از این مواد غذایی سرطان زا اجتناب کنید

0 93

مجله اینترنتی دلخوشی: امروزه یکی از موضوع هایی که باعث نگرانی جوامع بشری شده است ابتلا به سرطان های مختلف می باشد که یکی از علل ابتلا به سرطان می تواند عادات بد غذایی باشد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که حدود ۸۰ درصد سرطان ها به دلیل سبک زندگی نادرست می باشد. اگر سبک زندگی و عادات غذایی نادرست خود را تغییر ندهیم در آینده شاهد مرگ و میرهای بیشتری از این بیماری خواهیم بود. در اینجا غذاهایی را که احتمال ابتلا به سرطان را بیشتر می کنند به شما معرفی می کنیم.

پیشگیری از سرطان ، آکریلامید

علل ابتلا به سرطان را بشناسید:

۱) مصرف الکل و دخانیات : مصرف زیاد الکل و دخانیات می تواند خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ، مری، دهان و کبد را افزایش دهد.

۲) مواد غذایی دودی : مواد شیمیایی مختلف ساطع شده از هیدروکربن ها می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، از جمله این مواد غذایی می توان به ماهی دودی، برنج دودی، پنیر دودی، گوشت، سس، سوسیس و کالباس اشاره کرد.

۳) شیرین کننده های مصنوعی : شیرین کننده های مصنوعی حاوی مواد سرطان زا هستند و مصرف آن ها توسط افراد مبتلا به دیابت نه تنها برای آن ها مفید نیست بلکه احتمال ابتلا به سرطان را در آن ها افزایش می دهد.

۴) مواد غذایی شور : بر اساس تحقیقاتی که در ژاپن روی ۲ میلیون نفر انجام گرفت مشخص شد که کسانی که غذاهای شور زیادی مصرف می کردند با احتمال ۱۵ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان معده قرار داشتند.

۵) غذاهای سرخ شده : تحقیقات نشان داده است مواد غذایی که در دمای بیشتر از ۲۴۸ درجه فارنهایت سرخ شده اند مانند چیپس و سیب زمینی، مواد خطرناکی به نام “آکریلامید” تولید می کنند که سرطان زا هستند. سازمان بهداشت و غذا و دارو آمریکا اعلام کرده است که “آکریلامید” یکی از مهمترین عامل ابتلا به سرطان رحم و تخمدان می باشد.

۶) غذاهای مانده و کپک زده : مواد غذایی کپک زده و مانده به دلیل تولید “آفلاتوکسین” که نوعی سم می باشد باعث ایجاد انواع سرطان به ویژه سرطان معده می شود.

۷) ماهی پرورشی : ماهی های پرورشی در مقایسه با ماهی های آزاد حاوی درصد بالایی از مواد سرطان زایی به نام ” پی سی بی ” می باشند.

۸) افراط در مصرف گوشت کبابی : سطح گوشت به هنگام کباب شدن می سوزد و قسمت های سوخته آن دارای مواد سرطان زا می باشد.

۹) افراط در مصرف مواد غذایی تخمیر شده : بر اساس مطالعاتی که در کشور کره انجام شد مشخص گردید که افرادی که در خوردن ” کیمچی” زیاده روی کرده اند حدود ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که به کیمچی علاقه ای ندارند در معرض ابتلا به سرطان معده قرار دارند.

گردآوری شده از: باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سلام

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.