قوانین جدید محدودیت ویزای آمریکا به اجرا گذاشته شد!

0 2,188

مجله اینترنتی دلخوشی: بر اساس بیانیۀ وزارت خارجه آمریکا، قانون جدید برای محدودیت ویزای آمریکا از روز پنجشنبه ۱ بهمن، ۲۱ ژانویه ۲۰۱۶، به اجرا در آمده است. طبق این قانون، مردم ۳۸ کشور جهان که قبلا برای سفر به آمریکا به ویزا نیاز نداشتند، اگر در طی ۵ سال گذشته به عراق، ایران، سوریه و سودان سفر کرده باشند، برای سفر به آمریکا باید ویزا اخذ کنند. حتی اگر مردم این چهار کشور تابعیت اروپایی هم داشته باشند باید برای رفتن به آمریکا، ویزا اخذ کنند.

اخذ ویزای آمریکا، استا

محدودیت ویزای آمریکا برای ۳۸ کشور جهان، تصویب شد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا بیان کرده است که بررسی می کند شهروندان دو تابعیتی (عراق، ایران، سوریه و سودان) چگونه و با چه شرایطی می توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند.

بر اساس این مقررات، شهروندان باید از طریق سفارت و کنسولگری های آمریکا ویزا اخذ کنند. در این راستا بیان شده است که برای سفرهای ضروری از جمله سفرهای پزشکی و تجاری، روند دادن ویزا را سرعت می بخشند.

همچنین بر اساس مقررات جدید، کسانیکه برگه معتبر سفر ورود به آمریکا (معروف به استا) را دارند، برگه جواز “استا” آنها از اعتبار ساقط شده است.

این مقررات قسمتی از قانونی است که در دسامبر سال گذشته تصویب و توسط باراک اوباما به امضا رسید، که هدف اصلی آن منع ورود اروپایی های رادیکالیزه که برای گروه داعش جنگیده اند، بود. ولیکن آن قانون با اعتراض بازرگانان اروپایی که در این چهار کشور فعالیت کردند و سازمان های حقوق مدنی آمریکا روبرو شد که آن را تبعیض می دانستند که در پی این اعتراضات مقامات آمریکایی گفته بودند که ابهامات موجود در این رابطه را برطرف می کنند.

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.