گروه تلگرام با ۵۰۰۰ نفر عضو ، نسخه ۳٫۷ تلگرام

0 158

مجله اینترنتی دلخوشی: تلگرام به چت های گروهی بسیار عالی اش شهرت دارد. نسخه جدید تلگرام که امروز بروزرسانی شد، حتی قدرت آن را بیشتر و عالی تر کرده است. امروز ۱۳ مارس ۲۰۱۶، نسخه ۳٫۷ تلگرام با حجم ۳۷٫۶ مگابایت، منتشر شد. در آخرین نسخه تلگرام، قالبیت های جالبی اضافه شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

افزایش ظرفیت سوپرگروه از ۱۰۰۰ به ۵۰۰۰ نفر (Telegram Supergroups)

در نسخه ۳٫۷ تلگرام، تعداد نفراتی که می توانند در یک سوپر گروه تلگرام عضو باشند، از ۱۰۰۰ نفر به ۵۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. بنابراین در نسخه جدید تلگرام، ظرفیت سوپرگروه تلگرام، ۵ برابر بهتر شده است.

پیام های پین شده در تلگرام (Telegram Pinned Messages)

در نسخه جدید تلگرام، مدیر سوپرگروه می تواند تمام اعضای گروه تلگرام را با به کارگیری “پیام های پین شده” یا همان Pinned Messages، از اخبار مهم، مطلع سازد.

پیام های پین شده در سوپرگروه تلگرام، در بالای صفحه چت، نمایش داده می شوند. وقتی مدیر سوپرگروه یک پیام پین شده در گروه ارسال می کند، تمام اعضای گروه، یک اخطار یا notification دریافت می کنند، حتی اگر صدای اخطار گروه را بسته باشند (Muted)، باز هم این اخطار را دریافت خواهند کرد.

برای ارسال پیام پین شده در سوپرگروه به صورت زیر عمل کنید:

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

در قسمت تایپ متن، پیام مورد نظر خود را تایپ کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

پیام تایپ شده را با زدن دکمه send برای سوپرگروه ارسال کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

روی پیام ارسال شده، انگشت خود را نگه دارید تا منوی نشان داده شده در شکل باز شود. سپس روی گزینه pin کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

در پنجره باز شده، روی گزینه ok کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، پیام پین شده به صورت یک متن متصل شده در بالای صفحه چت گروه، ظاهر می شود. این پیام پین شده برای تمام اعضای گروه به همین شکل ظاهر می شود و اعضا را از خبر مهم ارسالی توسط مدیر گروه، آگاه می سازد.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

برای اینکه پیام پین شده را از این حالت خارج کنید و تبدیل به یک پیام معمولی کنید، روی علامت ضربدر کنار پیام پین شده در بالای صفحه کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه yes کلیک کنید تا پیام unpin شود.

سوپرگروه عمومی در تلگرام (Telegram Public Supergroups)

در نسخه ۳٫۷ تلگرام، هر سوپرگروه می تواند به یک “سوپرگروه عمومی” یا همان public supergroups تبدیل شود. هر سوپرگروه دارای یک لینک عمومی کوتاه مانند telegram.me/publictestgroup است. به این ترتیب هر شخصی می تواند به راحتی تمام تاریخچه چت های یک گروه را ببیند و عضو سوپرگروه شود.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

برای تبدیل سوپرگروه به یک سوپرگروه عمومی، روی گزینه group type کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

سپس گزینه public را انتخاب کنید و در قسمت پایین یک لینک برای سوپرگروه عمومی خود انتخاب کنید.

البته تلگرام اعلام کرده است که “سوپرگروه عمومی” را به تدریج برای کشورهای مختلف فعال خواهد کرد و در حال حاضر این قابلیت در آمریکا و اروپا در دسترس است، و در چندین کشور در آسیا، به دلیل مشکلات قابل توجه ارسال اسپم توسط کاربران این کشورها. فعال نیست. همچنین تلگرام اعلام کرده است که با بهبود الگوریتم های آنتی اسپم (Anti-spam)، به زودی این قابلیت را برای تمامی کشورها در دسترس قرار خواهد داد.

حذف تمام پیام های ارسال شده توسط یک کاربر خاص در سوپرگروه

سوالی که ممکن است برای مدیران و اعضای یک سوپرگروه مطرح شود این است که پس تکلیف اسپمرها (spammers) چه می شود؟ برای جلوگیری از مشکلات ایجاد اسپم در گروه، تلگرام ابزار قدرتمندی را در اختیار مدیران سوپرگروه قرار می دهد. از حالا به بعد در سوپرگروه های عمومی، مدیر گروه می تواند تمام پیام های ارسال شده از طرف یک عضو خاص را خیلی سریع پاک کند و آن عضو را بلاک کرده و آن را به عنوان یک اسپمر به تلگرام گزارش دهد.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

نحوه تبدیل یک گروه تلگرام به یک سوپرگروه تلگرام (Convert Group to Supergroup)

ویژگی های ذکر شده فوق، فقط در یک سوپرگروه کار می کنند، اما خبر خوب اینکه از امروز به بعد، در نسخه ۳٫۷ تلگرام، هر گروه تلگرام می تواند توسط ایجاد کننده اش (creator)، تبدیل به یک سوپرگروه شود بدون اینکه نیاز باشد تا ظرفیت آن گروه به ۲۰۰ نفر رسیده باشد. به عبارت دیگر حتی یک گروه تلگرام با ۲۰ نفر عضو نیز می تواند به راحتی تبدیل به یک سوپرگروه شود و از امکانات یک سوپرگروه بهره مند شود.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

وارد گروه تلگرام شوید و روی آیکون گروه کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

سپس روی گزینه Edit کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

حال روی گزینه convert to supergroup کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

سپس در منوی بعدی، روی گزینه convert to supergroup کلیک کنید.

ظرفیت گروه تلگرام، نسخه جدید تلگرام

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، پیامی مبنی بر آپگرید شدن گروه به سوپرگروه نشان داده می شود. حال گروه شما به یک سوپرگروه تبدیل شده است.

البته گروه های قدیمی تلگرام هنوز هم برای تعداد اعضای تا سقف ۲۰۰ نفر به خوبی کار می کنند و نیازی نیست که حتما یک گروه تلگرام را به یک سوپرگروه تلگرام تبدیل کنید.

مشخص شدن مدیران سوپرگروه برای اعضا (Supergroup Admin)

همچنین مدیران گروه در لیست اعضای گروه، مشخص خواهند بود و در کنار اسم آنها کلمه admin نوشته می شود.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.