آیا شما هم به فکر جراحی زیبایی بینی هستید؟

0 151

آیا شما هم به فکر جراحی زیبایی بینی هستید؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، عمل جراحی است که هم می‌تواند کارکرد بینی و هم ظاهر بینی‌تان را بهبود بخشد. به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، سالانه تقریبا ۲۲۰ هزار جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود که همین آمار رینوپلاستی را جزو رایج‌ترین جراحی زیبایی صورت قرار می‌دهد. رینوپلاستی به‌طور همزمان می‌تواند تنفس شما را بهبود بخشد و هم کمک کند تا به‌ظاهر متعادل‌تری برسید. آیا شما هم به فکر جراحی زیبایی بینی هستید، با ما همراه باشید تا نکاتی را در خصوص این عمل رایج به شما بگوییم.

جراحی زیبایی بینی

آیا جراحی زیبایی بینی برای من مناسب است؟

یکی از علل شایع برای رینوپلاستی، مشکل در تنفس از طریق بینی است. انسداد بینی  می‌تواند باعث بروز مشکلات در هنگام ورزش، اختلال در خواب، خر و پف کردن و مشکلات در فعالیت‌های روزانه دیگر شود. اگر درمان‌های پزشکی مثل اسپری بینی یا درمان اختلال خواب جواب ندادند، جراحی می‌تواند گام بعدی باشد. رینوپلاستی که به‌دلایل مشکلات ذکر شده در بالا باشد، اغلب تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

عمل جراحی بینی بستگی به مشکل بینی دارد. اگر سپتوم بینی، که همان دیواره میانی از جنس غضروف است و سمت راست و چپ بینی را از هم جدا می‌کند، انحراف داشته باشد، سپتوپلاستی به‌تنهایی می‌تواند مشکل را حل کند. با این‌حال، اگر انحراف جداره شدیدتر باشد یا نزدیک نقاط اصلی و مهم بینی باشد، عمل رینوپلاستی لازم است تا مشکل تنفس و شکل بینی هر دو برطرف شود. رینوپلاستی، انحرافات بینی را هدف قرار می‌دهد و نقاط مهم و حساس تنفسی در بینی را تقویت می کند.

رینوپلاستی با هدف زیبایی

بیماران اغلب می پرسند: «شما که دارید جراحی می‌کنید، آیا میشه تغییرات دیگه‌ای هم به بینی من بدهید؟» جواب بله هست. بیشترین درخواست‌ها برای از بین بردن قوز بینی، اصلاح نوک بینی و نامتقارن بودن بینی است. این تغییرات زیبایی که تحت پوشش بیمه هم قرار نمی‌گیرند، اغلب با رینوپلاستی درمانی همراه هستند و با یک عمل جراحی می توان به هر دو نتیجه درمانی و زیبایی دست یافت.

رینوپلاستی

چه اطلاعاتی در مورد عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی باید بدانم؟

عمل رینوپلاستی تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود. یک برش کوچک در امتداد پایه بینی داده می‌شود که بعد از بهبودی پوست قابل مشاهده نیست. این برش به برش های داخل بینی متصل می‌شود که هرگز دیده نمی‌شوند. با این برش‌ها جراح می‌تواند به غضروف و استخوان بینی دسترسی پیدا کند. سپس راه عبور هوا اصلاح می‌شود و در صورت درخواست بیمار جراح زیبایی از طریق تنظیمات دقیق و ظریف، استخوان و غضروف بینی را به شکل دلخواه بیمار درمی‌آورد.

بیماران اغلب می پرسند: «آیا نیاز به شکستن بینی است؟» معمولا نه. اکثر متخصصین رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی استخوان‌ها را دست ‌نخورده باقی می‌گذارند. در صورتی‌که در گذشته به بینی بیمار آسیب وارد شده باشد، گاهی اوقات استخوان‌های بینی با عمل در جایگاه مناسب‌تری قرار می گیرند. اگر رینوپلاستی با هدف زیبایی باشد، متخصص جراحی زیبایی بینی استخوان قوزدار بینی را با تراشیدن به شکل صاف یا منحنی خفیفی درمی‌آورد. بیماران بعد از عمل جراحی و بیدار شدن از بیهوشی، همان روز به خانه می‌روند.

برای بهبودی چه باید بکنم؟

شما باید یک هفته از محل کار یا دانشگاه خود مرخصی بگیرید. در طی مدت دوران نقاهت، از یخ و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. درست است که دکتر داروهای مسکن تجویز می‌کند اما، اکثر افراد تنها چند روز به آن نیاز دارند.

در طول دوران نقاهت نفس کشیدن از طریق بینی سخت است، زیرا آتل‌هایی داخل بینی برای صاف نگه‌داشتن سپتوم کار گذاشته شده‌اند. تورم در روز سوم بعد از عمل جراحی زیبایی به اوج خود می‌رسد و سپس کاهش پیدا می‌کند. کبودی زیرچشم ممکن است گاهی رخ دهد. هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی برای محافظت از بینی و کاهش تورم باید روی بینی چسب بزنید.

یک هفته بعد از عمل جراحی زیبایی، آتل‌ها و چسب بینی حذف می‌شوند. شما می‌توانید به سرکار خود برگردید و تمرینات ورزشی مثل پیاده‌روی و دویدن را ازسر بگیرید. باید تا شش هفته از انجام تمرینات ورزشی سنگین اجتناب کنید، در صورت رعایت تمام نکات گفته شده، بعد از دو هفته از انجام عمل جراحی می‌توانید تمام فعالیت‌های عادی خود را انجام دهید و به روال عادی زندگی خود برگردید.

گرچه روند سریع بهبودی بعد از جراحی زیبایی در همان ماه اول است اما، بهبودی کامل ممکن است تا یک سال طول بکشد. عمده تورم در همان ماه اول از بین می رود و کل آن باید در عرض یک سال یا کمتر از بین برود.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.