۱۱ ترفند برای اینکه کودکانتان هر غذایی را بخورند!

0 273

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا می خواهید کودکانتان حتی غذاهایی که شکل یک ستاره زیبا نیستند یا مثل پاپ کورن پفکی نیستند را بخورند؟

غذا خوردن کودک، غذای کودک

نا امید نشوید. از آنجایی که غذا خوردن بچه ها معمولا مشکل جدی و آزار دهنده ای است، در اینجا قوانین ساده ای را به شما نشان خواهیم داد که با رعایت آنها باعث خواهید شد که غذا برای بچه ها همانند آب نبات چوبی شیرین باشد و مشکل غذا خوردن بچه ها به کلی فراموش خواهد شد.

۱- به کلمه آب نبات اشاره نکنید.

و یا هر رفتار دیگری به کار نبرید. به محض اینکه کودکتان بداند که وعدۀ آب نبات به او داده شده، قادر به انجام هیچ کاری نخواهد بود- چه برسد به خوردن یک خیار– تا زمانیکه مارشمالو، آدامس خرسی یا آب نبات کشی درون دهانش قرار بگیرد. وقتی حرف از بستنی به میان می آید، آنها نیز مجذوب می شوند.

۲- بگویید، اهمیت نمی دهم که این غذا را می خوری یا نه!

به این قانون اعتماد کنید. اگر می خواهید کودکانتان را به غذا خوردن وادار کنید، هیچ چیزی مهم تر از بی تفاوتی نیست. به محض اینکه حس کنند که شما علاقۀ زیادی دارید که چیزی را بخورند، آنها شروع به مقاومت برای نخوردن آن غذا می کنند. به هنگام غذا خوردن، آنها را تماشا نکنید. به ناخنهایتان نگاه کنید. در مورد هوا صحبت کنید. مادامی که به غذا توجه نمی کنید، می توانید به یک فرد بسیار خسته کننده تبدیل شوید.

۳- سبزیجات را در یک کیک، مافین یا نان بپزید.

این قانون کلیشه ای است اما اگر زمان و حوصلۀ کافی برای رنده کردن دو فنجان کدو سبز داشته باشید، این روش جواب می دهد.

۴- سس ها و دیپ ها بهترین دوست شما هستند.

بچه ها ، با سس دار کردن برخی غذاها به خوردن آن علاقه مند می شوند. یک هویج، غذایی غمگین و تنهاست. اما با مقداری سس کچاپ بر روی آن، نمی توان در برابرش مقاومت کرد.

۵- هرگز آنها را وادار به غذا خوردن نکنید.

کودک + مبارزۀ قدرتی = بدبختی. این که به کودک خود اجازه دهید که بدون غذا خوردن برود کار آسانی نیست، اما به محض اینکه به خاطر می آورید که اگر کودک شما غذایی را نخورد نمی میرد، همه خوشحال تر خواهند بود.

۶- با کودکان معامله نکنید!

“اگر سه تکه بیشتر بخوری اجازه می دهم با پورشه رانندگی کنی.” قطعا تحت هیچ شرایطی این جمله را نگویید. و خود را با هیچ نسخه ای از چانه زنی درگیر نکنید، حتی اگر پاداش مورد نظر کار کردن با ipad یا نشستن پشت فرمان یک ماشین گرانقیمت آلمانی با کارایی بالا باشد. اگر این کار را کنید، در دراز مدت برنده نخواهید بود.

۷- اجازه دهید فرزندانتان کمک سرآشپزهای شما باشند.

بله، کثیف کاری ۱۰ دقیقه آماده سازی غذا در این حالت، به یک ساعت برق انداختن آشپزخانه نیاز دارد. اما اغلب بچه ها وقتی خود در تهیه غذا نقش دارند، با احتمال بیشتری آن غذا را خواهند خورد.  بعد از آن سعی کنید به شلوغی آشپزخانۀ خود به دید یک پیروزی نگاه کنید.

۸- به یاد داشته باشید که پاستا غذایی سالم است.

بچه ها دقیقا برخی غذاهایی را دوست دارند که برای آنها خیلی خوب است، مثل پاستا. تمرکز بر هر آنچه که خوردن آن را رد می کنند، فراموش کنید. به جای آن، تلاش کنید تا از کودک ناخنک زن خود بابت اینکه از صمیم قلب این غذای اصیل آشپزی ایتالیایی را پذیرفته است، تعریف کنید.

۹- تکه های سیب، کشمش، تنقلات و خوراکی هایی از این قبیل را روی میز رها کنید.

توجه بچه ها را به آنها جلب نکنید. فقط در زمانیکه بچه های شما در حال بازی هستند، آنها را در آنجا رها کنید. بسیار شبیه یک پارتی بزرگسالان، اگر آنها را در یک کاسه کوچک زیبا روی میز قرار دهید، بالاخره یک نفر به آن دسترسی پیدا خواهد کرد.

۱۰- غذایی در اختیارش بگذارید که خودش درست کند و بخورد.

اگر غذا تاکو، پیتا، کرپ یا ساندویچ باشد، بچه ها عاشق این هستند که خودشان چیزهایی را درون آن قرار  دهند. هشدار خرابکاری: آنها ممکن است غذا را به درستی سرهم نکنند و آن را بر روی بشقاب و احتمالا روی میز بریزند. اما اوقات خوشی خواهند داشت – و غذا می خورند- بنابراین همه برنده هستند.

۱۱- اسموتی ماست!

مطالعات نشان داده است که تقریبا می توانید هر ماده غذایی را در یک اسموتی قرار دهید و آن غذا خوشمزه خواهد شد. گریپ فروت، اسفناج، چغندر– هر چیزی! ( به غیر از ماهی. لطفا ماهی را در یک اسموتی قرار ندهید. به محض اینکه یک غذای دریایی را با آن اضافه می کنید، پروژه با شکست مواجه می شود.) یک میوه و اسموتی ماست، یک صبحانه یا یک میان وعدۀ عصرانۀ سالم و خوشمزه می سازد. به علاوه، مثل دسر به نظر می رسد.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.