مضررات بال و گردن مرغ چیست؟

0 454

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید شما نیز از طرفداران بال مرغ و گردن مرغ باشید و آن را به دلیل خوشمزگی نسبت به سایر اعضای مرغ ترجیح دهید. ولی آیا می دانید که دلیل این خوشمزگی بال مرغ چه چیزی می تواند باشد؟

بال مرغ، گردن مرغ

ضررهای مصرف بال و گردن مرغ

در قسمت بال مرغ چربی زیادی وجود دارد که باعث خوشمزگی آن می شود. اما باید توجه داشت که بال مرغ دارای بالاترین کالری می باشد به حدی که می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی اصلی مصرف نمود. گردن مرغ به این دلیل ‌که محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و  شستن مجرای داخلی آن غیرممکن است توصیه می شود آن را مصرف نکنید.

پوست مرغ آلودگی های محیطی و مواد سمی بسیاری را در خود حل می کند و باعث بروز بیماری می شود، چربی موجود در پوست مرغ نیز کلسترول خون را افزایش می دهد. برخی ها معتقدند به مرغ هورمون تزریق می شود و به همین دلیل است که در عرض ۴۵ روز مرغ رشد زیادی می کند و به بازار عرضه می شود! در صورتی که چنین نیست زیرا قیمت هورمون زیاد است و این قیمت بالا برای مرغداران به صرفه نیست که بخواهند از این روش استفاده کنند. دلیل دیگری که مرغ ها رشد بیشتری دارند این است که چراغ های مرغداری را روشن می گذارند و مرغ ها فکر می کنند روز است و مدام از دانه ها تغذیه می کنند.

به طیور معمولا آنتی بیوتیک می دهند تا آنان را از بیمار شدن محافظت کند، همچنین این آنتی بیوتیک ها به وزن گرفتن و رشد سریع تر طیور کمک می کند. در زمانی طیور را ذبح می کنند که نصفی از اثر آنتی بیوتیک ها از بین رفته باشد و نصف دیگر آن تا زمان عرضه و استفاده طیور به بازار از بین می رود. توصیه می شود پوست مرغ استفاده نشود زیرا اسید های اشباع شده و چربی هایی که باعث چاقی می شوند در پوست مرغ تجمع کرده اند. بیماری که در کشور ما رو به افزایش است، بیماری قلبی عروقی است و توصیه می شود تا جایی که می توانید از چربی های حیوانی استفاده نکنید. خانم ها زمانی که به بلوغ می رسند حدود ۳۰ درصد بیشتر از آقایون  چربی در بدنشان انباشته می شود و هورمون های بدنشان مختل می شود، در نتیجه دچار مشکلاتی چون رویش موهای زائد، کیست تخمدان و جوش می شود. همچنین چربی های انباشته شده در بدن آقایون نیز می تواند باعث مشکلاتی چون نارسایی هورمون های جنسی و آکنه های پوستی شدید شود.

گردآوری شده از: فارس نیوز، جام جم آنلاین

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.