تزیین تخم مرغ طرح موش هفت سین و گیفت عید

0 1,669

مجله اینترنتی دلخوشی: ساخت تخم مرغ طرح موش برای هفت سین در واقع یک ایده بامزه برای تزیین تخم مرغ نماد سال و به شکل حیوان سال می باشد که می تواند زینت بخش سفره هفت سین باشد و همچنین از این تخم مرغ موش می توانید به عنوان گیفت عید ، عیدی به کودکان و کاردستی موش با تخم مرغ استفاده کنید. در این آموزش در دلخوشی قصد داریم تخم مرغ هفت سین شکل موش را آموزش دهیم که به روش های متنوعی قابل تهیه است. در این آموزش برای اجزای مختلف، پیشنهادات مختلفی نیز ارائه خواهد شد که به شما در ساخت تخم مرغ موش دلخواهتان کمک خواهد کرد.

تخم مرغ سفرۀ هفت سین از آن دسته کارهای دستی است که به شکل های مختلف می تواند ساخته شده و در سفرۀ هفت سین قرار گیرد. تخم مرغ سفرۀ هفت سین بسیار مورد علاقۀ کودکان بوده و می تواند در رنگ های شاد و متنوعی تهیه شده و به عنوان عیدی به کودکان هدیه داده شود. همچنین یکی از ایده های خوب برای درست کردن تخم مرغ هفت سین، درست کردن آن با طرح متناسب با حیوان سال است. به عنوان مثال در سال موش، می توان تخم مرغ هفت سین طرح موش تهیه کرد.

 تخم مرغ طرح موش


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


 تزیین تخم مرغ سال موش

لوازم مورد نیاز برای ساخت تخم مرغ هفت سین طرح موش:

  • فوم نازک مخصوص گلسازی سفید رنگ (رنگ دلخواه) یک تکه به شکل مربع
  • پارچۀ نمدی طوسی رنگ (رنگ دلخواه)      یک تکه
  • پارچۀ نمدی صورتی یا گلبهی رنگ   یک تکه
  • چشم عروسک یک جفت
  • سیم گلسازی ۱۰ سانت
  • تخم مرغ یونولیتی یا پلاستیکی بزرگ یا سفالی ۱ عدد
  • چسب مایع مرغوب  

مراحل ساخت تخم مرغ طرح موش:

علاوه بر تخم مرغ موش نمدی می توانید تخم مرغ موش نمدی کاموایی و تخم مرغ موش سال موش کنفی می تواند ایده های جذابی برای تزیین هفت سین سال موش باشد.

همچنین برای گیفت سال موش ، گیفت موشی پوم پومی یا گیفت موشی نمدی نیز بسیار زیبا هستند و سورپرایزهای عالی برای سال نو می باشند.

مرحلۀ اول:

ابتدا یک تکه فوم سفید رنگ را به شکل مربع بریده و تخم مرغ را در آن می پیچیم. ابعاد فوم به گونه ای باشد که تخم مرغ را بپوشاند. سپس فوم را جمع کرده در دست هایمان محکم نگه می داریم.

تخم مرغ را به همراه فوم در فاصلۀ ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری اجاق گاز با شعلۀ متوسط گرفته و ۱ ثانیه نگه می داریم و سپس قسمت مچاله شدۀ فوم را محکم با دست می کشیم تا فوم شکل تخم مرغ را بگیرد. آنقدر این کار را تکرار می کنیم که تخم مرغ در فوم فرو برود و شکل فوم هم به شکل تخم مرغ درآید.

اگر به ساخت تخم مرغ سه بعدی و عروسکی برای هفت سین علاقه دارید،  ساخت مدل های دیگر تخم مرغ مانند آموزش تخم مرغ عروسکی سه بعدی و تخم مرغ نقاشی سه بعدی را نیز امتحان کنید.

مرحلۀ دوم:

در این مرحله از کار، فوم را از کنار تخم مرغ برش طولی می دهیم بطوریکه قسمتی از فوم که به شکل تخم مرغ درآمده بود، در قسمت جلوی کار تخم مرغ باقی بماند و اضافات آن جدا شده باشد.

مرحلۀ سوم:

اکنون تخم مرغی داریم که قسمت جلوی آن فومی و قسمت پشت آن یونولیتی است. با استفاده از یک کارد میوه خوری و مقداری چسب مایع، به آرامی سر کارد را به چسب آغشته کرده و به آرامی به زیر لبه های فوم برده و فوم را به این ترتیب به تخم مرغ می چسبانیم. اگر مقداری کیس شدگی در کار وجود داشت آن را با یک سوزن ته گرد در زیر تخم مرغ تصحیح می کنیم.


آموزش ساخت هفت سین با ترانسفر بته جقه


تزیین تخم مرغ هفت سین موش

مرحلۀ چهارم:

در این مرحله از کار، برای درست کردن گوش موش، برش هایی مشابه برش های نمایش داده شده در تصویر، از پارچه های نمدی صورتی و طوسی جدا می کنیم.

سپس، تکه های طوسی رنگ را روی تکه های صورتی رنگ متناظر قرار داده و قسمت های نوک تیز برش ها را به هم می دوزیم تا به شکل گوش موش درآیند.


آموزش تزیین سبد سبزه عید با فوم اکلیلی


تخم مرغ شکل موش

مرحلۀ پنجم:

در این مرحله از قسمت های زیر گوش ها چسب مایع زده و آنها را در قسمت بالای تخم مرغ موش می چسبانیم.

 مرحلۀ ششم:

یک دایره یا بیضی کوچک بر اساس سلیقۀ خود به عنوان شکم موش در نظر گرفته و می بریم و آن را روی تخم مرغ شکل موش ، می چسبانیم.


آموزش ساخت تاپر تنگ و ماهی نمدی هفت سین


مرحلۀ هفتم:

در این مرحله از کار، چشم های موش را می چسبانیم. برای چشم های موش همچنین می توانیم از پارچۀ نمدی مشکی یا مهره های گرد مشکی رنگ که به چشم عروسک معروف هستند نیز استفاده کرد.

ساخت تخم مرغ هفت سین شکل موش

مرحلۀ هشتم:

در این مرحله نوبت به شکل دهان و بینی موش می رسد. برای این منظور می توانید بطور سلیقه ای عمل کنید. در اینجا چند مدل برای صورت موش در تصویر ارائه می دهیم.

آموزش تخم مرغ آرایی هفت سین

مرحلۀ نهم:

در این مرحله دم موش را با استفاده از سیم گلسازی و یک نوار باریک از پارچۀ نمدی صورتی رنگ و چسب مایع درست می کنیم. به این صورت که نوک سیم را به صورت مورب در ابتدای نوار نمدی قرار داده و بصورت مورب پیچیده و در حین پیچیدن چسب می زنیم تا کاملا نوار روی سیم بچسبد.

دم را با دست شکل داده و آنرا را با استفاده از سیم انتهای کار که آزاد گذاشته ایم به پهلوی تخم مرغ (موش) می چسبانیم تا از روبرو قابل دید باشد.


آموزش ساخت تاپر حاجی فیروز نمدی هفت سین


مرحلۀ دهم:

در این مرحله، دو تکه از پارچۀ نمدی به شکل زیر برش داده و به طرفین تخم مرغ موشی خود بچسبانید تا دست های موش را تشکیل دهند.

تزیین تخم مرغ هفت سین با نمد

مرحلۀ یازدهم:

در این مرحله پاهای موش را درست می کنیم. برای پاهای موش می توانید از پوم پوم های رنگی استفاده کنید یا از پارچه های نمدی صورتی و طوسی استفاده کرده و شکل پای موش را برش بزنید.

تخم مرغ هفت سین مدل موش

برای درست کردن پاهای موش با استفاده از پارچۀ نمدی، برش هایی را به شکل زیر در می آوریم.

قسمت های متناظر را روی هم قرار داده و با چسب مایع می چسبانیم.

پاها را در قسمت زیرین تخم مرغ می چسبانیم. حال برای اینکه تخم مرغ طرح موش به خوبی روی میز بایستد و حالت ایستاده داشته باشد، در قسمت پشت پاها یک پایه با استفاده از فوم گلسازی سفید می سازیم.

به این منظور یک تکه فوم سفید به شکل اشک می بریم.

فوم اشکی شکل را خم کرده و دو طرف آن را می چسبانیم.

نکته: برای چسباندن فوم های گلسازی، چسب های حرارتی مناسب تر بوده و زودتر اثر می کنند.

حالا پایۀ ایجاد شده را در قسمت پشت پاهای موش می چسبانیم.

تخم مرغ هفت سین سال موش

تزیین تخم مرغ موش هفت سین

گیفت عیدی کودکان

ساخت تخم مرغ طرح موش هفت سین

موش زیبای سفرۀ هفت سین ما آماده شده و می توانید آنرا در سفرۀ هفت سین سال موش قرار دهید یا از آن به عنوان کاردستی یا هدیه برای کودکان بهره ببرید.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.