لیست مواد غذایی که به بارداری کمک می کنند

0 3,648

مجله اینترنتی دلخوشی: در اینجا لیستی از ۱۰ ماده غذایی برتر را به شما معرفی می کنیم، که به شما کمک می کند تا ایمنی بدن خود را افزایش دهید و شانس خود را برای باردار شدن بالا ببرید و همچنین بارداری نرمال را نیز داشته باشید.

رژیم غذایی بارداری، باردار شدن

مواد غذایی مفید برای کمک به باردار شدن:

 

۱) سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند :

ثابت شده است که مصرف سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند مانند اسفناج، کلم بروکلی و … تخمک گذاری را در زنان بهبود می بخشد و در نتیجه شانس باردار شدن را افزایش می دهد. مصرف این مواد غذایی برای بارداری و همچنین در دوران بارداری بسیار ضروری است. آنها غنی از ضد اکسیدان ها، آهن و اسید فولیک هستند. استفاده کافی و مرتب از سبزیجات برگ سبز، ممکن است احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش دهد و همچنین ممکن است از نقایص مادرزادی کودک شما جلوگیری کند. می توانید این سبزیجات را در سالاد، سوپ، ساندویچ و … استفاده نمایید.

۲) لوبیا :

لوبیا بهترین ماده غذایی برای بارداری می باشد. حبوباتی مانند عدس، نخود، لوبیا سیاه و لوبیا سویا منبع غنی فیبر، روی، فولات، پروتئین و کلسیم هستند. حتی محصولات مبتنی بر حیوانات مانند گوشت سالم و غنی از پروتئین ها را نیز باید با لوبیا های گیاهی جایگزین کرد زیرا هضم آن ها آسانتر است. از لوبیا می توانید در سالاد، ساندویچ و… استفاده نمایید.

۳) شیر :

مطالعات اخیر نشان داده است که شیر یکی از بهترین مواد غذایی برای باردار شدن است. شیر منبعی عالی از کلسیم، فسفر و ویتامین “دی” است. همچنین برای استخوان سازی در نوزادان بسیار مهم می باشد. با این حال، مصرف آن باید محدود باشد و نباید بیش از حد مصرف شود. می توانید شیر را ساده و یا مخلوط با میوه ها مصرف نمایید.

۴) تخم مرغ :

از آنجا که تخم مرغ غنی از آمینو اسیدها است، اعتقاد بر این است که ممکن است برای بهبود شانس ابتلا به بارداری مفید باشد. آمینو اسیدها اساساً یک شکل از پروتئین است که نه تنها به افزایش باروری شما کمک می کند، بلکه در شکل گیری تخم های تولید مثل در بدن یک زن نیز اهمیت دارد. تخم مرغ را می توان در املت، ساندویچ، سالاد و … استفاده نمایید.

۵) توت ها :

توت ها حاوی کربوهیدرات، ویتامین “سی”، پتاسیم، فولات و فیبر هستند. توت ها به پیشگیری از آسیب و پیری سلول های تخمک کمک می کنند. توت ها را می توان با سس سویا و یا در سالاد یا غلات استفاده کرد.

۶) نان قهوه ای :

هیچ کس نباید به طور کامل از مصرف “کربوهیدرات” اجتناب کند. بهتر است بجای استفاده از نان سفید و برنج، از نان قهوه ای استفاده کنید. کربوهیدرات ها اثر سازنده ای بر قند خون و سطح انسولین دارند، و اگر سطح انسولین مناسب باشد، هورمون ها نیز با توجه به بهبود باروری پایدار می مانند. از این رو نان قهوه ای نیز یکی دیگر از بهترین مواد غذایی برای باردار شدن است و می توان آن را با کره، عسل و یا شکلات مصرف کرد.

۷) میوه های خشک :

بعضی از میوه های خشک مانند بادام، گردو و پسته برای بدن مناسب می باشند. چربی های موجود در آنها چربی هایی نیستند که برای بدن مضر باشند. آنها از چربی های مونو اشباع شده تشکیل شده اند که برای حفظ و کنترل سطح انسولین  ضروری هستند و در نتیجه باعث افزایش شانس تخمک گذاری می شود. میوه های خشک دارای ویتامین “E” هستند. می توانید از آن ها در میان وعده ها استفاده نمایید.

۸) ماهی سالمون :

پیش از بارداری و حتی در زمان بارداری نباید از برخی از ماهی ها استفاده نمایید زیرا حاوی جیوه بالایی هستند که اثر آن می تواند به مدت طولانی در بدنتان باقی بماند.

ماهی قزل آلا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و سطح پایینی از جیوه می باشد که می توانید در زمان تلاش برای بارداری از آن استفاده نمایید. ماهی قزل آلا به تنظیم هورمون های بدن، افزایش گردش خون و تولید مثل کمک می کند که در نتیجه موجب افزایش احتمال بارداری می شود. همچنین ماهی قزل آلا ممکن است از شکستگی کروموزوم که دلیل نقص های زایمان و سقط جنین می باشد کمک کند.

۹) موز :

 موز به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ” B6 ” و برای تولید هورمونهای جنسی ضروری است. مصرف موز به تسهیل قاعدگی منظم، تبدیل غذا به انرژی، ایجاد گلبول های جدید برای رشد کودک و کمک به رشد، چشم سالم و پوست نوزاد شما کمک می کند. می توانید موز را به تنهایی یا با مخلوط کردن با شیر میل نمایید.

۱۰) گوشت قرمز :

گوشت قرمز یک منبع عالی از آهن و ویتامین “B12” است که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. همچنین خطر ناباروری را کاهش می دهد و نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز را ایفا می کند. مصرف گوشت قرمز برای توسعه سیستم عصبی ضروری است. می توانید گوشت قرمز را سرخ کنید و به صورت ساندویچ همبرگر و … میل نمایید. دقت کنید که به مقدار کافی از گوشت قرمز استفاده کنید.

نکته :

اگر با مصرف یکی از این مواد غذایی دچار ناراحتی در بدن خود می شوید، آن غذا را استفاده نکرده و حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع : momjunction.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.