رول قیسی و گردو – ایده تزیین قیسی و تزیین تنقلات

0 2,090

مجله اینترنتی دلخوشی: رول قیسی و گردو یک ایده جالب و زیبا برای تزیین قیسی زردآلو به همراه گردو است. می توانید با درست کردن یک سینی تنقلات مجلسی و شیک از مهمان های خود پذیرایی کنید. از این برش های زیبای قیسی و گردو می توانید به عنوان تنقلات شب یلدا، تنقلات چهارشنبه سوری، پذیرایی عید نوروز، یک میان وعده خوشمزه و سالم برای کودکان و اعضای خانواده، و یک سینی شیک و مجلسی خوراکی برای پذیرایی از میهمانها استفاده کرد.

ایده این رول های زیبای قیسی و گردو را از یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار در شرق آسیا گرفتیم. یک میان وعده خوشمزه به نام گوتگام سام (gotgamssam) در کشورهای آسیای شرقی مثل کره بسیار پرطرفدار است که از خرمالوی خشک تهیه می شود. کلمه gotgam به معنای خرمالو است. خرمالوهای گس و کال و پوست کنده شده، طی یک فرآیند چند هفته ای با روش های مخصوصی خشک می شوند و سپس داخل خرمالوها گردو پر شده و به صورت رول در می آید و به صورت حلقه ای برش زده می شود.

در این آموزش با الهام از این خوراکی خوشمزه و با در نظر گرفتن این موضوع که خرمالوی خشک معمولا در دسترس نیست، قیسی زردآلو را جایگزین آن کردیم و به عنوان یک ایده جذاب برای تزیین قیسی استفاده کردیم.

در این آموزش از سرآشپزدلخوشی، طرز تهیه رول قیسی و گردو را به همراه تمام نکات و فوت و فن های درست کردن این تنقلات خوشمزه و به صورت تصویری به شما همراهان سایت دلخوشی آموزش خواهیم داد. به کمک این ایده ساده و راحت برای تزیین قیسی می توانید سینی های خوشمزه و مجلسی تنقلات را ویژه پذیرایی در مناسبت های خاص تهیه کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

رول قیسی

تزیین قیسی 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

تزیین تنقلات و قیسی

عکس تزیین تنقلات یلدا

مواد لازم برای تزیین قیسی و گردو:

  • قیسی زردآلو به تعداد لازم
  • گردو به تعداد لازم
  • سلفون برای پیچیدن رول ها

طرز تهیه رول قیسی و گردو:

برای تزیین قیسی و درست کردن رول قیسی و گردو و مراحل زیر را انجام دهید:

۱- گردو ها را به صورتی بشکنید که به دو نیم سالم تقسیم شوند.

تزیین قیسی زردآلو

۲- برگه های قیسی زردآلو را بشویید و در آبکش بریزید.

۳- سپس قیسی های زردآلو را داخل سینی روی دستمال تمیز پهن کنید تا آب اضافی آنها گرفته شود و خشک شوند.

عکس تزیین تنقلات

۴- برای هر رول به دو عدد قیسی و ۲ عدد گردو نیاز داریم.

۵- دو عدد برگه قیسی زردآلو بردارید و آنها را روی تخته برش قرار دهید. سپس همانند تصیر دو لبه بالا و پایین قیسی را به صورت یک نوار باریک جدا کنید تا دو سر قیسی ها باز شود. با این تکه های جدا شده را می توانید ۲ کار انجام دهید. یکی اینکه آنها را داخل قیسی ها قرار دهید تا هدر نشوند و قیسی ها را رول کنید که در تصویرهای بعدی مشخص است. راه دیگر که خیلی به راحت رول شدن قیسی کمک می کند این است که این نوارها را بین دو نصف گردو قرار دهید تا مثل چسب عمل کند و دو تکه گردو را روی هم فیکس و محکم کند. با این کار موقع رول کردن قیسی ها، گردو ها از سرجایشان کمتر تکان می خورند و کار را برای شما ساده تر می کنند.

رول قیسی زردآلو

۶- حال از قسمت شکاف پهلوی قیسی، برگه قیسی را به آرامی کاملا باز کنید تا به صورت یک نوار دربیاید.

تزیین رول قیسی

۷- دو عدد برگه قیسی باز شده را در کنار هم طوری قرار دهید تا کمی روی هم قرار بگیرند و همدیگر را پوشش دهند. با کمی فشار انگشت آنها را روی هم فیکس و محکم کنید تا کاملا درزهای بین آنها بسته شود.

میان وعده خوشمزه با قیسی

۸- حال برای جلوگیری از هدر شدن قیسی ها، قسمت های باریک که از قیسی ها جدا کردید را نیز داخل قیسی ها قرار دهید.

۹- همانند تصویر دو عدد گردوی نصفه را در وسط قیسی ها بچینید. و مجددا ۲ عدد گردوی نصفه دیگر روی آنها قرار دهید.

برش قیسی و گردو

تزیین آجیل و قیسی

۱۰- حال به آرامی قیسی ها را رول کنید. این کار را به آرامی و صبوری انجام دهید تا برگه های قیسی پاره نشود. بعد از رول کردن چند تا از قیسی ها تقریبا دستتان خواهد آمد که چطور به درستی آنها را باید رول کنید. بنابراین اصلا نگران نباشید. یک نکته خیلی ظریف که می تواند در راحت رول شدن قیسی ها به شما کمک کند این است که بعد از اینکه قیسی ها را شستید و خشک کردید آنها را حداقل ۱ روز در ظرف دربسته داخل یخجال بگذارید تا بافت قیسی ها کمی محکم تر شود. سپس آنها را بردارید و شروع به رول کردن و پیچیدن قیسی ها کنید. این کار باعث می شود که مرحله رول کردن قیسی ها خیلی راحت تر شود.

رول قیسی خشک و گردو

۱۱- بعد از اینکه قیسی ها را رول کردید حال آنها را داخل یک تکه سلفون کاملا به طور محکم بپیچید و انتهای دوطرف سلفون را مانند شکلات بپیچید تا رول ها کاملا محکم و یکپارچه شوند.

۱۲- تمام رول های قیسی و گردو را به همین روش درست کنید.

کلیپ آموزش این رول های جذاب قیسی و گردو را می توانید در پیج اینستاگرام سرآشپز دلخوشی مشاهده کنید.

آی دی پیج اینستاگرام سرآشپز دلخوشی:

delkhoshi_com@

 

 

میان وعده سالم قیسی و گردو

۱۳- حال آنها را داخل یک ظرف بچینید و ۲ الی ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

تزیین قیسی یلدایی

۱۴- سپس رول های خوشمزه را از فریزر خارج کرده و به کمک یک چاقوی تیز آنها را همانطور که داخل سلفون هستند، برش بزنید. تقریبا هر رول را می توانید به ۵ برش تقسیم کنید. قسمت های ابتدا و انتهای رول ها را می توانید به صورت یک لایه نازک برش بزنید و کنار بگذارید تا رول های میان وعده زیباتر وشکیل تر شوند. البته می توانید این کار را نیز انجام ندهید. در نهایت سلفون ها را از برش های قیسی جدا کنید.

برش قیسی و گردو

۱۵- نکته بسیار مهم در مرحله برش زدن رول قیسی و گردو این است که باید برش ها به کمک تیزی چاقو و به آرامی انجام شوند و نباید با زور و فشار دست شما این کار انجام شود. وگرنه باعث له شدن برش ها می شود و رول ها به خوبی برش نخواهند خورد. از یک چاقوی تیز استفاده کنید و مراقب انگشتان خود باشید. پس به آرامی و فقط به کمک تیزی چاقو و با صبر و حوصله رول ها را به صورت حلقه های کوچک تر برش دهید. پس از اینکه چند مرتبه این کار را انجام دادید، به خوبی دستتان خواهد آمد که بهترین حالت برش زدن به چه صورت است.

تزیین برش قیسی و گردو

۱۶- در نهایت حلقه های قیسی و گردو را داخل یک دیس به روش دلخواه خود بچینید و روی آن سلفون بکشید و ظرف را در یخچال قرار دهید.

تزیین آجیل و تنقلات عید

۱۷- تقریبا این برش ها ی میان وعده عالی و سالم و خوشمزه را می توانید برای مدت طولانی داخل یخچال یا فریزر نگه داری کنید.

تزیین تنقلات و آجیل شب یلدا

نوش جان

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.