شیرینی گردو روسی شکلاتی oreshki – کوکی اورشکی با مغز فندق

0 4,264

مجله اینترنتی دلخوشی: گردو روسی یک شیرینی خوشمزه و بسیار زیبا با ظاهری لوکس است که با نام های شیرینی گردو روسی، کوکی گردویی روسی، کوکی اورشکی یا کوکی چشم شتر نیز شناخته می شود.

این شیرینی روسی با طرح گردو، ظاهری شبیه به گردو دارد که البته در طرح های بادام و اشکال دیگر نیز تهیه می شود. پوسته ها یا کفه های کوکی اورشکی به کمک دستگاهی به نام قالب گردو روسی روی گاز درست می شود. و نکته جالب اینجاست که این شیرینی بسیار زیبا و خوش طعم یک شیرینی بدون فر است. این شیرینی برای عید و نوروز یا شیرینی شب یلدا بسیار مناسب است. برای داخل شیرینی گردو روسی از انواع فیلینگ های متنوع استفاده می شود.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه شیرینی گردو روسی شکلاتی با یک فیلینگ خوشمزه بیسکوییتی شکلاتی را به شما عزیزان آموزش می دهد. امیدوارم که کوکی اورشکی شکلاتی را درست کنید و به همراه چای یا قهوه در کنار عزیزان خود لحظات شیرینی را سپری کنید.

 

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

گردو روسی

شیرینی گردو روسی

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

گردو روسی شکلاتی

قالب گردو روسی

مواد لازم برای تهیه کوکی گردو روسی شکلاتی:

  • آرد سفید ۴۵۰ گرم
  • پودر کاکائو ۵۰ گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • کره ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • نمک نصف قاشق چایخوری
  • بگینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای فیلینگ و مواد داخل شیرینی گردو روسی:

  • بیسکوییت پتی بور سفید ۲۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲۰ گرم
  • شکلات تیره آب شده ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۷۰ گرم
  • گردو چرخ شده ۲۰۰ گرم
  • شیر ۲۰۰ میلی لیتر
  • مغز فندق به دلخواه به میزان لازم
  • مغز گردو به دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه مواد میانی شیرینی اورشکی کاکائویی:

این فیلینگ شکلاتی برای داخل گردو روسی, یکی از اصلی ترین فیلینگ هایی است که در رسپی اصلی و روسی دستور شیرینی گردو روسی برای پر کردن کوکی های گردو روسی استفاده می شود. این فیلینگ شکلاتی بیسکوییتی, طعم بی نظیر و خوشمزه ای دارد و می توانید از آن برای پر کردن پوسته های کاکائویی یا پوسته های سفید در گردو روسی ساده نیز استفاده کنید.

مواد داخل گردو روسی

برای درست کردن مواد میانی شیرینی گردو روسی شکلاتی مراحل زیر را انجام دهید:

۱- بیسکوییت های پتی بور را به کمک غذاساز یا میکسر کاملا پودر کنید.

۲- گردو را چرخ کنید یا آن را داخل میکسر بریزید و بزنید.

۳- شکلات را با روش بن باری یا به کمک ماکروویو ذوب کنید.

۴- داخل یک کاسه, پودر بیسکوییت پتی بور, گردو چرخ شده, پودر قند, شکلات آب شده را بریزید و مواد را کاملا مخلوط کنید.

۵- شیر را کم کم به مخلوط اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست و چسبنده بدست آید.

۶- روی مواد را بپوشانید تا برای پر کردن مغز شیرینی گردو روسی شکلاتی یا شیرینی گردو روسی ساده از آن استفاده کنیم.

فیلینگ شیرینی گردو روسی

طرز تهیه شیرینی اورشکی شکلاتی روسی:

برای درست کردن پوسته های کوکی اورشکی کاکائویی مراحل زیر را انجام دهید: طرز تهیه کوکی گردو روسی دو رنگ جذاب را نیز حتما بخوانید.

۱- در یک ظرف بزرگ تخم مرغ، وانیل، بکینگ پودر، نمک و پودر قند را بریزید و به کمک یک همزن مواد را به خوبی بزنید تا کاملا یکدست شوند.

۲- سپس کره را به کاسه اضافه کنید و دوباره با همزن به خوبی بزنید.

۳- حال پودر کاکائو را مرحله به مرحله داخل کاسه الک کنید و همزمان با همزن بزنید تا اینکه تمام پودر کاکائو را اضافه کنید. مواد را خوب بزنید.

۴- سپس آرد را با استفاده از یک الک کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کنید و با همزن بزنید.

طرز تهیه گردو روسی

۵- سپس همزن را کنار بگذارید و خمیر گردو روسی را با دست به خوبی ورز دهید.

۶- خمیر شیرینی اورشکی بسیار نرم و لطیف است و حالت چسبنده ندارد.

خمیر شیرینی گردو روسی

۷- وقتی خمیر شیرینی روسی آماده شد حال خمیر را به اندازه گردوهای کوچک چانه بزنید. برای قالب گردو روسی که استفاده کرده ایم اندازه هر چانه تقریبا ۵ گرم است. روی ظرف را بکشید تا گلوله های خمیری خشک نشوند.

کوکی گردو روسی

۸- به کمک یک برس داخل قالب در هر دو سمت (قسمت گود و قسمت برجسته) را کمی چرب کنید.

۹-  قالب را روی گاز قرار دهید و هر دو طرف قالب را کاملا داغ کنید.

۱۰- وقتی قالب کاملا داغ شد، حرارت را متوسط کنید و گلوله ها را داخل قالب قرار دهید و درب قالب را ببندید و با دست محکم آن را فشار دهید تا کاملا بسته بماند.

کوکی گردو روسی شکلاتی

۱۱- تقریبا حدود ۱ الی دقیقه زمان کافیست تا هر دو طرف شیرینی ها بپزد. قالب را در هر دوطرف روی گاز بچرخانید تا هر دو سمت پوسته های گردو کاملا بپزند.

۱۲- برای اینکه مطمئن شوید که پوسته ها کاملا آماده هستند، درب قالب را باز کنید و کمی پوسته ها را از جایشان تکان دهید، اگر دیدید حالت نرم و شکل پذیری دارند بدانید هنوز آماده نیستند، چون باید کاملا حالت ترد و خشک داشته باشند. دقت کنید شیرینی ها را بیش از حد روی حرارت قرار ندهید که بسوزند یا تغییر رنگ دهند. به اندازه ای که شیرینی ها حالت ترد و خشک پیدا کنند یعنی آماده هستند. کم کم میزان زمان مناسب دستتان خواهد آمد.

دستور شیرینی گردو روسی

۱۳- وقتی پوسته های گردو روسی آماده شدند، آنها را به آرامی داخل یک کاسه بریزید و شروع به درست کردن سری بعدی پوسته ها شوید.

۱۴- به همین ترتیب تمام کفه های شیرینی گردو روسی کاکائویی را آماده کنید.

طرز تهیه شیرینی اورشکی

۱۵- پوسته ها و کفه های شیرینی اورشکی را می توانید در مکانی خنک، خشک و تاریک برای مدت طولانی نگه داری کنید (مکانی غیر از یخچال). می توانید موقع مصرف داخل شیرینی ها را پر کنید. همچنین موقع درست کردن شیرینی گردو روسی شکلاتی می توانید پوسته های کوکی را یک روز درست کنید و در روز دیگری شروع به پر کردن آنها کنید.

تمیز کردن کفه های کوکی گردو روسی شکلاتی:

وقتی کوکی اورشکی یا کوکی گردو روسی آماده می شود معمولا اطراف کفه ها و پوسته های گردو شکل, قسمت های زائد وجود دارد که باید تمیز شود تا کفه ها کاملا شبیه به پوسته گردو شوند. برای اینکار به کمک یک چاقو یا قیچی به آرامی قسمت های اضافه کوکی ها را جدا کنید. این کار را با حوصله و صبوری انجام دهید تا پوسته ها خرد نشوند چون بسیار ترد و شکننده هستند.

تمام پوسته ها و کپسول های گردو روسی را به همین ترتیب تمیز و آماده کنید.

گردو روسی کاکائویی

شیرینی چشم شتر

پر کردن فیلینگ کوکی اورشکی شکلاتی:

حال باید کفه های گردو روسی را با فیلینگ شکلاتی بسیار خوشمزه پر کنیم.

۱- دو پوسته از شیرینی اورشکی بردارید و به کمک یک قاشق چایخوری از مواد فیلینگ داخل کپسول ها را پر کنید.

۲- سپس یک مغز فندق بردارید و داخل یکی از کسپول ها بگذارید.

شیرینی عین الجمل

۳- سپس دو کفه را روی هم قرار دهید و کمی به آرامی بفشارید تا دو کفه کاملا به یکدیگر بچسبند.

۴- نکته مهم برای چسباندن کفه های شیرینی اورشکی این است که مواد فیلینگ را به اندازه داخل کپسول ها پر کنید. اگر مواد را خیلی کم پر کنید دو کفه اصلا به هم نمی چسبند. و اگر بیش از اندازه مواد فیلینگ داخل کفه ها بریزید موقع چسباندن شیرینی ها بیش از حد باز می مانند و مواد بیرون می زند.

شیرینی بدون فر

۵- یک کار دیگر برای چسباندن کفه ها که می توانید انجام دهید تا کفه ها کاملا بسته بمانند این است که مقدار کمتری فیلینگ داخل کپسول ها بریزید بعد لبه های پوسته ها را کمی عسل بمالید سپس دو پوسته را روی هم قرار دهید تا کاملا بچسبد و بسته شوند. البته این کار واقعا ضرورتی ندارد و زمان زیادی از شما می گیرد. حتی در رسپی اصلی گردو روسی نیز این کار را انجام نمی دهند و به کمک همان مواد فیلینگ پوسته ها را به هم می چسبانند.

۶- وقتی دو کفه را به هم چسباندید برای تزیین شیرینی گردو روسی کاکائویی، به یک سمت شیرینی ها مقدار کمی عسل یا شکلات آب شده بمالید سپس همان سمت شیرینی را در ظرف حالی گردوی خرد شده بغلطانید تا گردو ها به شیرینی بچسبند.

شیرینی روسی اورشکی

۷- همچنین برای تزیین کوکی گردو روسی شکلاتی می توانید فقط از یک کفه استفاده کنید. به این شکل که داخل یک کفه مقداری از مواد فیلینگ را بریزید، سپس نصف یک گردو را روی مواد قرار دهید و کمی فشار دهید تا به مواد بچسبند.

شیرینی روسی به شکل گردو

۸- البته شیرینی های بی نظیر و مجلسی اورشکی را می توانید تزیین خاصی انجام ندهید و به همان شکل ساده مصرف کنید چون این شیرینی ها به صورت ساده نیز بسیار زیبا و خاص هستند. و یا اینکه مقدار کمی روی آنها پودر قند الک کنید.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی (سرآشپز دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.