ورزش های مناسب برای کاهش درد دوران قاعدگی

0 619

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید فکر کنید در زمان قاعدگی نباید ورزش و تحرکی داشته باشید در صورتی که این طرز تفکر اشتباه است. به هنگام تحرک، خون ریزی افزایش پیدا می کند ولی این به این معنی نیست که با تحرک، خون زیادی را از دست می دهید بلکه خون قاعدگی که در هرماه از دست می دهید یکسان است، پس بدون نگرانی ورزش کنید. ورزش باعث افزایش گردش خون می شود و به کم شدن درد های شکم در دوران قاعدگی کمک می کند. پس از ورزش کردن احساس شادی می کنید و روحیه ای بهتر بدست می آورید. در زمان قاعدگی خودتان را بیش از اندازه خسته نکنید و از بلند کردن وزنه های سنگین خودداری نمایید، در این دوران با انجام ورزش های سبک می توانید علائم قاعدگی را کاهش دهید. در اینجا چند نمونه از ورزش های مناسب دوران قاعدگی را معرفی می کنیم.

کاهش درد پریود، خونریزی دوران قاعدگی

ورزش های مناسب برای دوران قاعدگی

ورزش های شکم : درد های شکم در دوران قاعدگی ناشی از گرفتگی عضلات شکم می باشد که می توانید با انجام دادن ورزش های شکمی، عضلات شکم را شل کرده و درد شکمتان را تا حدودی تسکین دهید. انجام ورزش درازنشست برای تسکین دردهای شکمی بسیار مؤثر می باشد.

پیاده روی : پیاده روی در زمان قاعدگی بسیار تأثیر گذار می باشد و درد پریود را کمتر می کند. پیاده روی در هوای آزاد ضربان قلب را افزایش می دهد و موجب سرزندگی و شادابی در افراد می گردد.

ورزش ایروبیک : ورزش ایروبیک باعث تعریق در فرد می شود و احساس شادی و نشاط را در او بوجود می آورد. این ورزش میزان انرژی را افزایش داده و در دوران قاعدگی به بهتر شدن وضعیتتان کمک می کند.

تمرین در خانه : می توانید با تهیه فیلم های ورزشی در خانه ورزش کنید، در این صورت می توانید در هر زمان و به هر میزانی که می خواهید ورزش کنید.

ورزش پلانک : این تمرین برای دوران قاعدگی بسیار مفید می باشد و بدون این که تحرک زیادی داشته باشید ورزش تاثیر گذاری را انجام می دهید. برای انجام تمرین پلانک ابتدا رو به شکم دراز بکشید و ساعد و انگشتان پاهایتان را به زمین تکیه دهید و برای زمانی بدنتان را بالا و ثابت نگهدارید، می توانید تا چند باراین تمرین را تکرار نمایید.

گردآوری شده از: مجله تناسب اندام، سلامت آنلاین

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.