هشدار اردوغان به پوتین: با آتش بازی نکن!

0 129

مجله اینترنتی دلخوشی: پس از اعلام گزارش بازداشت بازرگانان ترکیه در روسیه، اردوغان رئیس جمهور ترکیه به روسیه هشدار داد تا “با آتش بازی نکند”.

هشدار ترکیه به روسیه، سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه

هشداراردوغان به پوتین: “با آتش بازی نکن”

موسکو اعلام کرد که مسافرت بدون ویزا به روسیه را برای ترکیه متوقف خواهد کرد و آژانس های گردشگری موسکو در روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵، به ۹۰۰۰ روسیه ای که در حال حاضر در ترکیه هستند، اعلام کردند تا ترکیه را تا آخر دسامبر ترک کنند و به خانه های خود برگردند.

اخیرا، پس از شلیک ترکیه به جت جنگی روسیه، نزدیک مرز سوریه در روز سه شنبه، روابط بین دشمن های سابق جنگ سرد، به حداقل خود رسیده است. خلبان جت جنگی هنگام فرود با چتر نجات روی زمین روسیه، توسط شورشیان تیرباران شد. پس از این اتفاق، روسیه تهدید کرده است که این کار ترکیه را تلافی خواهد کرد.

هشدار ترکیه به روسیه، سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه

سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ، در روز جمعه طی یک سخنرانی برای هواداران خود دربایبورت، شمال شرق ترکیه، گفت: “بدرفتاری روسیه با شهروندان ترکیه ای، مثل بازی با آتش است. ما اهمیت زیادی به روابط مان با روسیه می دهیم و نمی خواهیم تا این روابط تحت هیچ شرایطی آسیب ببیند”.

اردوغان گفت او می خواهد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی در پاریس که در روز دوشنبه شروع می شود، صحبت کند. یکی از دستیاران پوتین گفت: “پوتین صبحت کردن با اردوغان را رد کرده است، به دلیل اینکه آنکارا هنوز از روسیه بابت شلیک به جت جنگی، غذرخواهی نکرده است “.

اردوغان اعلام کرد که دلیلی برای عذرخواهی از روسیه نمی بیند چراکه روسیه به فضای هوایی ترکیه تجاوز کرده است.

جنگ داخلی ۵ ساله سوریه در دفاع از رئیس جمهور بشار الاسد ، با حملات هوایی روسیه  وخیم تر شده است. ترکیه و قدرت های منطقه ای، هدف قرار دادن گروه های مسلح اسد توسط روسیه را متهم کرده اند.

بر اساس قراردادهای انجام شده بین این دو کشور، قرار است اولین نیروگاه هسته ای آکویوی در ترکیه توسط روسیه ساخته شود و پروژه دیگر بین این دوکشور واردات گاز از روسیه  و خط لوله گاز ترکیه است. روابط تیره بین روسیه و ترکیه دو پروژه بزرگ برنامه ریزی شده بین این دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.