گیاهان دارویی مؤثر در افزایش میل جنسی

0 4,997

مجله اینترنتی دلخوشی: کاهش میل جنسی در خانم ها و آقایان می تواند به دلایل مختلفی باشد که از جمله آن ها استرس، کم کاری غدد، تغذیه نامناسب و … می باشد. در کشورهای مختلف درمانگران برای درمان طبیعی سرد مزاجی ابتدا توصیه می کنند فرد شیوه زندگی خود را اصلاح کند، سپس گیاهان دارویی مؤثر در درمان سرد مزاجی را تجویز می کنند تا  با مصرف آن ها به مرور زمان این مشکل درمان شود. در اینجا گیاهان دارویی مؤثر در درمان بی میلی جنسی را معرفی می کنیم.

تقویت میل جنسی، کاهش میل جنسی

افزایش میل جنسی و درمان بی میلی جنسی با گیاهان دارویی

– گل سرخ : مصرف خوراکی و موضعی گل سرخ به افزایش توانایی جسمی و جنسی کمک می کند. همچنین مصرف خوراکی گل سرخ به داشتن آرامش، بهبود عملکرد سیستم گوارش و کنترل تپش قلب کمک می کند. با مالیدن روغن گل سرخ در ناحیه شکم میل جنسیتان افزایش می یابد. گل سرخ و روغن و عصاره آن را می توانید از عطاری ها تهیه نمایید.

– خاکشیر : خاکشیر را پاک کرده و به مقدار ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری خیس کنید و صبح روز بعد ناشتا میل نمایید. به مدت چند روز به همین شیوه عمل کنید تا تأثیر آن را روی قوای جنسیتان احساس کنید.

– روغن سیاهدانه و روغن زیتون : ۴ قاشق  چایخوری و ۱ قاشق چایخوری روغن سیاهدانه را چند روز مداوم مصرف نمایید.

– جنسینگ : گیاه جنسیگ موجب افزایش قوای جنسی و جسمی در افراد می گردد، به همین دلیل چینی ها ریشه این گیاه را در برنامه غذایی خود استفاده می کنند تا به ضعف جنسی و جسمی دچار نشوند و یا در صورت دچار شدن آن را کنترل نمایند.

– نعناء : نعناء محرک جنسی بوده و در تقویت قوای جنسی بسیار مؤثر می باشد. کافی است روزی سه مرتبه و در هر مرتبه ۱ قاشق چایخوری پودر نعناء را دم کرده و با مقداری شکر میل نمایید.

– سنجد : مصرف ۵ گرم سنجد در هفته به تقویت قوای جنسی کمک زیادی می کند به طوری که تحقیقات گسترده ای روی آن انجام گرفته است. بر اساس تحقیقات انجام شده روی سنجد، مشخص شده است که بوییدن عصاره گل سنجد نیز به افزایش میل جنسی کمک می کند ولی بوییدن آن به مردان توصیه نمی شود زیرا موجب کاهش توانایی جسمی آنان می شود. همچنین می توانید از دمنوش برگ و میوه سنجد نیز به این منظور میل نمایید.

– پیاز : مصرف روزانه پیاز خام نیز به تقویت قوای جنسی کمک زیادی می کند.

– سداب : مصرف پودر سداب به تقویت قوای جنسی و درمان انزال دائم منی، کمک شایانی می کند. یک قاشق چایخوری پودر سداب را به سه قسمت تقسیم نمایید و سه بار در روز با مقداری شکر میل نمایید.

– دامیانا : این گیاه که مکمل های دارویی آن نیز ساخته شده است میل جنسی را افزایش داده و دفعات ارگاسم را زیاد می کند. مصرف گیاه دامیانا برای زنان باردار و مبتلا به سرطان سینه ممنوع می باشد.

– الوتروکوکوس : این گیاه با عواملی چون خستگی، استرس و فشارهای روحی که بر روی قوای جنسی تأثیر دارند مقابله می کند. ریشه این گیاه موجب تحریک غدد آندوکرین می شود و میل جنسی را افزایش می دهد. ۵۰ گرم از خشک شده این گیاه را در یک لیتر آب ۲۰ دقیقه بجوشانید و صبح (ناشتا)، ظهر و شب ۱ فنجان میل نمایید. مصرف این گیاه برای افرادی که فشار خون دارند، خانم های باردار یا شیرده، افرادی که داروهای انعقاد خون مصرف می کنند، افرادی که دارای فشار خون بالا دارند و افراد مبتلا به سرطان سینه ممنوع می باشد.

– دارچین و زنجبیل : مقداری دارچین، زنجبیل و هل را دم کنید و سه مرتبه در روز هربار یک فنجان از این دمنوش را میل نمایید. این دمنوش نشاط جنسی را افزایش می دهد.

– ثعلب : اگر میل جنسیتان کاهش یافته است ۴ گرم ثعلب را با یک لیوان آب بجوشانید و سه بار در روز هربار یک فنجان از این جوشانده را به همراه کمی قند میل نمایید.

گردآوری شده از: تبیان، دکتر سلام، الو دکتر

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.