ژله طرح دار ویژه ولنتاین

0 8,325

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب قصد داریم تا یک نوع ژله  طرحدار بسیار زیبا و رمانتیک با طرح های قلب را به شما آموزش دهیم. این ژله شیری با طرح های قلب را می توانید به مناسبت های خاص مثل ولنتاین، سالگرد ازدواج، تولد، مهمانی های خاص و رسمی درست کنید و مهمان های خود را سورپرایز کنید. با کمی دقت می توانید به راحتی این ژله طرحدار را درست کنید و میز شام خود را بیش از پیش رنگین کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید

مواد لازم برای تهیه ژله طرح دار ویژه ولنتاین

  • پودر ژله آلوورا ۳ بسته
  • پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته برای مرکز ژله
  • پودر ژله توت فرنگی برای قالب زدن قلب ها ۲ بسته
  • برای درست کردن ژله پاناکوتا شیری یک و نیم لیوان آب داغ + ۳ لیوان شیر(به ازای درست کردن هر بسته ژله آلوورا نصف لیوان آب داغ و یک لیوان شیر سرد)
  • برای درست کردن ژله توت فرنگی برای مرکز ژله نصف لیوان آب داغ + ۱ لیوان آب سرد
  • برای درست کردن ژله توت فرنگی جهت قالب زدن به شکل قلب ۱ لیوان آب داغ + ۱ لیوان آب سرد (به ازای هر بسته پودر ژله توت فرنگی نصف لیوان آب داغ و نصف لیوان آب سرد)
  • قالب ژله با طرح دلخواه
  • کاتر قلب در دو سایز

طرز تهیه ژله طرح دار ویژه ولنتاین

برای درست کردن این ژله طرحدار رمانتیک، به دو رنگ ژله شیری رنگ و قرمز رنگ نیاز داریم. ترکیب این دو رنگ نمادی زیبا از ولنتاین است. بنابراین ابتدا ژله پاناکوتا شیری و ژله توت فرنگی را آماده می کنیم.

آماده سازی ژله توت فرنگی برای مرکز ژله 

– ۱ بسته پودر ژله توت فرنگی را در ظرفی بریزید.

– نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید و سپس از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید.

– ۱ لیوان آب سرد به ژله توت فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

– حال یک قالب گرد که کوچک تر از قالب اصلی ژله تان است و براحتی داخل قالب اصلی ژله قرار می گیرد، انتخاب کنید. می توانید از قابلمه های تفلون یا استیل گرد هم برای این کار کمک بگیرید. نیازی نیست حتما قالب گرد مخصوصی داشته باشید.

– سپس ژله توت فرنگی را داخل آن بریزید و به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد و برای قرار دادن در مرکز ژله اصلی آماده شود.

دسر ولنتاین، ولنتاین

آماده سازی ژله توت فرنگی جهت قالب زدن قلب ها

– ۲ بسته پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی بریزید.

– ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید . خوب هم بزنید.

– سپس ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید و سپس از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید.

– حال ۱ لیوان آب سرد به ژله توت فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– حال در یک قالب که سطح آن بزرگ است، ژله توت فرنگی را به قطر ۱ سانتی متر بریزید و ژله را به مدت حداقل ۸ ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و برای قالب زدن به شکل قلب آماده شود.

دسر ولنتاین، ولنتاین

آماده سازی ژله پاناکوتا شیری

– شیر را از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

– ۳ بسته پودر ژله آلوورا را در ظرفی بریزید.

– حال یک و نیم لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– سپس ژله را به مدت ۲ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا کاملا حل شود. پس از خارج کردن ژله از ماکروفر، آن را خوب بهم بزنید تا ژله شفاف و یکدستی داشته باشید.

– حال ژله آلوورا را کنار بگذارید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد.

– سپس ۳ لیوان شیر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

مراحل ریختن ژله طرحدار ولنتاین در قالب

– یک قالب گرد با دیواره و کف کاملا صاف انتخاب کنید. ما در اینجا یک قالب تفلون گرد انتخاب کرده ایم.

– ژله توت فرنگی غلیظ با قطر ۱ سانتی متر را کمی در آب داغ قرار دهید تا ژله از قالب جدا شود. در همان ظرف ژله به کمک کاتر قلب بزرگ، روی ژله غلیظ یک قلب بزرگ قالب بزنید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

– قلب بزرگ را به آرامی بردارید و در کف و مرکز قالب تفلون قرار دهید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

– حال مقداری ژله پاناکوتا شیری روی قلب بریزید تا کاملا مخفی شود.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

– قالب را در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود.

– تا ژله لایه اول ببندد به کمک کاتر قلب کوچک، تمام ژله را به شکل قلب های کوچک قالب بزنید. اگر آن را جدا می کنید مراقب باشید تا به ظرف نچسبد و راحت جدا شود. می توانید آن را اصلا از قالب خارج نکنید تا موقع نیاز یکی یکی خارج کرده و در دیواره قالب بچسبانید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

– سپس قالب را از یخچال خارج کنید و قلب های کوچک را به صورت برعکس، یکی یکی به دیواره آن بچسبانید. این کار را نسبتا سریع انجام دهید.

دسر ولنتاین، ولنتاین

– حال یک لایه دیگر ژله پاناکوتا شیری داخل قالب بریزید به طوریکه کمی از قلب ها را بپوشاند. وقتی این لایه ژله ببندد، قلب ها را محکم سرجایش نگه می دارد.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

– قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ژله پاناکوتا شیری ببندد.

– حال ژله توت فرنگی که برای مرکز ژله در قابلمه گرد انداخته بودیم را از قالب جدا می کنیم و به آرامی در مرکز ژله قرار می دهیم.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

– حال بقیه ژله پاناکوتا شیری را روی آن می ریزیم به طوریکه قالب را کاملا پر کند.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

– قالب را به مدت حداقل ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد.

– پس از اینکه ژله کاملا بسته شد، قالب را از یخچال خارج کنید، لبه های ژله را به کمک چاقو یا دست از قالب جدا کنید، سپس قالب را به مدت ۵ الی ۶ ثانیه در آب داغ نگه دارید تا ژله جدا شود.

– سپس ظرف سرو را کمی خیس کنید و ژله زیبای توت فرنگی طرحدار را داخل آن برگردانید.

– با دیدن این ژله فوق العاده زیبا حتی خودتان هم سورپرایز خواهید شد.

دسر ولنتاین، ولنتاین

دسر ولنتاین، ولنتاین

نکات مهم و کلیدی برای تهیه ژله طرح دار ویژه ولنتاین

۱- اندازه مواد با توجه به سایز قالب انتخابی شما ممکن است تغییر کنید.

۲- چون از ژله پاناکوتا شیری مرحله به مرحله استفاده میشود در بازه زمانی که یک لایه از ژله در یخچال ببندد ممکن است ژله پاناکوتای شیری شروع به سفت شدن کند. می توانید خصوصا در فصل زمستان که میزان درجه ودمای محیط پایین تر است، در صورتی که احساس کردید ژله پاناکوتای شیری در حال سفت شدن است، آن را کمی روی بخار کتری یا روی شوفاژ قرار دهید و بهم بزنید تا ژله باز شود. نباید داغ شود فقط در حدی که شل شود کافیست.

۳- در حالت عادی برای درست کردن یک بسته پودر ژله از نصف لیوان آب داغ و یک لیوان آب سرد استفاده می کنیم. اما برای درست کردن قلب ها باید ژله سفت تر و غلیظ تری داشته باشیم تا قالب زدن قلب ها راحت انجام شود. برای این کار به ازای هر بسته ژله توت فرنگی نصف لیوان آب داغ و نصف لیوان آب سرد نیاز داریم تا ژله غلیظ تر شود.

۴- قطر قلب ها نباید خیلی زیاد باشد، چون قلب ها سنگین می شوند و به دیواره قالب خوب نمی چسبند.

۵- ژله های قلبی را می توانید از شب قبل داخل قالب بریزید تا برای روز بعد که می خواهید ژله طرحدار را درست کنید آماده باشد و سریع آن را قالب بزنید و در قالب ژله قرار دهید.

۶- ژله توت فرنگی برای مرکز ژله اصلی را نیز از شب قبل درست کنید تا موقع درست کردن ژله اصلی آماده و سفت باشد.

۷- برای درست کردن این ژله به هیچ عنوان کف و جداره قالب را چرب نکنید و باید قالب تان کاملا خشک باشد تا قلب ها به آن بچسبد. البته در حالت کلی برای قالب های تفلون و آلومینیومی نیازی به چرب کردن قالب ندارید.

۸- ژله توت فرنگی غلیظ برای قالب زدن را به کمک آب داغ از ظرف جدا کنید اما به هیچ عنوان ژله را در ظرف دیگر برنگردانید و در همان ظرف خودش قالب بزنید. چون باید حتما یک طرف ژله یعنی قسمت روی ژله کاملا خشک باشد تا خوب به دیواره قالب اصلی بچسبد. اگر ژله را در ظرف دیگر برگردانید هر دو طرف ژله مرطوب می شود و دیگر به دیواره قالب اصلی نمی چسبد. حتما این نکته را رعایت کنید. چون وقتی به کمک آب داغ ژله را از ظرف جدا می کنید قسمت زیر ژله کمی آب می شود و خیس می شود و فقط قسمت روی ژله خشک هست.

۹- قلب ها را از سمت خشک آن به صورت برعکس، به دیواره قالب بچسبانید.

۱۰- موقع چسباندن قلب ها به دیواره قالب، مراقب باشید پشت قلب هوا نگیرد و حباب ایجاد نشود. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. وقتی ژله را به دیواره قالب چسباندید دیگر آن را مجددا از جایش جابه جا نکنید چون قلب ها خرد می شوند.

۱۱- باید در انتخاب جنس قالبی که برای این ژله در نظر می گیرید، کمی دقت کنید. یک تکه ژله را به دیواره قالب بچسبانید و تست کنید که آیا ژله می چسبد یا اینکه بلافاصله حتی با رعایت نکات گفته شده، باز هم سر می خورد. پس قالب های مختلف را تست کنید تا قالب مناسب این کار را داشته باشید. البته ما این ژله را به راحتی روی قالب تفلون درست کردیم. اما خوب قالب های تفلون هم جنس داخلی شان متفاوت است، برخی مات تر و برخی لیز تر هستند.

دسر ولنتاین، ولنتاین

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.