کوکو سبزی رژیمی ترد و خوشمزه کم روغن و کم تخم مرغ

0 11,998

مجله اینترنتی دلخوشی: کوکو سبزی رژیمی و کم کالری را می توانید به راحتی با روغن کم و مقدار تخم مرغ کم درست کنید. همانطور که می دانید کوکو سبزی معمولا روغن خیلی زیادی موقع سرخ شدن جذب خود می کند. بنابراین این کوکوی خوشمزه و سالم تبدیل به یک غذای پرکالری و ناسالم می شود. می خواهیم کوکو سبزی کم کالری را طوری درست کنیم که یک کوکوسبزی کم روغن با حداقل مقدار تخم مرغ باشد. این کوکو سبزی ترد و خوشمزه با طعمی بی نظیر، یک غذای رژیمی سالم برای شما خواهد بود. به شما قول می دهیم که اگر کوکو سبزی کم روغن را به سبک سرآشپز دلخوشی درست کنید، از طرفداران این غذای خوشمزه و کم کالری خواهید شد.

طرز تهیه کوکو سبزی کم روغن سرآشپز دلخوشی را می توانید در این مطلب به صورت تصویری و مرحله به مرحله یاد بگیرید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

کوکو سبزی رژیمی

کوکو سبزی کم روغن 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

کوکو سبزی کم کالری

کوکو سبزی با روغن کم

مواد لازم برای تهیه کوکوسبزی:

  • سبزی کوکو خرد شده ۵۰۰ گرم (ترکیب سبزی کوکو)
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گردو خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
  • زرشک  ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز داغ ۳ قاشق غذاخوری
  • لیموترش تازه ۱ عدد
  • سبوس گندم ۳ قاشق مرباخوری
  • نمک به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
  • فرچه برای برس کردن روغن کف ماهیتابه
  • قالب رینگی کوکو تک نفره

طرز تهیه کوکو سبزی رژیمی:

برای درست کردن این کوکو سبزی رژیمی و سالم و فوق العاده خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید:

کوکو سبزی ترد

۱- سبزی کوکو را خرد کنید.

۲- در اینجا هدف ما این است که یک کوکو سبزی خوشمزه و سالم با کمترین مقدار روغن برای سرخ کردن به شما آموزش دهیم. بنابراین برای اینکه کوکو سبزی روغن کمی جذب کند یکی از نکات بسیار مهم این است که حتما سبزی کوکو را قبل از استفاده روی حرارت بگذارید تا آب سبزی کاملا خشک شود. سبزی کوکو را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار بدهید و صبر کنید تا آب سبزی کاملا خشک شود. البته هدف ما به هیچ عنوان تفت دادن سبزی نیست. بنابراین سبزی کوکو فقط در حدی که آب اضافه داخل آن خشک شود باید روی حرارت باشد. به محض اینکه آب سبزی خشک شد، حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سبزی کوکو کاملا به دمای محیط برسد.

سبزی کوکو

خشک کردن سبزی قبل از درست کردن کوکو سبزی، نه تنها باعث جذب کمتر روغن می شود، بلکه مزه کوکو را بی نهایت خوشمزه تر خواهد کرد و کوکو مزه سبزی خام نمی گیرد. از طرف دیگر خشک کردن سبزی به این روش باعث می شود تا مقدار خیلی کمتری تخم مرغ برای پخت کوکو سبزی نیاز داشته باشید.

۳- گردوها را به کمک چاقو به قطعات ریز تر خرد کنید.

۴- داخل یک کاسه کوچک، ۲ عدد تخم مرغ را بشکنید و تخم مرغ ها را کمی با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و یکدست شوند.

۵- داخل یک کاسه بزرگ سبزی کوکو، گردو خرد شده، زرشک، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آب لیمو ترش تازه ( لیموی کوچک ۱ عدد، لیموی سنگی متوسط به اندازه نصف لیمو)، سبوس گندم، تخم مرغ زده شده و پیاز داغ را اضافه کنید. در مورد استفاده از زرشک داخل کوکو سبزی زیاده روی نکنید چون اگر مقدار زرشک بیش از اندازه باشد باعث ترش شدن خیلی زیاد کوکوها خواهد شد. سعی کنید زرشک و گردو و پیاز داغ را در درست کردن کوکو سبزی حذف نکنید چون طعم کوکوها را بی نظیر می کند.

مواد کوکو سبزی

۶- مواد را خوب مخلوط کنید. همانطور که می بینید مواد بافت نسبتا خشکی دارد. اما نگران نباشید با روشی که قرار است کوکو ها را سرخ کنیم، نه از باز خواهند شد و نه به ماهیتابه می چسبند. (اگر احساس کردید مقدار سبزی کوکویی که استفاده کرده اید بیشتر شده است می توانید از یک عدد تخم مرغ کوچک دیگر استفاده کنید.)

مواد کوکو سبزی مجلسی

۷- حال می رسیم به مهمترین مرحله برای پخت کوکو سبزی کم روغن و رژیمی، که باید آن را به روشی سرخ کنیم که نه از هم متلاشی شود و نه به ماهیتابه بچسبد. (البته اگر مراحل را خوب انجام دهید نه تنها هیچ کدام از این اتفاق ها نخواهد افتاد، بلکه بهترین و خوشمزه ترین و شکیل ترین کوکو سبزی را خواهید داشت.)

۸- نکته ای که قطعا به آن برخورده اید و می دانید این است که برای سرخ کردن کوکو سبزی هرچقدر هم که روغن زیادی داخل ماهیتابه بریزید، موقع سرخ شدن کوکو سبزیها، جذب آن می شود. خصوصا وقتی که سبزی کوکو را به صورت کاملا خام یعنی بدون خشک کردن آب اضافی آن داخل کوکوها ریخته باشید. برای سرخ کردن کوکو سبزی رژیمی میخواهیم به فقط به کمک فرچه مقدار کمی روغن زیر هر کوکو، برس کنیم. این مقدار روغن برای سرخ شدن یک طرف کوکو کافی است و به خوبی کوکو سبزی ها سرخ و برشته می شوند.

۹- چون مواد این کوکو سبزی رژیمی تخم مرغ کمی دارد بنابراین برای اینکه کوکو از هم باز نشود، از رینگ های مخصوص سرخ کردن کوکو یا همان قالب کوکو استفاده می کنیم. وقتی مواد را داخل قالب کوکو تک نفره می ریزید، به کمک قاشق آن را کاملا فشرده کنید تا منسجم شود و کوکو از هم باز نشود.

۱۰- نکته دیگر برای نچسبیدن کوکو ها به ماهیتابه این است که حتما از ماهیتابه تفلون استفاده کنید.

۱۱- ماهیتابه تفلون را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید. قالب کوکو را داخل آن قرار دهید. دقیقا فضای داخل رینگ را چرب کنید. مقدار کمی روغن داخل یک کاسه کوچک بریزید. برس را داخل روغن کمی چرب کنید سپس فضای داخل قالب کوکو از کف ماهیتابه را با برس حسابی چرب کنید.

دستور کوکو سبزی

کوکو سبزی خوشمزه

۱۲- حال چند قاشق از مواد کوکو سبزی داخل رینگ بریزید و به کمک پشت قاشق مواد را کاملا فشار دهید و اطراف کوکو ها را مرتب کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی

۱۳- حال به آرامی بدون اینکه شکل کوکو را خراب کنید، قالب کوکو را از جایش بردارید و در قسمت دیگر ماهیتابه قرار دهید و مجددا آن قسمت را به کمک برس چرب کنید. از مواد کوکو سبزی داخل آن بریزید و آن را فشرده و مرتب کنید. هر چند تا که کوکو سبزی داخل تابه جا می شود، داخل ماهیتابه قرار دهید. قطر کوکوسبزی ها حداقل ۱ سانت باید باشد چون اگر کوکوها را بیش از اندازه نازک درست کنید، موقع برگرداندن، خرد می شوند و شکل آنها را خراب می شود.

کوکو سبزی تک نفره

۱۴- درب ماهیتابه را به صورت کمی نیمه باز بگذارید و اجازه دهید تا یک طرف کوکو سبزی ها سرخ شود. وقتی درب ماهیتابه را به صورت نیمه باز می گذارید، کمک می کند تا وقتی یک طرف کوکو ها سرخ می شود، بافت کوکوها نیز کمی منسجم تر شود و حالت پخته پیدا کند.

۱۵- وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد باید آن ها را برگردانیم تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود. قطعا برای سرخ شدن طرف دیگر نیز باید فضای زیر کوکو را با برس روغن بزنیم تا طرف دیگر هم به کمک همان مقدار کم روغن به خوبی سرخ شود.

۱۶- به کمک یک کفگیر کوکو رژیمی را از جایش بلند کنید و با برس فضای زیر کوکو تک نفره در کف ماهیتابه را روغن بزنید و مجددا کوکو را در همان نقطه به آرامی بدون خراب کردن شکل آن برگردانید. تمام کوکوها را برگردانید و زیر آنها را با برس کمی چرب کنید. دیگر نیازی نیست که درب ماهیتابه را بگذارید. صبر کنید تا طرف دیگر کوکوها نیز سرخ شود.

۱۷- به همین ترتیب تمام کوکو سبزی های خوشمزه و رژیمی را سرخ کنید. در نهایت خواهید دید که برای سرخ کردن کوکوها فقط در حد چند قاشق غذاخوری روغن استفاده شده است.

تزیین کوکو سبزی

۱۸- این کوکوسبزی های کم تخم مرغ را سعی کنید حتما در سایز های تک نفره درست کنید تا بتوانید آنها را راحت برگردانید. از قالب های کوکو یا از ماهیتابه های تک نفره خیلی کوچک می توانید استفاده کنید. اگر این کوکو را به صورت یک تکه و بزرگ کف ماهیتابه پهن کنید، ممکن است برگرداندن تکه های بزرگ آن برایتان سخت شود و باعث خرد شدن کوکو شود مگر اینکه با احتیاط و حوصله این کار را انجام دهید. البته می توانید یک بار آن را امتحان کنید.

کوکو سبزی سالم

۱۹- استفاده از سبوس گندم در انواع کوکوها باعث می شود تا فیبر غذا بالا برود و این سبوس ها به دفع روغن اضافی غذا در بدن کمک بسیار زیادی می کنند. پس از سبوس گندم در درست کردن غذاها غفلت نکنید چون بسیار مفید بوده و برای سلامت بدن لازم هستند.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.