بیش از هشت دندان خود را پر نکنید

0 183

مجله اینترنتی دلخوشی: با تحقیقاتی که روی ۱۵ هزار نفر صورت گرفت مشخص شد که میزان جیوه خون افرادی که دندان پر کرده دارند نسبت به افرادی که هیچیک از دندان های خود را پر نکرده اند به میزان ۱۵۰ درصد بیشتر است.

جیوه خون، مواد پرکردن دندان

افزایش جیوه خون بر اثر پرکردن دندان های پوسیده:

بر اساس گفته های محققان دانشگاه جورجیا، پوسیدگی دندان، یک بیماری رایج است که اکثر افراد آن را تجربه می کنند ولی هیچ فردی درباره موادی که با آن دندانش را پر کرده اند حرفی نمیزند. ماده ای که محققان آن را مورد بررسی قرار داده اند آمالگام نام دارد که ۱۵۰ سال است از آن برای پر کردن دندان استفاده می شود، این ماده ارزان قیمت و مقاوم می باشد ولی ۵۰ درصد آن را جیوه تشکیل داده است. این موضوع می تواند نگران کننده باشد زیرا جیوه نوعی سم است که با ورود به بدن می تواند به قلب، مغز، کلیه، ریه و سیستم ایمنی آسیب بزند ولی این آسیب بستگی به میزان جیوه دارد، مثلا اگر یک دندان پر شده داشته باشید آسیبی به بدنتان وارد نمی شود ولی اگر بیش از ۸ دندان خود را پر کنید عوارض این ماده سمی در بدن افزایش خواهد یافت.

محققان داده های مربوط به نظرسنجی آزمایشی تغذیه و بهداشت ملی آمریکا را مورد بررسی قرار دادند که در این داده ها ۱۴۳۰۷ نفر مورد نظرسنجی قرار گرفته بودند و در میان آن ها میزان جیوه خون کسانیکه دارای بیش از ۸ دندان پر شده بودند نسبت به کسانیکه دندان پر شده نداشتند ۱۵۰ درصد بیشتر بود. زمانیکه جیوه به مقدار کمی به صورت خوراکی وارد بدن شود معده آن را جذب نمی کند و خطری برای فرد ندارد ولی زمانیکه گاز جیوه تنفس می شود بسیار خطرناک است و بیشترین صدمه را به مغز و کلیه وارد می سازد.

منبع : همشهری آنلاین

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.