۱۰ غذای عالی برای رشد قدی و استخوانی کودکان

0 7,995

مجله اینترنتی دلخوشی: به عنوان پدر و مادر همۀ ما می خواهیم که کودکانمان رشد کنند و سالم بمانند! آیا می دانید آنچه به کودکانتان برای خوردن می دهید در رشد قدی کودک موثر است؟ اما آنچه واضح است این است که همۀ ما تمام مدت به عنوان پدر و مادر نقش ایفا می کنیم. اما پی گیری یک لیست بلند بالا کمی برایمان سخت است! حالا اجازه دهید کمی آنرا برای شما آسانتر کنیم. در اینجا یک لیست از بهترین غذاهایی که مصرف آنها به بلند شدن قد کودکان کمک می کند، ارائه می دهیم.

اگر می خواهید کودکان بلندقدتری داشته باشید، غذاهای معینی وجود دارد که نیاز است انها را به رژیم غذایی کودکتان اضافه کنید. این غذاهای فوق العاده علاوه بر افزایش قد، فواید دیگری نیز برای کودکتان دارد که یکی از آنها افزایش قد کودک است. در اینجا ۱۰ غذای عالی را برای افزایش قد کودکانتان معرفی می کنیم.

قد کشیدن کودک، رشد استخوانی

۱۰ غذای عالی برای بلندتر شدن قد کودکان:

 

۱-تخم مرغ:

پروتئین ها مواد مغذی هستند که بزرگترین نقش را در افزایش قد کودکان دارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کودک شما روزی یک تخم مرغ می خورد. درست کردن یک املت خوشمزه یا یک تخم مرغ آب پز برای صبحانه، یک راه عالی برای شروع روز و رساندن پروتئین به بدن آنهاست. اگر کودک شما تخم مرغ نمی خورد می توانید آنرا را به صورت نا محسوس، درون انواع کوکو، کتلت و غیره به کودکان بدهید.

 ۲-شیر:

شیر سرشار از کلسیم است و برای رشد قدی و استخوانی کودک و قدرتمند شدن بدن بسیار عالی است. همچنین پروتئین ها با شیر به خوبی جذب می شوند. کودکانتان را تشویق کنید به صورت روزانه شیر مصرف کنند یا غذاهایی برای آنها درست کنید که دارای شیر باشد. شیر بهترین غذا برای رشد قدی کودکان است. غذاهایی چون فرنی، انواع سوپ شیر و شیر برنج، دارای شیر هستند و بیشتر کودکان، حداقل یکی از این غذاها را دوست دارند.

۳-دانه های سویا:

کودکان خود را به خوردن سویای بیشتری تشویق کنید. زیرا سویا یک غذای گیاهی سرشار از پروتئین است. سویا رشد استخوان ها و عضلات را بهبود می بخشد. شما می توانید با خلاقیت خود در آشپزی، غذاهای متنوعی را با سویا تهیه کنید بطوریکه کودکان شما طعم آن غذاها را دوست داشته باشند. مثلا در پخت انواع ماکارونی، پاستا و همبرگر می توان از مخلوط سویا و گوشت استفاده کرد.

۴- جو دوسر:

این غذای فوق العاده، سرشار از پروتئین است در حالی که چربی کمی دارد. جو دوسر یک غذای سالم برای هر فردی است. بنابراین کودکان خود را بطور منظم به خوردن جو دوسر عادت دهید تا بلندقدتر شوند. جو دوسر را می توان به انواع سوپ، آش و خوراک ها از قبیل خوراک لوبیا و عدسی اضافه کرد.

۵- مرغ:

بچه ها اغلب غذاهایی که از مرغ تهیه شده اند را دوست دارند. گوشت مرغ گوشتی سالم و سرشار از پروتئین است. مرغ را می توان به صورت شنیسل، ناگت، جوجه کباب، مخلوط در مواد ماکارونی، آب پز و به صورت های دیگر به کودکان بدهید.

۶-اسفناج:

اسفناج یک غذای عالی است که نه تنها قدرت بدنی مورد نیاز کودکانتان را تامین می کند، بلکه آهن و کلسیم فراوانی را برای رشد آنها فراهم می سازد. این دو مادۀ غذایی برای رشد قدی کودکان بسیار ضروری و حیاتی هستند. اسفناج را می توان به صورت اسموتی ( مخلوط شیر و برگ های اسفناج و عسل) و یا به صورت دیپ ( مخلوط اسفناج و ماست چکیده یا خامه) و یا در آش یا پلو و غیره به کودکان داد.

۷-هویج:

هویج غنی از ویتامین A است و به تولید پروتئین در بدن کمک می کند. هویج خام دارای بالاترین مقدار این ویتامین است، بنابراین بهتر است هویج را بصورت خام به سالاد اضافه کنید یا هر روز به کودکانتان آب هویج تازه بدهید. در این صورت بزودی شاهد رشد سریع قد آنها خواهید بود. هویج را می توانید به صورت خام، آب هویج، تکه های پخته شده در سوپ، مخلوط با مواد ماکارونی و پاستا، رنده شده در سوپ شیر و غیره به کودکان بدهید.

۸-میوه ها:

همۀ ما می دانیم که میوه ها غذاهای مهمی برای رشد کودکان سالم و قوی هستند. میوه هایی مانند انبه، طالبی و هلو که غنی از ویتامین A هستند، به کودکان شما کمک می کنند که بلندقدتر شوند و استخوان های انها را قوی تر می کنند. بنابراین مناسب است این میوه ها را نیز به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. میوه های مورد نظر را می توانید به صورت سالاد میوه، آب میوه و اسموتی به کودکان بدهید.

۹- غلات کامل:

تا جایی که می توانید غلات کامل به کودکان خود بدهید تا بخورند. این دانه ها سالم ترین حالت ممکن برای غلات هستند زیرا غنی از ویتامین B و آهن هستند. اگر می خواهید کودکان شما بلندقدتر شوند، نان ها و پاستاهایی که از غلات کامل تهیه شده اند، انتخاب های خوبی هستند.

۱۰-ماست:

ماست یک منبع فوق العاده از ویتامین D و کلسیم است که هر دو برای رشد کودکان به ویژه رشد قدی آنها ضروری هستند. اگر کودکانتان طرفدار ماست نیستند، به آنها پنیر بدهید. زیرا این مادۀ غذایی نیز سرشار از ویتامین D و کلسیم است.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.