گل مغربی و فوائد حیرت انگیز درمانی آن

0 115

مجله اینترنتی دلخوشی: گل مغربی دارای گل برگ هایی پهن با کناره های موج دار است و به رنگ زرد می باشد، این گل به دلیل اینکه در هنگام غروب شکفته می شود به گل مغربی مشهور شده است. این گیاه از آمریکای شمالی به کشور های دیگر انتقال یافته است و از سال ۱۹۶۰ در کشور انگلستان تحقیقاتی بر روی این گیاه صورت گرفته است. گیاه گل مغربی دارای روغن های چرب امگا ۶ می باشد که در بهبود بیماری های التهابی از جمله سندروم پیش از قاعدگی، درد سینه پیش از قاعدگی، نوروپاتی دیابتی، اختلال نعوظ، بیماری اسکلروز متعدد، اگزما و آرتریت روماتوئید مفید است. همچنین روغن این گیاه دارای مقدار تقریبی ۷۲% لینولئیک اسید و ۱۳% گاما لینولنیک اسید می باشد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن گل مغربی به دلیل ترکیباتی که در خود دارد تا حد کمی در بهبود بیماران مبتلا به “ام اس” مؤثر بوده است، همچنین تحقیقات نشان داده است که استفاده از گل مغربی می تواند در کاهش سرطان پستان نیز تأثیر گذار باشد و کسانیکه به کیست های عود کننده پستان مبتلا بوده اند با مصرف روغن گل مغربی دچار عود کمتری شده اند. دانشمندان دریافته اند که بین مصرف امگا ۳ و بهبود خلق و خو و افسردگی رابطه مستقیمی وجود دارد و چون گل مغربی منبعی غنی از امگا ۳ می باشد در بهبود افسردگی می تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

درد سینه پیش از قاعدگی، گل مغربی

مهمترین اثرات مفید گل مغربی :

آرام بخش، ملین، ضد التهاب، کاهش دهنده پرفشاری خون، کاهش دهنده کلسترول، مغذي (تأمين کننده ي اسيدهاي چرب ضروري بدن)، ضد تصلب شرائين، وازوديلاتور (گشاد کننده رگ ها)، ضد آلرژي و قابض.

طریقه و میزان مصرف گل مغربی:

علاوه بر مصرف خوراکی روغن گل مغربی که به صورت کپسول در بازار موجود است، به صورت موضعی و به شکل پماد و کرم نیز از آن استفاده می شود. روغن این گیاه به صورت مکمل بوده و می توان روزانه از آن استفاده نمود. حداکثر مصرف روزانه گل مغربی ۴ گرم است، البته برخی منابع مصرف روزانه تا ۸ گرم برای بزرگسالان و تا ۴ گرم برای کودکان را بلامانع اعلام کرده اند.

عوارض:

از سال ۱۹۷۰، روغن گل مغربی روزانه ۱۰۰۰ تن در کشور های مختلف استفاده می شود و تاکنون هیچ عوارض و شکایتی از آن اعلام نشده است.

نکات مهم:

– در افرادی که دچار هرگونه بیماری هستند این دارو باید با مشورت پزشک مصرف شود.

– پس از مصرف، بلافاصله در ظرف را ببندید آن را دور از نور، در دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید.

– دارو را از دسترس کودکان دور نگهدارید.

– در دوران بارداری و شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود.

گردآوری شده از: مگیران، تبیان، شاهین پرس

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.