اکستنشن مو و اصول صحیح نگهداری از آن

0 236

مجله اینترنتی دلخوشی: اکستنشن مو به دو صورت اکستنشن با موی طبیعی و اکستنشن با مصنوعی انجام می شود. بسیاری از خانم ها آرزوی داشتن موهای بلند، درخشان و هایلایت شده همچون ستاره های هالیوود را دارند که با استفاده از اکستنشن مو می توانند به این خواسته خود دست یابند. با استفاده از اکستنشن های هایلات و رنگ شده، دیگر نیازی به استفاده از رنگ موهایی که دارای مواد شیمیایی مضر هستند ندارید. امروزه بیش از ۷۵ درصد زنان از رنگ مو استفاده می کنند و در مردان نیز استفاده از رنگ مو در حال افزایش است، ولی متأسفانه آن ها به مزایای استفاده از اکستنشن به جای رنگ مو آگاهی ندارند. نگهداری از موهای اکستنشن شده بسیار مهم است، در اینجا نکات مهمی را برای نگهداری از موهای اکستنشن شده و همچنین موهای خودتان ذکر می کنیم.

شامپو موی اکستنشن شده ، اکستنشن

اصول نگهداری و مراقبت از موهای اکستنشن شده

– در هنگام ورزش شنا، موهای خود را با کلاه بپوشانید زیرا نمک و کلر موجود در آب باعث گره خوردن و کمرنگ شدن موهایتان می شود.

– برای شانه کردن موهایتان از برس نرم مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید و موهایتان را از پایین به بالا و به آرامی شانه بزنید. به طور کلی بهتر است موهای اکستنشن شده را زیاد شانه نزنید و تنها روزی یکبار این کار را انجام دهید.

– پس از استحمام بگذارید موهایتان به صورت طبیعی خشک شود زیرا حرارت، دشمن موهای اکستنشن شده است و در هنگام استفاده از سشوار، بابلیس و اتوی مو احتیاط کنید.

– با موهای خیس نخوابید و پیش از خواب حتماً آن ها را خشک نمایید، توصیه می شود موهایتان را شل ببافید و آن ها را بپوشانید.

– روی موهای اکستنشن شده رنگ مو یا مواد فر استفاده نکنید.

– اکستنشن را نمی توان بیش از ۳ ماه روی سر نگه داشت زیرا با رشد مو، موهای اکستنشن شده کرک شده و گره می افتند. همچنین باز شدن چند شاخه از اکستنشن ها پس از مدتی طبیعی می باشد و در برخی موارد ممکن است ۱۰ عدد از اکستنشن ها نیز باز شوند.

– پس از انجام اکستنشن تا ۵ روز به حمام نروید تا چسب به کار رفته در اکستنشن تثبیت شود.

– چند روز اول پس از اکستنشن کردن موها، ممکن است سرتان دچار خارش شود که طبیعی است و پس از چند روز برطرف می شود. برای رفع خارش از اسپری مرطوب کننده استفاده نمایید.

– برای شستن موهای اکستنشن شده قبل از شستشو موهایتان را شانه بزنید تا  گره های آن باز شود، سپس از فرق باز کنید و به صورتی که سرتان خم نشود آن ها را با شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده شستشو دهید. موهایتان را مالش ندهید و تنها با فشار دست از بالا به پایین آن را تمیز نمایید.

– اکستنشن موها در طولانی مدت می تواند منجر به ریزش، خشن شدن و از دست دادن درخشانی و شادابی موهایتان شود.

گردآوری شده از: مجله پزشکی مادر، نون و آب، دکتر سلام

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.