لیست غذاهایی که نباید با نوشابه مصرف شوند

0 8,307

مجله اینترنتی دلخوشی: بسیاری از افراد، علاقه زیادی به خوردن نوشابه دارند و با اینکه از ضررهای این نوشیدنی گازدار آگاهی دارند نمی توانند از خوردن آن دل بکنند. توجه داشته باشید که در صورت مصرف نوشابه، آن را با غذاهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم مصرف نکنید زیرا ممکن است موجب سوء هاضمه و یا اختلالات درونی شود که ممکن است در برخی موارد اثرات خطرناکی را در پی داشته باشند.

رفلاکس معده، پوکی استخوان

نوشابه را با این غذاها نخورید:

 غذاهای پرادویه و تند : استفاده از ادویه های متنوع و تند در غذاها موجب خوشمزه تر شدن آن ها می شود ولی حرارت بدن را نیز بالا خواهد برد و در این زمان خوردن نوشیدنی هایی چون نوشابه برایتان لذت بخش خواهد بود. ولی خوردن نوشابه زمانی که حرارت بدن بالا است موجب تولید سولفوریک اسید و افزایش ترشحات گوارشی می شود.

شیر : مسلماً هیچکس نوشابه را با شیر نمی خورد ولی در برخی غذاها و دسرها از شیر استفاده شده است و اگر به همراه این غذاها نوشابه مصرف شود معده اذیت شده و دچار درد ناشی از رفلاکس معده و سوء هاضمه می شود.

آبنبات نعنایی : شاید فیلم منتشر شده از بطری نوشابه که در آن آبنبات نعنایی انداخته اند را دیده باشید و انفجار کوچک ناشی از ترکیب گاز نوشابه و قدرت جوشان موجود در این آبنبات را مشاهده کرده باشید، پس ببینید این ترکیب چه آسیب خطرناکی را می تواند به معده شما برساند. بنابراین حتی تصور امتحان کردن این دو ماده غذایی را نیز از سر خود بیرون آورید زیرا می تواند اثرات جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد.

قهوه : طبیعتاً هیچکس قهوه را با نوشابه نمی نوشد، اما مصرف دسرهای حاوی قهوه با نوشابه می تواند موجب ترکیب این دو ماده غذایی در بدن شود و اثرات مخربی چون معده درد، سوء هاضمه، تند مزاجی و عصبانیت را در پی داشته باشد. بعد از ۲۰ دقیقه پس از مصرف نوشابه، میزان انسولین خون شروع به کاهش کرده و کبد مجبور می شود که تلاش خود را برای تبدیل قند در بدن دو برابر کند. در بیشتر موارد، این قند به چربی تبدیل می شود و این موضوع نیز به نفع بدن نیست.

بعد از ۴۰ دقیقه کافئین شروع به اثرگذاری می کند. مردمک چشم ها گشاد شده و فشارخون بالا می رود، فرد احساس خستگی کرده و کبد شروع به آزاد کردن قند در خون می کند.

پس از ۴۵ دقیقه بدن شروع به تولید دوپامین بیشتر می کند، این هورمون مسئولیت تحریک بخشی از مغز را برعهده دارد که به احساس پاداش و لذت مرتبط می شود.

حدود ۱ ساعت پس از مصرف نوشابه، کلسیم به وسیله ادرار از بدن دفع می گردد و اگر به دفعات زیاد نوشابه مصرف کنید در طولانی مدت دچار پوکی استخوان، شکستگی و پوسیدگی استخوان و پوسیدگی دندان خواهید شد. اسیدفسفریک موجود در نوشابه نیز روی منیزیم و زینک(روی) موجود در بدن فیکس می شود. خاصیت دیورتیک این نوشیدنی ها نیز اشتباه است. زیرا باعث نمی شود که باقیمانده توکسین های بدن دفع شوند بلکه زمینه را برای دفع مواد مغذی مورد نیاز بدن فراهم می کند. به این دلایل بعد از مصرف نوشابه، ضعف و تحریک پذیری عصبی را احساس می کنید.

منبع: دکترسلام

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.