حفظ سلامتی بدن در فصل بهار

0 243

مجله اینترنتی دلخوشی: زمانیکه وارد فصل جدیدی می شویم با تغییر فصل سیستم بدن نیز دچار تغییراتی می شود، بنابراین برای حفظ سلامتی بدن باید تغییراتی را در تغذیه، بهداشت، لباس پوشیدن، استراحت، تحرک بدنی و … ایجاد کنیم. در ادامه روش های حفظ سلامتی در فصل بهار را بیان می کنیم.

سلامتی در بهار، آلرژی بهار

روش های حفظ سلامتی در فصل بهار:

تغذیه مناسب:

با توجه به اینکه در فصل زمستان معمولا تحرک کمتر است، فصل بهار فرصت مناسبی را به افراد می دهد که برای حفظ سلامتی خود تغذیه ای سالم داشته باشند و برای اینکه کمتر غذا بخورند، غذای خود را در ظرف های کوچکتری میل نمایند. همچنین مصرف ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز، کاهش مصرف گوشت، مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته و مصرف غلات سبوس دار نیز توصیه می شود.

اجتناب از استحمام زیاد:

فصل بهار فصلی گرم و تر می باشد، بنابراین محققان طب سنتی توصیه کرده اند که از فعالیت هایی که بدن را گرم و تر می کند اجتناب شود. استحمام زیاد و تحرک بدنی زیاد از جمله این فعالیت ها هستند. بهتر است ورزش کردن در این فصل سبک تر از فصل های دیگر باشد و پیش از خوردن صبحانه ورزش کنید.

آرام غذا خوردن:

بهتر است غذا را خوب جویده و پیش از سیر شدن دست از خوردن غذا بکشید. اگر در اثر پرخوری به حالت تهوع و اسهال دچار شدید به پزشک مراجعه کنید ولی اگر این علائم شدید نبودند می توانید با خوردن شربت سکنجبین و خاکشیر بهبود یابید.

رسیدگی به مو:

پس از اتمام فصل زمستان به طور معمول موها خشک تر می شوند و ممکن است نیاز باشد شامپوی موی خود را عوض کنید و یا به موهایتان بیشتر رسیدگی کنید. می توانید برای رفع خشکی موهایتان از ماسک های طبیعی استفاده نمایید تا دوباره موهایتان زیبا و درخشنده شود، همچنین می توانید مدل موهای خود را نیز تغییر دهید.

خواب مناسب:

داشتن خواب مناسب درفصل بهار به رفع خستگی و استرس کمک می کند و برای سلامتی مهم است. بهتر است در خوابیدن و بیدار شدن نظم داشته باشید و همچنین شرایط اتاق خواب را به گونه ای فراهم کنید که برای خواب مناسب باشد.

رسیدگی به پوست:

در فصل بهار بهتر است از کرم های ملایم و دارای مواد محافظت کننده در مقابل اشعه فرابنفش استفاده نمایید، همچنین می توانید برای شادابی پوست خود از ماسک های صورتی که متناسب با پوست شما هستند استفاده نمایید. برای درخشندگی پوستتان هفته ای دو مرتبه  از پاک کننده های پوست استفاده نمایید تا سلول های پوستتان بازسازی شود و شاداب و لطیف شود. می توانید برای مراقبت بهتر از پوست خود به دکتر پوست مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

ورزش کردن:

در فصل بهار متعادل ورزش کنید، به طوری که بدنتان کمی گرم و سرخ شود و در حد متوسط عرق کنید. ورزش برای روحیه و سلامتی بسیار مناسب است، می توانید ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا، ژیمناستیک و … را متناسب با شرایط و علایق خود انتخاب نمایید. زمانی که شکمتان پر است ورزش نکنید و همراه با غذا آب میل نکنید و بهتر است یکساعت بعد از خوردن غذا آب بنوشید.

گردآوری شده از: salamat.life، روزنامه آرمان، قدس آنلاین

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.