چگونه هوای داخل خانه را از آلودگی پاکسازی کنیم

0 185

مجله اینترنتی دلخوشی: تحقیقات نشان داده است که هوای داخل منزل حدود ۲ تا ۵ برابر نسبت به هوای بیرون از منزل، آلودگی دارد که این آلودگی باعث می شود سیستم ایمنی بدن استراحت نداشته باشد و روز به روز ضعیف تر شود. پژوهش های علمی نشان داده اند که بین آلودگی هوا و حمله های قلبی رابطه مستقیم وجود دارد. نمی توان گفت که در شهر هایی که آلودگی کمتر است اهمیتی به این آلودگی نداد زیرا کمترین آلودگی نیز بسیار خطرناک می باشد. در شهر تهران سالانه هزاران نفر به بیماری های تنفسی دچار می شوند که در این میان حدود ۷۰۰۰ نفر آن ها به دلیل این آلودگی جان خود را از دست می دهند، به طور کلی سالانه حدود ۲ میلیون نفر در جهان بر اثر آلودگی به کام مرگ می روند. آلودگی هوا چه در منزل و چه خارج از منزل بسیار مهم می باشد و باید برای بهبود شرایط و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از آن ها اقدامات لازم را به کار ببندیم. در اینجا روش هایی که به وسیله آن ها می توانید هوای منزل و یا محل کارتان را پاکسازی کنید ذکر شده است.

پاکسازی آلودگی هوای خانه، تمیز کردن خانه

روش های پاکسازی هوای خانه از آلودگی ها :

دستگاه های تمیز کننده هوا که دارای فناوری نانو هستند وجود دارند که با ایجاد جریان هوا با آلاینده های موجود در هوا مقابله می کنند و محیط را از گرد و غبار نیز پاک می کنند.

– ملحفه ها، روکش ها، لباس ها و پتو ها را هرچند وقت یکبار بشویید.

– مرتباً منزلتان را گردگیری نمایید زیرا گرد و غبار یکی از عوامل ابتلا به بیماری های تنفسی می باشد. برای گردگیری از دستمال نمدار استفاده کنید تا گردو غبار به خود بگیرد.

– به طور منظم فرش و مبلمان را جاروبرقی بکشید و پرده ها و کرکرده ها را تمیز نگهدارید.

– نگذارید دود سیگار، شمع و یا بخاری در محیط منزلتان پخش شود زیرا به ریه ها صدمه می زند. حتی اگر مهمان سیگاری نیز داشتید نگذارید در داخل خانه سیگار روشن کند.

– سطح رطوبت منزلتان را کنترل کنید زیرا رطوبت باعث جذب کپک و کک می شود.

– به کسانی که آلرژی دارند توصیه می شود به جای فرش از پارکت و به جای پرده از کرکره در منزلشان استفاده نمایند تا آلاینده های کمتری در محیط منزل پخش شود. حتی می توانید در داخل منزل گلدان های طبیعی نگهداری نمایید تا هوای خانه را پاکسازی و آلاینده ها را کمتر کند.

– برای خوشبو کردن منزل از اسپری های شیمیایی استفاده نکنید، در عوض می توانید مقداری نعناع، هل، دارچین و یا سایر رایحه های طبیعی را در آب بجوشانید تا فضای منزلتان خوشبو شود.

– از وارد شدن با کفش به داخل منزل خودداری نمایید و کفش هایتان را خارج از منزل نگهداری نمایید در غیر این صورت ممکن است عوامل حساسیت زا و گرد و خاک به داخل منزل نفوذ کند.

– هر ازگاهی پنجره های خانه را باز کنید تا هوای داخل خانه عوض شود.

– به هنگام آشپزی و پختن غذا حتما از هود یا تهویه استفاده نمایید یا پنجره ها را باز کنید تا بخار، گاز و بوی غذا به خارج از منزل انتقال یابد.

– از شوینده هایی استفاده نمایید که مواد شیمیایی و نامطبوع کمتری دارند و آن ها را طبق دستورش به طور صحیح استفاده نمایید.

گردآوری شده از: مجله درد، خراسان نیوز

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.