مواد غذایی که بدن شما را در زمستان گرم می کند

0 203

مجله اینترنتی دلخوشی: بهتر است عادات غذایی خود را متناسب با فصول مختلف تنظیم کنیم تا بدنتان سلامت بماند و سیستم ایمنی و تعادل آن نیز حفظ شود. در اینجا مواد غذایی که موجب گرم شدن بدن در زمستان می شود را معرفی می کنیم.

خوراکی های مفید در زمستان، گرم کردن بدن

مواد غذایی مفید در زمستان:

دارچین : دارچین ادویه ای خوشمزه و گرم می باشد که بهتر است در فصول پاییز و زمستان که هوا سرد است از آن در غذاهای مختلف استفاده شود.

زنجبیل : استفاده از ریشه زنجبیل باعث گرم شدن بدنتان شده و موجب دفع عفونت ها از بدن و تقویت سیستم ایمنی نیز می شود.

زردچوبه : زدچوبه یکی از مهمترین و پر خاصیت ترین ادویه ها می باشد به طوری که در طب آیورودا به آن لقب “پادشاه ادویه ها” را داده اند. این ادویه ضد التهاب بوده و با بیماری ها مقابله می کند، پس بهتر است روزانه مقداری زردچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و هرگز عادت استفاده از زردچوبه را ترک نکنید.

هل : این ادویه نیز پرخاصیت و گرم کننده می باشد که از آن در تهیه انواع کیک و شیرینی، خوش طعم کردن غذا و همراه با انواع چای استفاده می شود.

نشاسته : خوردن غذاهای حاوی نشاسته همچون برنج قهوه ای و سیب زمینی نیز به گرم شدن بدن کمک می کند.

 غلات و سبزیجات : غلاتی چون گندم و جو و سبزیجاتی چون اسفناج و کلم نیز از داخل بدن را گرم می کنند و انرژی لازم برای بدن فراهم می کنند.

گوشت :  اگر در نوک انگشتان دست و پایتان احساس سرما می کنید چربی این ناحیه از بدنتان نسبت به سایر نقاط بدنتان کم می باشد، برای جبران این چربی، گوشت بخورید که دارای چربی قابل توجهی می باشد ولی در خوردن آن زیاده روی نکنید.

نوشیدنی های داغ : می توانید در فصول سرما برای گرم شدن بدنتان انواع نوشیدنی های داغ از جمله چای، دمنوش های گیاهی و قهوه را استفاده نمایید ولی در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

گردآوری شده: دکتر سلام، سلامتیسم

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.