میوه ای که معروف به بمب ویتامین هاست!

0 320

مجله اینترنتی دلخوشی: انبه دارای ویتامین های زیادی است و برای بدن بسیار مفید می باشد، همچنین می توان آن را در غذاهای مختلف استفاده کرد زیرا یک طعم دهنده طبیعی است. سایت سلامت آلمان تأکید کرد: انبه میوه ای استوایی است و که در طی سال های گذشته دسترسی به آن بسیار آسان گشته است به طوری که می توان آن را در سوپر مارکت ها نیز پیدا کرد. انبه منبعی مغذی از بتاکربنات، اسید فولیک و ویتامین هایی همچون “آ، ث، ب، ب۱” می باشد. هر صد گرم انبه دارای ۰٫۶ گرم پروتئین، ۰٫۴ گرم چربی، ۱٫۷ گرم فیبر و ۱۲٫۸ گرم نشاسته می باشد. انبه میوه ای خوشمزه است و خواص زیادی برای بدن دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار کمک می کند.

فوائد انبه ، سرطان پروستات

فواید انبه :

پیشگیری از آسم : پیشرفت آسم در کسانی که از مواد مغذی خاصی استفاده می کنند بسیار کم است و از جمله این مواد مغذی می توان به بتاکاروتین اشاره کرد که در میوه هایی چون انبه، هویج، پاپایا، کلم بروکلی، طالبی، زرآلو و کدو حلوایی یافت می شود.

 پیشگیری از سرطان : بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد مشخص شد که مصرف بتاکاروتین از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می کند و همچنین تحقیقاتی که در ژاپن انجام شد اثبات کرد که مصرف بتاکاروتین از پیشرفت سرطان روده جلوگیری می کند. محققان دانشگاه اگریلایف تگزاس نیز با آزمایش بر روی عصاره پلی‌فنول موجود در انبه دریافتند که مصرف انبه می تواند اثرات مثبتی را بر سرطان های روده، سینه، ریه، خون و پروستات داشته باشد ولی بیشترین تأثیرات در سرطان سینه و روده مشاهده شده است.

پیشگیری از بیماری های قلبی : پتاسیم، فیبر و ویتامین های موجود در انبه از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند، همچنین افزایش جذب پتاسیم همراه با کاهش جذب سدیم نیز موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افراد می شود.

پیشگیری از ابتلا به دیابت : تحقیقات نشان داده است که میزان گلوکز خون افرادی که دارای رژیم های غذایی سرشار از فیبر هستند پایین تر است و مصرف انبه که منبعی از فیبر می باشد (هر فنجان انبه دارای ۳ گرم فیبر می باشد) در بهبود میزان قند خون، انسولین و چربی در بدن مؤثر است.

بهبود دستگاه گوارش : به دلیل اینکه انبه دارای فیبر و آب فراوان می باشد، از یبوست جلوگیری کرده و موجب سلامت سیستم دستگاه گوارش می شود.

سلامت استخوان ها : جذب ناکافی ویتامین “K” در بدن خطر شستگی استخوان ها را افزایش می دهد، جذب ویتامین “K” در بدن با مصرف میوه ها و سبزیجات کافی امکان پذیر می شود و برای بهبود جذب کلسیم در بدن ضروری می باشد.

پیشگیری از زوال شبکیه ناشی از افزایش سن : آنتی‌اکسیدان موجود در انبه موسوم به “زیاکسانتین” در برابر نورهای آبی مضر به صورت حائلی ایجاد می شود که نقش محافظت از چشم و حفظ سلامت آن را برعهده دارد. 

بهبود پوست و مو : ویتامین “C” موجود در انبه موجب تولید و حفظ کلاژن و ساختار پوست و مو می شود، همچنین ویتامین “A” موجود در انبه در تقویت و تأمین چربی و رطوبت پوست و مو بسیار تأثیر گذار می باشد و در رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو ضروریست.

نکات مهم :

– مصرف بیش از اندازه پتاسیم برای افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند می تواند مضر و کشنده باشد.

– کسانیکه به شیره گیاهان آلرژی دارند ممکن است نسبت به مصرف انبه نیز واکنش نشان دهند.

گردآوری شده از: افکار نیوز، مجله سلامت

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.