با این روش ها پیری را به تاخیر بیاندازید!

0 96

­­مجله اینترنتی دلخوشی: مرحله ای از زندگی که دیر یا زود به سراغ انسان می آید پیری است که با وجود عمل های جراحی زیبایی و انواع کرم های زیبایی باز هم نمی توانید مانع از بوجود آمدن آن شوید. همه انسان ها دوست دارند همیشه جوان بمانند و از پیر شدن به نوعی فراری هستند. تنها می توانید روند پیر شدن را چندسالی به تاخیر بیندازید و با اصلاح شیوه زندگی، حتی عمر بیشتری نیز بکنید. ما به شما راهکارهایی را پیشنهاد می کنیم تا با رعایت آن ها بتوانید به این خواسته خود برسید.

پیری پوست، عمل زیبایی

راهکارهایی برای دیر پیر شدن

۱) استفاده از میوه ها و سبزیجات : بقراط، پزشک و فیلسوف یونانی مردم را به مصرف میوه و سبزیجات بسیار توصیه کرده است و می توان او را پدر رژیم درمانی نیز دانست. بقراط ۹۰ سال عمر کرد و عمر نسبتا طولانی او نشان از این است که توصیه هایش را برای خود نیز عملی کرده است. مصرف منظم میوه ها و سبزیجات از بسیاری از بیماری ها که با افزایش سن نیز احتمال ابتلا به آن ها بیشتر می شود، همچون انواع سرطان یا بیماری های قلبی جلوگیری می کند. همچنین باعث شادابی و نشاط پوست نیز می شود و آن را آبرسانی می کند. می توانید سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید و یا درون سوپ یا غذاهای دیگر ترجیحاً به صورت تازه مصرف  نمایید.

۲) اسید های چرب غیر اشباع امگا ۳ : مواد غذایی چون کاهوفرنگی، ماهی، اسفناج و روغن کلزا دارای اینگونه اسید های چرب امگا ۳ هستند که برای مقابله با بیماری هایی  چون بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و آرتروز مفید هستند و هر چه زمان می گذرد محققان به خواص بیشتری از امگا ۳ پی می برند. به همراه مصرف غذاهایی که این نوع ویتامین را دارا است، از مصرف زیاد گوشت قرمز خودداری نمایید زیرا گوشت قرمز باعث افزایش کلسترول می شود و مصرف زیاد آن عمر را کوتاه تر می کند.

۳)  داشتن خواب کافی : پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که کسانی که خواب شب ناکافی دارند نسبت به کسانی که خواب کافی دارند دچار چروک های بیشتری در پوستشان می شوند و همچنین پوستشان لکه نیز می آورد. محققان معتقدند که افراد باید حداقل ۷٫۵ ساعت خواب شبانه داشته باشند، کسانی که خواب شبانه کافی دارند در برابر آسیب هایی چون سموم محیط زیست، نورخورشید و عوامل استرس زای پوست بهبودیشان سریع تر حاصل می شود.

۴) ورزش مداوم : ورزش باعث افزایش توده های استخوانی می شود و مفاصل را تقویت می کند. وقتی به طور مداوم ورزش کنید با بالا رفتن سنتان دچار بیماری های مفصلی نمی شوید و بدنتان کمتر دچار درد و بیماری می شود. ورزش کردن باعث ترشح هورمون سروتونین می شود و این هورمون با افسردگی مبارزه می کند.

۵) نوشیدن آب کافی : نوشیدن آب برای  حفظ سلامتی بسیار ضروری است و زمانی که آب نمی نوشیم احساس بدی داریم. با نوشیدن آب کافی، بدن آبرسانی می شود و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن آب کافی موجب  می شود پوست صورت نیز دیرتر چروک شود.

۶) مصرف سیر : سیر دارای خواص بسیاری می باشد و از جمله خواص آن می توان به این موارد اشاره کرد: عدم ابتلا به بیماری های قلبی، عدم انحلال سلول ها و جلوگیری از رقیق شدن خون. محققان سیر خام را توصیه می کنند زیرا همچون یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

۷) مصرف شکلات : شکلات دارای فلونوئید های محافظت کننده و امگا ۳ است و مصرف آن احساس شادی و نشاط را در فرد ایجاد می کند و باعث کند شدن روند پیری می شود.

۸) مصرف زیتون : زیتون نیز دارای خواص فراوانی است و برای قلب نیز بسیار مفید است. مصرف مداوم زیتون و روغن زیتون از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند و باعث افزایش طول عمر می شود، همچنین برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید می باشد.

۹) مصرف آجیل : مصرف آجیل هایی چون گردو، فندق و بادام باعث افزایش انرژی در بدن می شوند و از کسلی و پیری زودرس جلوگیری می کنند.

 

۱۰) گذاشتن ریش و سبیل : محققان معتقدند آقایانی که ریش و سبیل می گذارند ۳ برابر بیشتر نسبت به آقایانی که ریش نمی گذارند از آسیب های نور خورشید بر روی پوست صورتشان جلوگیری می کنند، همچنین به هنگام سرما ریش و سبیل صورت را گرم نگه می دارد و مانع از سرما خوردگی می شود و در کسانی که بیماری آسم و آلرژی دارند ریش و سبیل میکروب ها را به خود می گیرد و مانع از تشدید بیماری می شود.

گردآوری شده از:  دکتر سلام، جام نیوز، پزشک آنلاین

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.