گوی شکلاتی ولنتاین – شکلات توپی ولنتاین با مغز نارگیل و شیرعسلی

0 2,041

مجله اینترنتی دلخوشی: گوی شکلاتی یا شکلات توپی نوعی توپک شکلاتی است که یک ایده عالی برای هدیه ولنتاین، شکلات ولنتاین و یا کادو دادن به عزیزانتان است. این گوی شکلاتی مغز دار نارگیلی را می توانید به اشکال مختلف تزیین کنید تا بتواند ایده ای عالی برای هدیه به مناسبت های متنوع باشد.

توپک شکلاتی را با مغز نارگیل و شیرعسلی درست می کنیم که هم بسیار خوشمزه است و هم یک ایده بی نظیر برای ساخت شکلات دستساز ولنتاین است. شکلات ولنتاین توپی با تزیین های زیبا و خاص را می توانید به عزیزانتان هدیه بدهید.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه گوی شکلاتی مغزدار به عنوان شکلات ولنتاین را با صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

گوی شکلاتی

 

گوی شکلاتی ولنتاین 

 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

 

گوی شکلاتی توپی ولنتاین

 

توپک شکلاتی ولنتاین

توپک شکلاتی ولنتاین

مواد لازم برای تهیه گوی شکلاتی ولنتاین:

  • شکلات تیره به مقدار لازم
  • شکلات سفید به میزان لازم
  • پودر نارگیل یک و نیم پیمانه
  • شیر عسلی نصف قوطی
  • فندق به تعداد لازم
  • دراژه های قلبی برای تزیین
  • دراژه های رنگی ریز برای تزیین
  • قالب سیلیکونی گوی شکلاتی سایز کوچک
  • کپسول شکلات به تعداد لازم

طرز تهیه توپک شکلات ولنتاین:

می خواهیم گوی های شکلاتی ولنتاین را به دو رنگ سفید و شکلاتی درست کنیم. بنابراین نصف نیم کره ها را با شکلات سفید و نصف دیگر نیم کره ها را با شکلات تیره درست می کنیم.

۱- شکلات تیره و شکلات سفید را به روش بن ماری یا به کمک ماکروویو ذوب کنید.

۲- به کمک یک قاشق چای خوری یا یک برس کوچک, نصف تعداد گوی های قالب سیلیکونی گوی شکلاتی را از شکلات تیره بمالید.

۳- مابقی گوی ها را نیز یک لایه شکلات سفید ذوب شده بمالید.

۴- قالب سیلیکونی را داخل یک سینی قرار دهید و آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا لایه اول شکلات سفت شود.

۵- حال قالب را از یخچال خارج کنید و مجددا یک لایه دیگر داخل گوی ها شکلات تیره و سفید بمالید تا ضخامت نیم کره ها به اندازه کافی باشد و موقع بیرون آوردن گوی ها از قالب سیلیکونی شکلات توپی, نشکنند. اگر دیواره ها نازک باشند و دیواره ها را به خوبی با شکلات پوشش نداده باشید, موقع بیرون در آوردن شکلات های توپی از قالب, خرد می شوند. پس این کار را با دقت و ظرافت انجام دهید.

۶- اگر در اواسط کار شکلات های ذوب شده سفید و تیره به هر دلیلی سفت شدند, می توانید مجددا آنها را ذوب کنید تا کار با آنها راحت باشد. فقط برای لایه دوم که به دیواره های گوی ها شکلات می مالید, نباید شکلات های مذاب داغ باشند و اگر مجددا شکلات ها را ذوب کردید صبر کنید تا کمی به دمای محیط برسند.

۷- وقتی لایه دوم شکلات ها را به توپک شکلات مالیدید, مجددا قالب سیلیکونی شکلاتی توپی را داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ها سفت شوند.

طرز تهیه گوی شکلاتی ولنتاین

۸- نکته بسیار مهم که به شما کمک می کند تا شکلات های توپی ولنتاین شیک و تمیزی داشته باشید این است که وقتی در حال برس کشیدن شکلات به نیم کره ها هستید, سعی کنید شکلات های اضافی مالیده شده به لبه های گوی ها را پاک نکنید. چون بعدا که قرار است برای چسباندن شکلاتی توپی, این نیم کره ها را کمی روی بشقاب داغ بمالید تا کمی ذوب شوند و به نیم کره دیگر راحت بچسبند. این شکلات های اضافه مالیده شده به لبه های نیم کره های شکلاتی کمک می کنند تا از قسمت اصلی خود نیم کره شکلاتی آب نشود و در واقع این شکلات های اضافی که در لبه های نیم کره ها هستند آب شوند.

۹- قالب گوی شکلاتی را از یخچال خارج کنید و به آرامی گوی های شکلاتی سفید و تیره را از قالب جدا کنید و کنار بگذارید.

۱۰- حال این نیم کره های شکلاتی را باید به هم بچسبانیم تا به شکل گوی شکلاتی در بیایند. داخل این گوی های شکلاتی را می توانید با هر چیزی که دوست دارید پر کنید.

دستور گوی شکلاتی توپی ولنتاین

۱۱- در اینجا ما می خواهیم شکلات توپی نارگیلی درست کنیم پس داخل گوی های شکلاتی را با ترکیب پودر نارگیل و شیرعسلی به صورت زیر پر می کنیم.

۱۲- برای درست کردن مغز توپک شکلاتی ولنتاین, داخل یک کاسه پودر نارگیل و شیر عسلی را با یکدیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا منسجم شوند. اگر احساس کردید خمیر به دست آمده خیلی شل و چسبناک هست, می توانید مقداری پودر نارگیل به آن اضافه کنید. و یا اگر احساس کردید که خمیر بیش از حد سفت هست می توانید کمی شیرعسلی به آن اضافه کنید.

۱۳- به اندازه یک گردوی کوچک از مواد نارگیل و شیرعسلی بردارید، کف دست خود باز کنید و یک مغز فندوق در مرکز آن قرار دهید و سپس داخل دست خود به صورت یک توپ گرد در بیاورید.

۱۴- توپ نارگیلی را داخل یکی از نیم کره ها قرار دهید.

شکلات توپی ولنتاین

۱۵ حال یک نیم کره دیگر بردارید و آن را کمی روی یک بشقاب داغ بمالید (می توانید بشقاب را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید که گرم شود) تا کمی لبه هایش آب شود و کمک کند تا به نیم کره دیگر به راحتی بچسبد(مراقب باشید که نیم کره شکلاتی بیش از حد آب نشود چون سایز آن کوچک می شود و به راحتی به نیمه دیگر نمیچسبد و گوی شکلاتی شما کاملا بسته نخواهد شد). نیم کره دوم را روی نیم کره اول که داخلش توپ نارگیلی است قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا به هم بچسبند و یک توپک شکلاتی کامل داشته باشید.

شکلات توپی ولنتاین

۱۶- نکته بسیار مهم این است که توپک نارگیلی اگر خیلی کوچک باشد, فضای داخلی گوی شکلاتی شما کامل پر نمی شود و کمی خالی می ماند. همچنین اگر توپک نارگیلی کمی بزرگ تر از سایز گوی های شکلاتی باشد نیز دو نیم کره کاملا به هم نمی چسبند. پس سعی کنید تا توپک نارگیلی سایز مناسبی داشته باشد تا دو نیم کره کاملا به هم بچسبند.

۱۷- تمام گوی های شکلاتی ولنتاین را به همین شکل درست کنید و داخل کپسول های کوچک شکلات قرار دهید تا مرتب بایستند.

گوی شکلاتی سورپرایز ولنتاین

۱۸- حال مقداری شکلات آب شده سفید و تیره (نباید داغ باشند), داخل دو کیسه زیپ لاک جداگانه بریزید. نوک زیپ لاک ها را برش ریز بزنید (اگر برش بزرگ بزنید رگه های  شکلات مذاب روی گوی های شکلاتی, با ظرافت و نازک نخواهند بود.), و با حرکت های رفت و برگشتی دستتان, خط های نازک شکلاتی روی توپک های شکلاتی با رنگ بندی و سلیقه خود طرح بزنید.

گوی شکلاتی کادو ولنتاین

۱۹- در نهایت برای تزیین شکلات ولنتاین, از دراژه های قلبی ریز و یا هر مدل تزیینی که دوست داشتید استفاده کنید. برای اینکه دراژه های قلبی و یا دانه های ریزرنگی روی توپک های شکلاتی ولنتاین بچسبند, از مقدار کمی شکلات آب شده سفید و تیره استفاده کنید. به کمک خلال دندان مقداری شکلات آب شده روی گوی شکلاتی ولنتاین بمالید و سریع قبل از سفت شدن شکلات, دراژه های تزیینی را روی گوی شکلاتی بپاشید.

تزیین گوی شکلاتی ولنتاین

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

 

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.