شیر پاک کن خانگی برای پاکسازی و آبرسانی پوست

0 5,314

مجله اینترنتی دلخوشی: پاک کننده های طبیعی عاری از هرگونه مواد شیمیایی و الکل هستند و نه تنها به پوست آسیبی نمی رسانند بلکه باعث شادابی و نشاط آن نیز می شوند. در اینجا فرمول تهیه چند شیر پاک کن خانگی را به شما آموزش می دهیم.

شیر پاک کن خانگی، پاکسازی پوست

طرز تهیه شیر پاک کن طبیعی در خانه

۱) برای اینکه پوستی روشن و درخشان داشته باشید از فرمول شماره یک استفاده نمایید. برای تهیه شیر پاک کن فرمول شماره ۱، ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری آبلیمو مخلوط کرده سپس به این مخلوط مقدار کمی آب مقطر اضافه نمایید و خوب ترکیب کنید، از این شیر پاک کن روشن کننده پوست می توانید در روز و شب استفاده نمایید. باقیمانده این شیر پاک کن را درون شیشه ای تیره رنگ نگهداری نمایید تا خواص خود را از دست ندهد.

۲) شیر پاک کن فرمول شماره ۲ به پوست شما شادابی و طراوت می دهد. برای تهیه این شیر پاک کن مقداری خیار را آبگیری نمایید سپس به آن مقداری گلیسیرین و گلاب اضافه کنید. این شیر پاک کن به مدت دو هفته در یخچال قابل نگهداری می باشد.

۳) دو عدد هویج را با رنده ریز رنده کنید و یک لیوان شیر نیز به آن بیافزایید و خوب بهم بزنید. این شیر پاک کن را می توانید یک روز در یخچال نگهداری کنید.

۴) دو عدد سیب زمینی را بپزید سپس له کرده و با یک لیوان شیر ترکیب نمایید. این شیر پاک کن علاوه بر تمیز کردن پوست، باعث روشنی پوست و کمرنگ شدند لکه های روی آن نیز می شود. این شیر پاک کن را می توانید یک روز در یخچال نگهداری کنید.

۵) شیر پاک کن فرمول ۵ ، پوست را بازسازی و محافظت می کند. برای تهیه آن ابتدا ۴/۱ لیوان آب پنیر را با ۶۰ گرم آرد جو دو سر ترکیب نمایید سپس مقداری بادام آسیاب شده و روغن برنج را به آن اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید. به هنگام استفاده، مقداری از آن را در دست خود بریزید و با حرکات دورانی به صورت خود بمالید سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

۶) شیر پاک کن فرمول شماره ۶ به پوست صورت شما شادابی و نشاط می بخشد. برای تهیه این شیر پاک کن، ۳ قاشق غذاخوری آب گریپ فروت که سرشار از ویتامین C است را با ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کرده، سپس ۱ لیوان شیر به آن ها اضافه کنید. این شیر پاک کن را می توانید به مدت ۱ روز در یخچال نگهداری کنید.

۷) با استفاده از شیر پاک کن فرمول شماره ۷ ، سلول های مرده پوستتان را پاک سازی کنید و به صورتتان شادابی و نشاط ببخشید. برای تهیه این شیر پاک کن ابتدا مقداری از پوست پرتقال را رنده کنید و در آفتاب خشک نمایید، سپس آن را آسیاب کرده و با مقداری بادام آسیاب شده ترکیب نمایید سپس مقداری عسل و روغن جوانه گندم به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و با تکه ای پنبه به صورت چرخشی به پوستتان بمالید سپس با آب ولرم شستشو دهید.

۸) شیر پاک کن کاهو بسیار مفید و موثر است و باعث آبرسانی و پاکسازی پوست می شود. برای تهیه این شیر پاک کن ابتدا ۶ عدد برگ کاهو را با دو پیمانه آب  به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس با دو عدد هویج رنده شده مخلوط نمایید. این ترکیب تا ۶ روز در یخچال قابل نگهداری می باشد.

گردآوری شده از: مه شو، آرایشیک

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.