آموزش ساخت تاپر طرح خوک با نمد

0 2,700

مجله اینترنتی دلخوشی: خوک نماد ثروت و فراوانی است. از دیدگاه طالع بینی چینی، سال خوک بهترین سال برای همۀ مردم دنیاست. زیرا در این سال اغلب مردم دنیا شغل مناسب خواهند داشت و پول بصورت عادلانه ای بین همۀ مردم در گردش خواهد بود. چینی ها معتقدند نوزادانی که در تابستان و بهار سال خوک به دنیا می آیند، در آسایش و رفاه زندگی خواهند کرد. به طور کلی خوک خوش رفتار است و امید است که سال خوبی را پیش رو داشته باشیم.

حال از خصوصیات خوک و سال خوک بگذریم، خوک یک نماد است که می توانیم در این سال برای تزیین سفره های هفت سین خود از آن استفاده کنیم. در این آموزش قصد داریم شما را با طرز ساخت یک تاپر نمدی طرح خوک خوش اخلاق و مهربون آشنا کنیم.

خوک نمدی

آموزش تاپر نمدی طرح خوک:

برای ساخت تاپر نمدی خوک به لوازم زیر نیاز داریم:

  • پارچۀ نمدی صورتی کمرنگ
  • پارچۀ نمدی به رنگ صورتی تیره
  • پارچۀ نمدی سفید رنگ
  • پارچۀ نمدی مشکی رنگ
  • چسب حرارتی یا چسب مایع قوی
  • سیخ چوبی
  • الگوهای صورت خوک و قلب کوچک
  • چشم متحرک عروسک یک جفت

مرحلۀ اول: ابتدا طرح خوک را دو مرتبه روی پارچۀ نمدی صورتی رنگ درآورده و با قیچی جدا می کنیم. سپس به ترتیب برای چشم ها و بینی دایره ها و بیضی های کوچکی را متناسب با اندازۀ سر خوک، از پارچۀ مشکی جدا می کنیم. همچنین برای قسمت زیر سوراخ های بینی خوک یک بیضی از پارچۀ سفید رنگ جدا می کنیم. برای قسمت داخل گوش ها دو قطعه به شکل قلب کوچک از پارچۀ صورتی تیره رنگ جدا می کنیم.

به منظور ساخت تاپرهای عید نوروز می توانید به عنوان یک ایده جالب تاپر نماد سال را به راحتی با نماد درست کنید. مثلا تاپر سال موش نمدی را می توانید برای سال موش درست کنید و یا حتی برای تزیین هفت سین می توانید تاپر تنگ و ماهی نمدی بسازید.

ساخت تاپر با نمد روشی است که می توانید انواع تاپرهای زیبای سفره هفت سین را بسازید. مثلا تاپر حاجی فیروز هفت سین ، تاپر حاجی فیروز تخم مرغی یا تاپر عمو نوروز هفت سین از دیگر ایده هایی است که برای ساخت تاپر هفت سین استفاده می شود.

ساخت خوک با نمد

عروسک نمدی خوک

آموزش خوک نمدی

دقت کنید که برای ساخت این تاپر حتما باید برای هر دو طرف کار از پارچۀ نمدی صورتی کمرنگ استفاده کنید تا ظاهری زیبا داشته باشد. اگر کار را به صورت یک رو انجام دهید احتمالا یک تاپر شل و وارفته بر روی سیخ چوبی خواهید داشت.


آموزش گیفت عیدی عروسک میمون با جوراب


ساخت خوک با پارچه نمد

برای درست کردن چشم خوک نمدی می توانید هم از نمد مشکی و هم از چشم متحرک عروسکی استفاده کنید. قطعا با استفاده از چشم متحرک، تاپر خوک نمدی زیباتری را خواهید داشت.

مرحلۀ دوم: پس از انجام مراحل بالا، قطعات را با چسب حرارتی به هم متصل کرده، در پایان سیخ چوبی را بین روی کار و پشت کار قرار داده و دور کار را از داخل چسب حرارتی بزنید.

گیفت عیدی نمدی

ساخت عیدی با نمد

تاپر زیبای طرح خوک شما آماده است و می توانید آن را در سفرۀ هفت سین خود قرار داده و از دیدنش لذت ببرید.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.