اشتراک در کارها، روابط زناشویی بهتر!

0 252

مجله اینترنتی دلخوشی: مطالعات جدید نشان داده است که زوجینی که در کارهای خانه با یکدیگر همکاری می کنند به احتمال زیاد روابط زناشویی بهتری هم دارند.

آموزش مسائل جنسی

تاثیر اشتراک در کارهای خانه در روابط زناشویی زوجین

 

هنگامی که مت جانسون، استاد شناخت روابط خانواده در دانشگاه آلبرتا، در سال ۲۰۰۲ مقاله ای را خواند که در آن نوشته بود، “هنگامی که مردها در کارهای خانه با شریک زندگی خود همکاری نمی کنند، به احتمال زیاد روابط زناشویی کمتری دارند”، او فکر می کرد که این مسئله اشتباه است و صحت ندارد. این یافته ها، با تجربیات مت جانسون به عنوان روانشناس روابط زن و مرد، هماهنگی نداشت. بنابراین او در این زمینه شروع به تحقیق کرد.

استاد مت جانسون، مجموعه ای داده از مطالعات ۵ ساله روی ۱۳۳۸ زوج آلمانی، را آنالیز کرد و به این حقیقت دست یافت که اشتراک عادلانه در کارهای خانه، حقیقتا زندگی زناشویی افراد را بهبود می دهد. پروفسور جانسون در گزارش خود نوشت: “تقسیم وظایف در کارهای خانه، به شرط اینکه عادلانه باشد، تضمین می کند که زوجین از انجام وظایف زندگی روزانه، احساس احترام به یکدیگر می کنند”. به عبارت دیگر، درست است که انجام کارهای خانه چندان هم لذت بخش نیست، اما وقتی می بینید که شریک زندگی تان تمام تلاش خود را می کند تا آرامش در خانه برقرار باشد، منجر به روابط احساسی بهتر بین زن و مرد می شود.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.