آب گریپ فروت به همراه پالپ میوه – آب میوه چربی سوز برای لاغری

0 1,325

مجله اینترنتی دلخوشی: آب گریپ فروت یکی از انواع آب میوه های بسیار پر خاصیت است. حتما از خواص چربی سوزی، پاکسازی کبد، تنظیم فشار خون، خواص آنتی اکسیدانی و بسیاری از خواص بی نظیر گریپ فروت شنیده اید. این میوه سرشار از خاصیت در فصول سرد سال در دسترس است. گریپ فروت معمولا به صورت میوه در روز مصرف می شود. شاید بهترین حالت مصرف گریپ فروت، خوردن میوه آن به همراه پالپ های داخل میوه است. اما اگر جزو کسانی هستید که گاهی دوست آب گریپ فروت را امتحان کنید، بهتر است آب آن را طوری بگیرید که بیشترین خواص ممکن را داشته باشد. پالپ های داخل انواع میوه ها باعث می شوند که مقدار زیادی فیبر نیز به بدن شما برسد و فرایند جذب قند موجود در میوه ها را در بدن کند تر می کند.

اگر میوه ها را به صورت آب میوه خالص بدون پالپ های موجود در میوه مصرف کنید، فقط حجم زیادی قند به یکباره وارد بدن خود می کنید. بهترین راه مصرف میوه ها، استفاده از خود میوه به صورت کامل است و بدون اینکه آب آن را بگیرید.

اما اگر دوست دارید گاهی آب گریپ فروت که یک آبمیوه چربی سوز فوق العاده عالی است را امتحان کنید، در اینجا یک مدل آب گریپ فروت به سبک سرآشپز دلخوشی به شما آموزش می دهیم که پالپ های موجود در میوه گریپ فروت نیز داخل آن موجود است. به این ترتیب شما یک آب گریپ فروت پر از خاصیت خواهید نوشید.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه آب گریپ فروت به همراه پالپ میوه را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت چربی سوز 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

آب گریپ فروت برای لاغری

مواد لازم برای تهیه آب گریپ فروت:

گریپ فروت به تعداد لازم

طرز تهیه عصاره گریپ فروت به همراه پالپ:

در نظر داشته باشید که هر ۱ عدد گریپ فروت بزرگ، تقریبا به اندازه یه فنجان کوچک یا شات کوچک به شما عصاره گریپ فروت می دهد. می توانید فقط ۲ عدد یا هر تعداد میوه که دوست دارید آب گیری کنید. (البته میزان آب میوه حاصل شده، بستگی به سایزگریپ فروت و ضخامت پوست آن نیز دارد. بعضی از گریپ فروت های بزرگ، پوست بسیار ضخیمی دارند و اندازه اصلی خود میوه در واقع کوچک است.)

نکته ۱: به طور کلی گریپ فروت میوه ای با ته مزه تلخ و بسیار دلچسب است. اما برخی از میوه ها بسیار تلخ هستند. اگر با تلخی بیش از برخی از انواع گریپ فروت مشکل دارید، قبل از اینکه شروع به آبگیری آن کنید، حتما مطمئن شوید که از نوع خیلی تلخ نباشند، چون بالطبع آب میوه آن نیز تلخ خواهد بود.

برای درست کردن آب گریپ فروت چربی سوز و پر خاصیت مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا گریپ فروت را مانند سیب پوست بکنید به طوریکه موقع پوست کندن پوسته های سفید و پوسته نازک چسبیده به لایه بیرونی گریپ فروت کنده شود و شما پالپ اصلی گریپ فروت را ببینید. این کار به شما کمک می کند تا پالپ گریپ فروت را به راحتی از پوسته نازک داخلی میوه جدا کنید. می توانید گریپ فروت را به همین شکل داخل بلندر یا میکسر بریزید. ولی پوسته های نازک چسبیده به پالپ میوه ممکن است باعث تلخ شدن مزه آب میوه شود.

پالپ گریپ فروت

۲- حال گریپ فروت را از وسط باز کنید و سعی کنید تا پالپ های میوه را از پوسته نازک درونی میوه جدا کنید و در ظرفی بریزید.

آب میوه گریپ فروت

۳- تمام گریپ فروت ها را به همین روش آماده کنید.

آبمیوه گریپ فروت

۴- سپس پالپ های میوه را داخل بلندر بریزید. و تا زمانی آن را میکس کنید تا کاملا یکدست شوند و پالپ ها به قطعات بسیار ریز خرد شوند.

آبگیری گریپ فروت

عصاره گریپ فروت

۵- حال به کمک یک قاشق کف جمع شده روی آب گریپ فروت را به طور کامل بگیرید و دور بریزید.

۶- عصاره گریپ فروت آماده مصرف است می توانید آن را نوش جان کنید. موقع سرو آبمیوه، آن را ابتدا کمی هم بزنید تا یکدست شود.

خواص آب گریپ فروت

۷- بعد از سرو آبمیوه داخل فنجان ها، می توانید برای تزیین آبمیوه، از قطعات برش خورده گریپ فروت یا پرتقال تو سرخ، در لبه فنجان استفاده کنید.

فوائد آب گریپ فروت

۸- اگر دوست آب گریپ فروت را به صورت کامل خنک بنوشید، میتوانید آن را داخل یک بطری شیشه ای بریزید و کمی در یخچال بگذارید تا خنک شود.

بطری آب گریپ فروت

نگهداری و نحوه مصرف عصاره گریپ فروت:

۱- بهترین زمان مصرف آب گریپ فروت و تمام آبمیوه ها، به صورت تازه و همان موقع آبگیری است. اما آب گریپ فروت تا ۲ روز بهترین کیفیت ممکن را دارد و قابل استفاده است. معمولا تلخی آن تغییر چندان و قابل توجه ای نمی کند و تقریبا تا ۲ روز الی ۳ روز قابل استفاده است.

۲- در صورت نگهداری آب میوه، حتما آن را داخل بطری شیشه ای داخل یخچال نگهداری کنید و هنگام مصرف بطری را تکان دهید تا پالپ ها و عصاره میوه با هم کاملا مخلوط شوند.

۳- موقع مصرف آب گریپ فروت، فراموش نکنید که فرضا یک شات کوچک از این آبمیوه پرخاصیت، معادل با یک عدد میوه گریپ فروت است. پس برای جلوگیری از افت فشار خون خصوصا در افرادی با فشار خون طبیعی نسبتا پایین، در مصرف این آبمیوه زیاده روی نکنید.

 آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی (سرآشپز دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.