرهای ظاهر شده استفاده کنید، حتی بدون اینکه نیاز باشد تا قبلا آن استیکر را در مجموعه استیکرهای خود اضافه کرده باشید.

ربات درون خطی @youtube

ربات @youtube نیز همانند ربات @music، در دو مد کار می کند. این ربات با استفاده از مکانیزمی هوشمند، اکانت تلگرام شما را به یوتیوب وصل می کند.

ربات درون خطی @foursquare

ربات @foursquare نیز یکی دیگر از ربات های درون خطی تلگرام است که با استفاده از ویژگی مکان (Location features) به شما کمک می کند تا آدرس مکانی خاص یا آدرس مکانی که به موقعیت فعلی شما نزدیک است را برای دوستان خود ارسال کنید.

وقتی برای اولین بار درخواست آدرسی را از ربات @foursquare می کنید، ابتدا ربات برای دسترسی به location شما، اجازه می گیرد.

به اشتراک گذاری و پیش نمایش (Sharing and Previews)

در نسخه ۳٫۸ تلگرام، علاوه بر بروزرسانی اساسی در پلتفرم ربات ها (BOTS 2.0)، تلگرام بهبودهایی را نیز در طراحی و ظاهر اپلیکیشن تلگرام برای گوشی های IOS و اندروید ارائه داده است.

به اشتراک گذاری مطالب در تلگرام برای گوشی های IOS

کاربران تلگرام با گوشی های IOS، از امروز می توانند به راحتی تصاویر و ویدئوها را با اضافه کردن یک کامنت و توضیحات، به صفحات چت دیگر در تلگرام به اشتراک بگذارند یا اینکه آنها را به اپلیکیشن های دیگر ارسال کنند.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

روی دکمه Share در کنار مطلب مورد نظر کلیک کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

حال لیست دوستانتان باز می شود و می توانید از این لیست افرادی که می خواهید آن مطلب خاص را با آنها به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای مطلب خود یک کامنت یا توضیح نیز بنویسید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

ویدئو پلیر جدید در تلگرام

همچنین تلگرام یک ویدئو پلیر جدید برای پخش فیلم ارائه داده است که با این ویدئو پلیر تلگرام، طی مراحل کمتر و سریعتر می توان فیلم و ویدئوهای مختلف را تماشا کرد.

پیش نمایش و اضافه کردن پک جدید استیکر در نسخه ۳٫۸ تلگرام

اضافه کردن پک جدید استیکر به تلگرام در نسخه ۳٫۸، بسیار راحت تر از قبل شده است. اگر فرضا استیکری را در یک کانال تلگرام می بینید یا دوستتان برایتان ارسال کرده است که شما آن مجموعه استیکر را ندارید، می توانید به راحتی آن مجموعه استیکر جدید را به تلگرام خود اضافه کنید.

 برای این کار کافیست روی استیکر مورد نظر، یک ضربه بزنید. سپس منوی مربوط به پک کامل آن استیکر باز می شود و شما می توانید به راحتی آن را نصب کنید. در همین منوی باز شده می توانید به راحتی پیش نمایش بزرگ استیکرها را مشاهده کنید یا اینکه آن را از همین منو برای دوستان خود ارسال کنید، بدون اینکه نیاز به نصب آن داشته باشید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

فرض کنید از دوست خود یک استیکر دریافت می کنید که در حال حاضر آن را نصب نکرده اید. حال روی آن استیکر یک ضربه بزنید تا منوی مربوط به آن استیکر برای شما باز شود.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

اگر در همین منوی باز شده روی هر کدام از استیکر ها یک ضربه بزنید، بالای آن استیکر گزینه send sticker فعال می شود و می توانید بدون اینکه نیاز به نصب پک استیکر داشته باشید، آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

دانلود تلگرام، استیکر تلگرام

همچنین اگر انگشت خود را روی هر کدام از استیکرها فشار دهید و نگه دارید، می توانید پیش نمایش بزرگ آن استیکر را مشاهده کنید.

پیش نمایش انیمیشن های gif در گوشی های IOS

ربات @gif یک ربات درون خطی برای ارسال تصاویر انیمیشن است. هنگامی که توسط ربات @gif تصاویر انیمیشن را جستجو می کنید، لیستی از نتایج برای شما نمایش داده می شود. شما می توانید قبل از اینکه یک انیمیشن را برای دوست خود ارسال کنید، ابتدا پیش نمایش آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را ارسال کنید. برای این کار انگشت خود را روی یکی از تصاویر در لیست نگه دارید. سپس پیش نمایش آن انیمیشن را مشاهده خواهید کرد. حال می توانید تصمیم بگیرید که آن را برای دوست خود ارسال کنید یا خیر.

 

طراحی های جدید در ظاهر تلگرام برای گوشی های اندروید

در نسخه ۳٫۸ تلگرام برای گوشی های اندروید، تغییراتی در صفحه چت تلگرام، بهینه سازی در رنگ ها، میله پیشرفت جدید زیبا (Progress bar)، و چندین تغییر دیگر ایجاد شده است.

تغییرات تلگرام  در نسخه کامپیوتر و لپ تاپ (Telegram Desktop)

چندین تغییر در طراحی نسخه کامپوتر تلگرام ایجاد شده است و تمامی ربات های جدید، در آن قابل دسترس هستند.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.