رفع چین و چروک دور چشم و صورت + ماسک ضد چروک

0 8,507

مجله اینترنتی دلخوشی: چین و چروک در پوست نشانه پیری است. با شروع سالمندی، کلاژن موجود در پوست کاهش پیدا می کند و در نتیجه پوست شروع به چروک شدن و شکستن می کند. اگر چه چین و چروک یک فرآیند بیولوژیکی است اما رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش باعث سرعت بخشیدن به این فرآیند می شوند. قبل از اینکه چین و چروک ها، زیبایی چهره شما را خراب کنند، آنها را درمان کنید. شما می توانید با کمک درمان های طبیعی، این مشکل را در منزل برطرف کنید.

رفع چین و جروک، بوتاکس

دلایل اصلی ایجاد چین و چروک پوست:

  • پیری و سالخوردگی
  • سیگار کشیدن
  • رادیکال های آزاد
  • اشعه مستقیم خورشید
  • استرس
  • کمبود تغذیه
  • ژنتیک
  • کم آبی بدن
  • کاهش وزن سریع
  • آلودگی
  • زندگی بی تحرک
  • عدم رسیدگی مناسب از پوست
  • تغذیه و رژیم غذایی نامناسب

جلوگیری و پیشگیری از چروک شدن پوست صورت:

  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • در بیرون از منزل از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • هرگز چشمان خود را جمع و چروک نکنید.
  • در اطراف و دور چشم از صابون استفاده نکنید.
  • هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.
  • دو بار در روز از یک کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید.
  • هر روز از یک کرم ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.
  • سیگار نکشید.
  • به اندازه کافی بخوابید، سعی کنید ۸ ساعت بخوابید.
  • روی صورت خود نخوابید، سعی کنید به پشت بخوابید، به طوریکه صورت با بالش در تماس نباشد.
  • ماهی بخورید، خصوصا از ماهی سالمون بیشتر استفاده کنید.
  • سویا بخورید.
  • میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.
  • صورت خود را بیش از اندازه نشویید چون سبب کاهش رطوبت و چربی طبیعی پوست می شود.
  • از درمان های موضعی که سبب کاهش چین و چروک پوست می شوند، استفاده کنید.
  • از محصولات آرایشی حاوی الکل استفاده نکنید.
  • محصولات پوست صورت که حاوی روغن های طبیعی هستند را خریداری کنید.
  • هفته ای یک بار از ماسک سفت کننده پوست صورت استفاده کنید.
  • خود را از هر گونه استرس رها کنید.
  • یک شیوه زندگی سالم را دنبال کنید.
  • یوگا و ورزش را در صبح انجام دهید.
  • میوه و سبزیجات سبز رنگ بخورید.
  • آب میوه های تازه و ارگانیک بنوشید.
  • یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
  • از خوردن غذاهایی که ارزش غذایی ندارند، پرهیز کنید.

ماسک های خانگی برای درمان چین و چروک صورت:

بسیاری از افراد، به ویژه خانم ها، به منظور داشتن صورتی بدون چروک، به سراغ روش هایی مانند فیلرها، تزریق بوتاکس، و بسیاری از روش های خطرناک دیگر می روند. البته این روش های علمی برای دفعات اول، به خوبی جواب می دهند، اما بعد از چندین ماه، پوست شما را خراب می کنند. قبل از اینکه به سراغ این روش های خطرناک بروید، به این روش های درمان خانگی چروک نگاهی بیاندازید:

۱- پودر شیر:

۲ قاشق غذاخوری عسل، ۴ قاشق غذاخوری پودر شیر، و ۲ قاشق غذاخوری آب گرم را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را بشویید. عسل پوست شما را براق و درخشنده می کند، و پودر شیر پوست شما را نرم تر و بدون چروک می کند.

۲- آناناس:

آناناس حاوی ویتامین C است که برای پوست عالی می باشد، به خصوص اگر در تلاش هستید تا از شر چروک های پوست خود خلاص شوید. پالپ آناناس را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. همچنین می توانید به کمک آب آناناس نیز پوست خود را به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. این کار باعث بهبود جریان، تمیزی پوست و از بین رفتن چروک های پوست می شود.

۳- روغن نارگیل:

 روغن نارگیل گرم را روی پوست خود قرار دهید. روغن نارگیل باعث سفت شدن پوست صورت می شود و صورت شما لیفت می کند.

۴- موز:

به کمک یک چنگال، یک موز را داخل یک کاسه کاملا له کنید. سپس آن را به صورت یکنواخت روی پوست خود به مدت نیم ساعت قرار دهید. سپس پوست خود را با آب بشویید و تا زمانیکه پوستتان خشک نشده، آن را نمالید.

۵- چای:

چای مزایای زیادی برای پوست دارد. چای سبز نیز خیلی خوب عمل می کند. بنابراین به صورت روزانه چای مصرف کنید. چای سبب سم زدایی پوست شده و ظاهر پوست شما را جوان تر نشان می دهد.

۶- خیار:

یک عدد خیار را بردارید و آن را به حلقه های باریک برش بزنید. سپس آن را روی پوست صورت خود قرار دهید. خیار سبب نرم تر شدن پوست و از بین بردن چروک ها می شود.

۷- گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی یکی از موثرترین درمان های خانگی برای رفع چین و چروک صورت است. روزانه یک عدد گوجه فرنگی بخورید. خوردن گوجه فرنگی سبب سفت تر شدن پوست می شود و باعث قرمزی طبیعی گونه های شما می شود. همچنین می توانید پالپ گوجه فرنگی را روی صورت و گردن خود قرار دهید. این کار سبب می شود که پوست شما فورا روشن تر شود و جوان تر به نظر برسد.

۸- روغن زیتون:

روغن زیتون یک روش درمان خانگی عالی برای رفع چین و چروک صورت است. آن سبب هیدراته شدن و برگشت رطوبت از دست رفته به پوست صورت می شود. چند قطره لیمو ترش داخل آن بچکانید و پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید. آن سبب روشن و شفاف شدن پوست صورت می شود.

۹- روغن بادام:

چند قطره از روغن بادام می تواند بسیار کمک کننده باشد تا از شر چروک های پاکلاغی دور چشم خلاص شوید. ۱ الی ۲ قطره روغن بادام را روی نوک انگشتان خود بریزید و آن را روی پوست زیر چشم خود قرار دهید. این بهترین درمان خانگی برای چروک های دور چشم می باشد.

۱۰- هندوانه:

پوست هندوانه را روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید ۵ الی ۷ دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار سبب تازه شدن پوست صورت می شود و آن را واقعا نرم می کند.

۱۱- آب:

حداقل روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب سبب سم زدایی بدن و صورت می شود.

۱۲- عسل و لیمو:

عسل را چه بخورید و چه به صورت خارجی روی پوست خود مصرف کنید، به صورت شگفت انگیزی موثر خواهد بود. مقدار مساوی از عسل و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست صورت خود بمالید. این کار سبب سفت شدن و بدون چروک ماندن پوست صورت شما می شود.

یا اینکه می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید و به آرامی مقداری عسل را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت شما باقی بماند. بعد از اینکه صورت خود را با آب گرم شستید، حال یک قطعه مکعبی یخ را روی پوست صورت خود بمالید.

۱۳- برنج:

مقداری آرد برنج بردارید و به آن کمی گلاب و شیر اضافه کنید تا یک خمیر نرمی درست شود. این خمیر را روی صورت مرطوب خود قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند. این خمیر باعث سفت شدن و روشن شدن پوست صورت می شود و چروک ها را از بین می برد.

۱۴- پاپایا – نوعی میوه استوایی:

پاپایا یک گزینه بسیار خوب برای از بردن چروک و خطوط ظریف می باشد. یک قطعه از پاپایا را بردارید و آن را کاملا له کنید. مقداری عسل به آن اضافه کنید و این مخلوط را به صورت و گردن خود بمالید. این یک روش درمان خانگی بسیار موثر است که سبب روشن و براق شدن پوست صورت می شود.

۱۵- گلاب:

مقداری گلاب و عسل به زردچوبه اضافه کنید و این خمیر را به صورت و گردن خود بمالید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

توجه: مخلوط زردچوبه و گلاب و عسل را بیش از یک مرتبه در هفته به صورت خود نمالید زیرا سبب خشک شدن پوست صورت می شود.

۱۶- روغن ویتامین  E :

ماساژ دادن روزانه صورت با روغن ویتامین ای، سبب از بین رفتن چروک های صورت می شود.

۱۷- سفیده تخم مرغ:

یک تخم مرغ بردارید و سفیده آن را جدا کنید. ۲ قاشق غذاخوری گلاب و گلیسیرین به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و بهم بزنید. این مخلوط را روی چروک های صورت خود بمالید. این یک روش درمان خانگی بسیار خوب برای چروک های دست و صورت است.

همچنین می توانید سفیده تخم مرغ را مستقیما به پوست زیر چشم خود برای برطرف کردن چروک های پاکلاغی، بمالید.

۱۸- زردآلو:

زردآلو منبعی غنی از پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است. دو عدد زردآلو بردارید و هسته آنها را جدا کنید و آن را به صورت پوره در آورید. سپس ۲ قاشق غذاخوری عسل، مقدار کمی شیر سرد و آب یک عدد لیمو ترش را به پوره زردآلو اضافه کنید. این مخلوط را به صورت و گردن خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید و آرام خشک کنید. سپس یک کرم مرطوب کننده خوب روی صورت خود بمالید. زردآلو باعث تغذیه پوست صورت می شود و لیمو باعث سفت شدن پوست و از بین بردن چروک ها می شود.

۱۹ – زنجبیل:

مقداری زنجیل بردارید و آن را خرد کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هر روز هنگام طلوع آفتاب آن را بخورید.

۲۰- توت فرنگی:

۳ یا ۴ تا توت فرنگی بردارید و آنها را کاملا له کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مخلوط توت فرنگی و عسل را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

۲۱-  آووکادو:

۱ عدد آووکادو بردارید و پالپ آن را خارج کنید. آن را کاملا له کنید و روی صورت خود بمالید. آووکادو سرشار از ویتامین E است که پوست خشک شما را تغذیه می کند و آن را سفت می کند.

۲۲- سیر:

 مصرف روزانه سیر می تواند فرآیند پیری را به تاخیر بیاندازد و پوست صورت شما برای مدت طولانی عاری از چین و چروک خواهد بود.

۲۳- آجیل:

آجیل منبعی غنی از مینرال ها و کالری هستند. اگر آجیل به صورت روزانه مصرف شود، چین و چروک کاهش پیدا خواهد کرد و پوست صورت شما شفاف و براق خواهد شد.

۲۴- روغن گل رز:

چند قطره روغن گل رز روی کف دست خود بریزید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. این کار به کاهش چروک کمک می کند.

۲۵- قاشق فلزی:

یک قاشق فلزی بردارید و آن را داخل فریزر قرار دهید. اجازه دهید قاشق فلزی کل شب داخل فریزر باقی بماند. به هنگام صبح، قسمت محدب قاشق فلزی را زیر پوست چشم خود قرار دهید. این کار به سفت شدن پوست زیر چشم کمک می کند.

۲۶- سیب:

یک برش از سیب بردارید و آن را به قطعات ریز خرد کنید. آن را داخل یک مخلوط کن بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آن را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. سپس آن را به صورت یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

۲۷- نعنا:

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، ۱ عدد سفیده تخم مرغ ، ۱ قاشق غذاخوری نعنا، و نصف خیار خرد شده را داخل مخلوط کن با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید. این مخلوط را روی پوست صورت و گردن خود بمالید تا روشن و جوان تر شود. در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید.

۲۸- آلوورا:

یک برگ آلوورا را ببرید و قسمت ژل آلوورا را از آن خارج کنید. ژل آلوورا را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید سپس آن را بشویید . این کار را به صورت روزانه انجام دهید.

۲۹- لیمو و روغن زیتون:

مقداری آب لیمو ترش داخل یک کاسه بریزید و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. آنها را با هم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. سپس پوست خود را بشویید. این کار سبب نرم شدن پوست صورت می شود و چروک ها را از بین می برد.

۳۰- ماسک ماست:

۱ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری عسل، یک چهارم پیمانه موز، و یک دوم  قاشق غذاخوری آب پرتغال را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدستی درست شود. سپس این مخلوط را روی گردن و صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. این مخلوط صورت شما را درخشان می کند و چروک ها را از بین می برد.

۳۱- ماسک صورت خیار:

برگ های نعنا و خیار را داخل مخلوط کن، مخلوط کنید و یک عدد سفیده تخم مرغ به این مخلوط اضافه کنید و دوباره آن را به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط را روی گردن و صورت خود قرار دهید. سفیده تخم مرغ پوست صورت شما را سفت می کند و خیار با عث درخشش پوست می شود و چروک ها را کاهش می دهد.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.