عوارض وحشتناک جراحی زیبایی بینی

0 160

مجله اینترنتی دلخوشی: جراحی زیبایی بینی ممکن است عوارض جدی و جبران ناپذیری را ایجاد کند و این احتمال وجود دارد که بینی جراحی شده شکلی مصنوعی پیدا کند و یا اینکه با چهره فرد مطابقت نداشته باشد، در این صورت نه تنها فرد زیبا نمی شود بلکه از زیبایی های قبلی اش نیز کاسته خواهد شد. در اینجا به چند مورد از این عوارض وحشتناک اشاره می کنیم.

جراحی بینی ، انحراف تیغه بینی

عوارض و خطرات ناشی از جراحی بینی

۱) اصلاح نکردن انسداد های مکانیکی : اگر بینی فرد دارای مشکلاتی چون بزرگی شاخک های بینی یا انحراف تیغه بینی باشد حتی اگر مشکل انسداد هم ایجاد نکرده باشد جراح باید در حین عمل این مشکلات را نیز برطرف کند، زیرا اگر این مشکلات برطرف نشوند با کوچک تر شدن بینی انسداد مسیر تنفسی نیز ایجاد می شود.

۲) چسبندگی داخل بینی : زمانیکه جراح، بینی را زیاد دستکاری می کند مخاط بینی زخمی می شود و اگر مخاط های زخمی شده در کنار هم قرار بگیرند به یکدیگر می چسبند و مسیر تنفسی داخل بینی را تنگ می کنند.

۳) تورم مخاط بینی : اگر به دلیل آلرژی مزمن یا سینوزیت، مخاط داخلی بینی متورم باشد، عمل جراحی ممکن است باعث ایجاد انسداد تنفسی شود.

۴) کاهش حس بویایی : اعصاب بویایی در سقف حفره بینی قرار گرفته اند و معمولا در حین عمل جراحی دستکاری نمی شوند مگر در دوحالت زیر :

– حالت اول : زمانی که فرد دارای پولیپ وسیع باشد و مورد عمل پولیکتومی نیز قرار بگیرد، در این صورت ممکن است پولیپ ها در نزدیکی اعصاب بویایی قرار گرفته باشند و دستکاری آن ها به اعصاب بویایی آسیب بزند. بنابراین توصیه می شود ابتدا عمل پولیکتومی و پس از چند ماه عمل زیبایی بینی انجام گیرد.

– حالت دوم : اگر فردی در اثر جراحی زیبایی بینی دچار انسداد بینی شود حس بویایی اش نیز کاهش می یابد، زیرا برای حس کردن بوها باید مولكول‌های فرار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه‌های اعصاب بویایی برسانند و زمانیکه بینی مسدود باشد این مولکول ها نمی توانند وارد بینی شوند و اعصاب بویایی را تحریک کنند.

۵) ایجاد ظاهر نامطلوب در بینی :

 – برداشتن بیش از حد غضروف های نوک بینی : این عارضه موجب تنگ شدن داخل بینی می شود و علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی، ظاهر بینی را نیز نامطلوب و غیر طبیعی می کند.

۶) غیر قرینگی سوراخ های بینی : اگر به سوراخ های بینی هایی که عمل نشده اند دقت کنید می بینید سوراخ های بینی کاملا قرینه یکدیگر نیستند، اما پس از عمل فرد انتظار دارد سوراخ های بینی اش قرینه شود و جراح باید مهارت کافی داشته باشد تا بتواند این ناقرینگی را اصلاح نماید.

۷) بینی زینی شکل : در این حالت، جراح قوز بینی را زیاد دستکاری کرده و قوس زیادی به بینی می دهد که در این صورت بینی هم ظاهری مصنوعی و غیر طبیعی به خود می گیرد و هم فضای داخلی آن کمتر شده و مشکلات تنفسی ایجاد می شود.

۸) بینی به شکل هشت : در این نوع بینی شکاف عمیق اسکلت استخوانی و غضروفی بینی در اثر برداشتن بیش از اندازه بافت‌های حمایت کننده بینی حالتی ایجاد می‌کند که در آن، بینی از روبه رو شبیه عدد هشت دیده می شود. همچنین نمای قسمت بالا و پایین بینی به صورت دو تکه به نظر  می رسد و فردی که بینی اش به این شکل در می آید دچار مشکلات تنفسی می شود.­

۹) بالا رفتن زیاد نوک بینی : در این حالت بینی ظاهری نامطلوب و به اصطلاح خوکی پیدا می کند و سوراخ های بینی کاملا نمایان است به طوری که عمق سوراخ ها نیز قابل مشاهده می باشند. جراحی مجدد این حالت از بینی بسیار مشکل می باشد زیرا برداشتن بافت های بینی آسان تر از گذاشتن آن است.

۱۰) از بین رفتن پوست نوک بینی : دستکاری زیاد در بافت های زیر پوستی نوک بینی به منظور کوچکتر کردن آن موجب از بین رفتن پوست نوک بینی می شود که برای ترمیم آن باید مقداری پوست قسمت های دیگر صورت مانند پوست پیشانی برداشته شود و به ناحیه نوک بینی پیوند زده شود. این عارضه یکی از تأسف بار ترین عوارض جراحی زیبایی بینی می باشد.

 ۱۱) فرو رفتگی پره های بینی : این عارضه به دنبال برداشتن غضروف های پره بینی به منظور جمع کردن نوک بینی ایجاد می شود و ظاهری نامطلوب به بینی می دهد، همچنین مشکلات تنفسی نیز برای فرد بوجود می آورد.

۱۲) گشاد شدن مویرگ های پوست بینی : در این حالت مویرگ های قسمت های بالا و نوک بینی گشاد می شوند و روی پوست بینی مویرگ های زیادی قابل مشاهده هستند. جراحی های مکرر و دستکاری زیاد بینی از عوامل مستعد کننده این عارضه می باشند.

گردآوری شده از: ایران ناز، شفا آنلاین (دکتر نراقی رییس انجمن تحقیقات راینولوژی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.