پیش از رفتن به حمام این قرص ها را نخورید

0 411

مجله اینترنتی دلخوشی: به گزارش مشرق اگر دارویی برای بیماری غیر مرتبط مصرف شود می تواند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. بعضی از داروها خطرات بیشتری نسبت به داروهای دیگر دارند حتی اگر برای بیماری های مرتبط با آن ها هم تجویز شوند باز هم عوارضی را با خود به همراه دارند.

تداخل دارویی ، پرازوسین

تداخل دارویی و مسمومیت دارویی را جدی بگیرید:

برای کسب اطلاعات بیشتر با یک دکتر داروساز به گفتگو نشسته ایم که به شرح زیر می باشد :

بر اساس گفته های دکتر کاوه سالارمند، استفاده بیش از حد مجاز از داروها می تواند منجر به مسمومیت دارویی شود و این مسمومیت یکی از متداول ترین انواع مسمومیت هاست. گاهی مصرف یک دارو با همان دوز مجاز و یا تداخل با دارویی دیگر نیز می تواند مشکل آفرین باشد. برخی از داروها اگر باهم مصرف شوند می تواند خطرناک باشد و یا ممکن است مصرف یک دارو اثر داروی دیگر را از بین ببرد که این حالت در مورد مصرف داروهایی که برای پیشگیری از سکته و یا حملات قلبی تجویز شده اند خطرناک می باشد. برای مثال داروی “وارفارین” ضد انعقاد خون است و مانع از لخته شدن خون در رگ ها می شود، این دارو را اکثر سالمندان به همراه آسپرین مصرف می کنند در صورتیکه مصرف این دو دارو باهم خطر دارد و عوارض جبران ناپذیری را ایجاد میکند تا جایی که ممکن است منجر به مرگ بیمار نیز شود. دارویی همانند ژلوفن شاید در ظاهر بی خطر باشد ولی برای بیماران قلبی ریسک حملات قلبی را افزایش می دهد و دوز بالای آن بخصوص در افراد بالای ۶۵ سال و افراد سیگاری و الکلی می تواند باعث خونریزی معده شود. برخی از داروها ممکن است در شرایط خاص مشکل ایجاد کنند، مثلا داروی “پرازوسین” داروی کنترل فشار خون است و موجب افت فشار خون می شود، اگر پس از مصرف این دارو به حمام بروید تماس آب داغ با بدن می تواند موجب افت جدی فشار خون شود.

دکتر سالارمند در پایان خاطر نشان کردند که نباید یکدفعه و بدون مشورت با پزشک داروهایی مصرفی خود را ترک کنیم زیرا داروهایی چون داروهای اعصاب و روان معمولا پس از مدتی مصرف وابستگی می آورند و قطع ناگهانی و خودسرانه آن ها می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و ترک اینگونه داروها حتما باید زیر نظر پزشک معالج انجام گیرد.

منبع : جام جم

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.