روش های نگه داری طولانی مدت میوه های عید

0 718

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قبل از فرا رسیدن عید نوروز اقدام به خرید مایحتاج خود مخصوصا میوه کرده باشید. معمولا خانوارها در روزهای پایانی سال مقادیر زیادی میوه خریداری نموده تا بعد از عید از خرید اقلام مورد نظر خود آسوده خاطر گردند.

میوه عید، تازه ماندن میوه ها

اما یکی از دغدغه های اساسی که افراد با آن مواجه می شوند این است که چگونه میوه های خود را برای مدت طولانی تری نگهداری کنند. غالب مردم فکر می کنند بهترین جایی که می توانند میوه های خود را نگهداری کنند درون یخچال است، در صورتیکه بهترین جا برای نگهداری از میوه ها، جاهای خشک و خنک می باشد. ما در اینجا چند راهکار برای نگهداری بهتر از میوه ها به شما پیشنهاد می کنیم.

طریقه تازه نگهداشتن میوه های عید

۱) میوه ها را در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

۲) انواع میوه ها را جدا از هم نگهداری کنید. برخی میوه ها از خود گازی به نام اتیلون آزاد می کنند که سبب می شود میوه های دیگر زودتر برسند و در نتیجه زودتر فاسد شوند. به طور مثال میوه هایی مثل موز، هلو، گلابی، سیب، آلو، گوجه، شلیل و زردآلو را در کنار کیوی، طالبی و خربزه قرار ندهید. می توانید میوه کیوی را در کنار سیب زمینی قرار دهید.

۳) تا جایی که می توانید میوه های سفت را از میوه های نرم شده و کاملا رسیده جدا کنید.

۴) میوه ها را درون برگه های کاغذ بپیچانید.

۵) از فشار دادن میوه ها با نوک انگشت خودداری کنید.

۶) خیار معمولا یکی از میوه هایی می باشد که زود حالت اصلی و تازگی خود را از دست داده و تغییر شکل می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، خیارها را شسته سپس خوب خشک کنید و آن ها را در ظرف در دار نگهداری کنید.

۷) اگر احیانا انگورهای وارداتی خریداری کرده اید، آن ها را به هیچ وجه نشویید. شستن انگورها باعث ترک خوردن حبه های انگور می شود.

۸) اگر موزهای شما هنوز نرسیده و کال می باشد آن ها را در روزنامه بپیچید و تا سه روز خارج از یخچال نگهداری کنید و زمانی که موزها زرد شدند آن ها را در یخچال قرار دهید ، این کار سبب شیرین شدن آن ها می گردد.

۹) میوه های مناطق گرمسیری مثل موز، آناناس، انبه و خربزه به سرما حساسند و به جای یخچال بهتر است در ظرفی در اتاق نشیمن یا آشپزخانه نگهداری شوند.

۱۰) همواره سعی کنید در خرید میوه ها دقت نمایید. به طور مثال زمانی که قصد خرید میوه ای همچون آناناس را دارید ابتدا آن را بو کنید. در خاطر داشته باشید که یک آناناس نارس هیچ بوی خاصی ندارد، آن هایی هم که بیش از حد رسیده هستند بوی ترش دارند و آن هایی که رسیده و خوب هستند معمولا بوی شیرین دارند.

۱۱) دمای یخچال خود را بر روی ۱ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

۱۲) اگر مجبور شده اید که بعضی از میوه ها همچون انگور را درون کیسه نگهداری کنید، حتما کیسه را پر از هوا کنید و در آن را گره بزنید. در این حالت هوا همچون محافظی از میوه ها نگهداری می کند.

۱۳) برای تازه ماندن گوجه ها بهتر است آن ها را در دمای اتاق و به دور از تابش آفتاب نگهداری کنید زیرا در یخچال سریع تر خراب می شوند.

گردآوری شده از: باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه سیر نیوز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.