پواچا پنیری ترکیه – طرز تهیه پواچا سوسیس و پنیر

0 4,934

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا طعم لذید پواچا پنیری ترکیه را تا حالا امتحان کرده اید؟ پواچا یا پاچا یا پوآچا که به صورت Pogača (Pogaca) نوشته می شود، یک غذای خوشمزه ترکیه است که با خمیر درست شده و داخل خمیر نان پواچا انواع مواد مختلف پر می شود.

نان پواچا اغلب به عنوان صبحانه یا عصرانه و میان وعده مصرف می شود. پواچای ترکیه  یک نان بسیار لطیف و پنبه ای است که داخل آن از هر موادی مانند انواع پنیر و سبزی یا گوشت و یا حتی شکلات استفاده می شود.

امروز در آموزش آشپزی سرآشپز دلخوشی، قصد داریم تا طرز تهیه پواچای پنیری ترکیه را به شما عزیزان آموزش دهیم. دستور پخت پواچا پنیری ترکیه به صورت تصویری و مرحله به مرحله به همراه تمام نکات خواهد بود. کلیپ آموزش پواچا پنیری را نیز می توانید در صفحه رسمی اینستاگرام سرآشپز دلخوشی  با آدرس @delkhoshi_com مشاهده کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

پواچا پنیری ترکیه

پواچا پنیری

 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

 

پواچا ترکیهمواد لازم برای تهیه پواچا پنیری:

  • آرد ۶۰۰ + ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر ۲۰۰ میلی لیتر
  • آب ۲۰۰ میلی لیتر
  • پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک ۱ قاشق مرباخوری
  • شکر ۱ قاشق مرباخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • سوسیس یا سالامی به تعداد لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • پنیر گودا ورقه ای به تعداد لازم
  • ماست ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه پواچا سوسیس و پنیر:

برای تهیه پواچا پنیری ترکیه می توانید برای قسمت داخل خمیر پواچا از هر موادی استفاده کنید. پر کردن خمیرها کاملا سلیقه ایست و می توانید طبق ذائقه خود خمیرهای پواچا را پر کنید. در اینجا ما خمیر پوآچا را با سالامی و پنیر گودا و پنیر موزارلا پر می کنیم.

پواچا ترکیه ایبرای درست کردن خمیر پواچا ترکیه به صورت زیر عمل می کنیم:

۱- ابتدا پودر خمیر ترش و شکر را داخل ظرف شیشه ای یا پلاستیکی بریزید. سپس از ۲۰۰ میلی لیتر آب که در دستور داریم به اندازه ۵۰ میلی لیتر آن را داخل یک شیرجوش بریزید و چند ثانیه روی شعله گاز قرار دهید تا کمی ولرم شود. آب گرم را به پودر خمیر ترش و شکر اضافه کنید. آنها را کمی بهم بزنید تا کمی مخلوط شوند.

۲- درب ظرف را بپوشانید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پودر خمیر مایه به عمل بیاید و کاملا کف کند. دقت کنید اگر آب اضافه شده به ظرف حتی کمی هم داغ باشد باعث به عمل نیامدن پودر خمیر مایه می شود. بنابراین حتما به کمک انگشت دست از داغ نبودن آب مطمئن شوید. مهمترین قسمت در تهیه یک خمیر کاملا پوک و پنبه ای این است که خمیر ترش کاملا کف کند و خوب به عمل بیاید.

۴- سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. از سفیده تخم مرغ برای تهیه خمیر پواچا و از زرده تخم مرغ برای رومال خمیر استفاده خواهیم کرد.

۳- حال آرد را ۳ مرتبه الک کنید.

۴- ۶۰۰ گرم آرد را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و شیر، مابقی آب (۱۵۰ میلی لیتر)، سفیده تخم مرغ، بکینگ پودر، نمک و خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه کنید. و مواد را حسابی به کمک یک قاشق مخلوط کنید. در این مرحله یک خمیر نسبتا چسبنده ای به دست می آید.

۵- حال قاشق را کنار بگذارید و ۵۰ گرم کره را به خمیر اضافه کنید و به کمک دست تمیز خمیر را کمی ورز دهید و زیر و رو کنید.

۶- حال ۱۰۰ گرم آرد باقی مانده را کم کم به خمیر اضافه کنید و مرتب خمیر را وزر دهید. خمیر چسبندگی خواهد داشت اصلا نگران نباشید. وقتی تمام آرد را مرحله به مرحله به خمیر پواچا اضافه کنید و ورز دهید خمیر پاچا چسبندگی خیلی کمی پیدا می کند  ولی به هیچ عنوان برای کم کردن چسبندگی خمیر, از آرد اضافه استفاده نکنید چون باعث سفت شدن نهایی خمیر پواچا می شود. در حین اضافه کردن مرحله به مرحله آرد، خمیر را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ورز دهید. اگر می خواهید خمیر پواچا پنبه ای داشته باشید از آرد اضافه استفاده نکنید.

۷- حال خمیر پواچا را داخل یک کاسه پلاستیکی یا شیشه ای قرار دهید و درب ظرف را بگذراید یا روی آن سلفون بکشید سپس دور ظرف یک پارچه بپیچید و خمیر را به مدت ۱ الی ۱ ساعت و نیم در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر حداقل ۲ برابر شود. هر چقدر جای خمیر گرم تر باشد در مدت زمان کمتری خمیر پواچا به عمل می آید. بنابراین بعد از ۱ ساعت اگر دیدید هنوز خمیر حجیم نشده است حتما نیم ساعت دیگر صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود.

خمیر پواچا ترکیهپیچیدن خمیرپواچا پنیری ترکیه:

۱- حال چون خمیر کاملا لطیف است قاعدتا کمی حالت چسبندگی دارد، بنابراین برای اینکه خمیر را راحت تر چانه بندی کنید، یک کاسه روغن مایع کنار دستتان قرار دهید و دست خود را چرب کنید و سپس خمیر را به ۱۴  چانه مساوی تقسیم کنید. روی چانه ها را یک مشمع بکشید تا خمیر ها حین کار کردن خشک نشوند و رویه نبندند.

پاچا پنیری

خمیر پوآچا

۲- روی سطح کار را کمی آرد پاشی کنید و یک چانه از خمیر پواچا ترکیه را بردارید و به کمک انگشتان هر دو دست آن را باز کنید. خمیر نباید خیلی ضخمیم باشد و یا خیلی نازک باشد که موقع پیچیدن پاره شود. دقت کنید چون داخل این پواچا از پنیر موزارلا و گودا استفاده می شود بنابراین باید در پیچیدن آن حوصله به خرج دهید تا خمیر کاملا بسته شود. وگرنه موقع پخت پواچا پنیری, پنیرها از داخل خمیر بیرون می ریزد.

خمیر پواچا پنبه ای۳- وقتی خمیر را باز کردید، حال داخل آن پنیر موزارلا، پنیر گودا و سوسیس و یا هر موادی که دوست دارید قرار دهید. ابتدا لبه بالایی خمیر را همانند تصویر روی لبه پایینی بیاورید و با کمک انگشت دورتادور خمیر را کاملا فشار دهید تا بسته شود. سپس دوطرف سمت راست و چپ خمیر را روی هم بیاورید و در نهایت قسمت بالایی خمیر را روی سمت دیگر برگردانید تا خمیر کاملا بسته شود. موقع پیچیدن پواچا سوسیس و پنیر با حوصله کار کنید تا خمیرها سوراخ نشوند. کف سینی فر را آردپاشی کنید و پواچای پنیری آماده شده را داخل آن بچینید. تمامی پواچا ها را به همین ترتیب آماده کنید.

دستور پواچا ترکیه

طرز تهیه پواچا پنیری

 

دستور پواچا پنیری۴- یک پارچه روی سینی بکشید و اجازه دهید تا پواچا ها به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کنند تا مجددا پف کنند وحجیم شوند.

نان پواچا۵- حال فر را روشن کنید و روی دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و اجازه دهید تا فر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کاملا گرم شود.

۶- در حین گرم شدن فر, داخل یک کاسه ۳ عدد زرده تخم مرغ, ۱ قاشق مرباخوری آرد و یک قاشق غذاخوری ماست یا شیر بریزید و این مخلوط را به کمک برس روی پواچای پنیری ترکیه بمالید. برای رومال خمیر پواچا می توانید از ترکیب زرده تخم مرغ، شیر و زعفران دم کرده نیز استفاده کنید.

دستور پخت پواچا۷- در نهایت روی پواچای پنیری ترکیه ای, مقداری کنجد بپاشید و سینی فر را به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پواچا سوسیس و پنیر ترکیه کاملا طلایی و خوشرنگ شوند.

نان پواچا پنیری

پواچا سوسیس و پنیر

وقتی پواچا را از فر خارج می کنید خواهید که یک پواچای پنبه ای پنیری فوق العاده نرم و خوشمزه خواهید داشت. امیدوارم این پواچای ترکیه ای پنیری خوشمزه را درست کنید و از طعم آن در کنار خانواده و عزیزان خود لذت ببرید.

طرز تهیه پواچا ترکیه ایمنبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.