روش های طبیعی برای درمان کک و مک صورت

0 3,042

مجله اینترنتی دلخوشی: کک و مک نوعی بیماری پوستی است که ممکن است به دلایل مختلفی چون ارث، کارکرد نامنظم کبد و نور خوشید ایجاد شود. کک و مک بیشتر در اروپایی ها شایع است و در افراد مو بور و چشم  رنگی بیشتر به چشم می خورد. کک و مک درمان قطعی ندارد تنها می توانید به وسیله درمان های طبیعی، محافظت از پوست در برابر آفتاب و استفاده از تکنولوژی های جدید همچون لیزر، آن ها را تا حد زیادی کمرنگ کنید. ما به شما ترفند هایی طبیعی و مؤثر را پیشنهاد می کنیم تا به کمک آن ها بتوانید کک و مک های خود را کمرنگ و زیبایی بیشتری را به پوستتان ببخشید.

ماسک صورت، کک و مک

رفع کک و مک صورت با روشهای طبیعی

– مقداری از آب لیمو ترش تازه را به پوستتان بمالید و پس از ۲ دقیقه صورتتان را بشویید و خشک نمایید. آب لیمو ترش به دلیل داشتن اسید سیتریک باعث روشن تر شدن پوست می شود که در نتیجه کک و مک های صورت را نیز کمرنگ تر خواهد کرد.

– مقداری از جوانه گندم، آب لیمو ترش و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را به صورتتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید و خشک نمایید. این ماسک نیز به کمرنگ تر شدن کک و مک کمک می کند.

– با استفاده از رنده یا پوره شده ی میوه هایی چون زردآلو، توت فرنگی، انگور و خیار بر روی پوست صورتتان، لکه های کک و مک کمرنگ تر خواهند شد.

– خامه ترش شده به دلیل داشتن اسید لاکتیک زیادی که دارد به کمرنگ تر شدن لکه های صورت کمک می کند. ابتدا مقداری از خامه ترش شده را به صورتتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب شستشو داده و خشک نمایید سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید.

– مقداری برنج را به مدت یک هفته خیس نمایید سپس آسیاب کرده و با مقداری از آب هندوانه مخلوط نمایید. این ماسک را یک روز درمیان به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کنید تا کک و مک های صورتتان کمرنگ تر شود.

– مقداری از آب جعفری تازه و آب لیموی تازه را با هم ترکیب کنید و روزی دوبار پوستتان را به این ترکیب آغشته نمایید.

– آب آلبالوی تازه را گرفته و به صورتتان بمالید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب خشتشو داده و خشک نمایید. از این روش روزی دوبار می توانید استفاده نمایید.

– یک عدد پیاز قرمز متوسط را حلقه حلقه کنید و روی پوستتان بگذارید، از این روش روزی دوبار می توانید استفاده کنید.

– مقداری روغن کرچک را شب ها قبل از رفتن به رختخواب به پوستتان بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

– ۱ قاشق سوپ خوری ماست ترش را با یک قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط نمایید و به صورتتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب شستشو دهید.

– صورتتان را با محلول آب و سرکه بشویید، از این روش می توانید روزی یکبار استفاده نمایید.

– شیر ترش شده را به پوستتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس شستشو دهید، این کار را روزی یکبار تکرار نمایید تا اسید لاکتیک موجود در شیر ترش کک و مک هایتان را کمرنگ تر کند.

– ابتدا پوست خود را بشویید و خشک کنید تا چربی های آن پاک شوند، سپس دو عدد گوجه فرنگی را لایه لایه کرده و به مدت یک ساعت روی پوستتان قرار دهید. از این روش روزی دوبار استفاده نمایید تا تاثیر شگفت انگیز آن را در کمرنگ کردن کک و مک هایتان مشاهده نمایید، مصرف گوجه فرنگی به صورت خوراکی نیز می تواند موثر باشد.

– صورتتان را ۳ دقیقه با آب انبه ماساژ دهید و با آب سرد بشویید، این روش را روزی ۳ مرتبه تکرار نمایید.

– ترکیب شکر و تربچه را روی پوستتان بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس شستشو دهید، پس از سه هفته تاثیر معجزه آسای آن را مشاهده خواهید کرد.

گردآوری شده از: پارسی طب، مجله سیب سبز، ایران ناز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.