تقویت ناخن های شکننده و ضعیف با ۹ روش طبیعی

0 169

مجله اینترنتی دلخوشی: زمانی که ناخن ها ضعیف می شوند شروع به شکستن می کنند و ناخن های شکسته نه تنها زیبایی دستانتان را کم می کنند بلکه دردناک نیز هستند. بنابراین روش های تقویت ناخن، برای افرادی با ناخن های ضعیف و شکننده دارند، ضروری می باشد. خوشبختانه شما می توانید با استفاده از روش های طبیعی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، ناخن های قوی و زیبایی داشته باشید.

استحکام ناخن، رشد ناخن

روش های تقویت ناخن ها برای حفظ استحکام و زیبایی ناخن ها:

۱) عدم استفاده از مواد شیمیایی : محصولات پاک کننده ناخن و حتی لاک های ناخن می توانند دارای مواد شیمیایی مضر برای ناخن هایتان باشند، همچنین مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده نیز به ناخن ها آسیب می زنند بنابراین در هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید. مواد شیمیایی باعث می شوند رطوبت طبیعی ناخن از بین برود و منجر به شکستگی ناخن ها شود.

۲) رطوبت رسانی : برای تقویت و استحکام ناخن ها توصیه می شود هر شب آن ها را با ویتامین E، آب لیموی تازه، روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون مرطوب نمایید.

۳) اصلاح ناخن : اگر ناخن هایتان ضعیف و شکننده هستند به طور منظم آن ها را اصلاح کنید و در صورت تمایل به بلند کردن ناخن هایتان، تنها کمی آن ها را بلند نمایید زیرا ناخن های کوتاه تمایل کمتری به شکستن دارند.

۴) مصرف پروتئین کافی : ناخن از کراتین ساخته شده است و کراتین نیز از یک نوع پروتئین ساخته می شود. اگر ناخن هایتان ضعیف و شکننده است به اندازه کافی از مواد حاوی پروتئین مانند گوشت بدون چربی، ماهی، نخود، لوبیا، تخم مرغ و ماست استفاده نمایید.

۵) استفاده از چربی های سالم : بدن برای حمایت از ناخن ها و تقویت آن ها نیاز به استفاده از چربی های سالم دارد، بنابراین توصیه می شود مواد غذایی چون روغن نارگیل، روغن زیتون، ماهی چرب، گردو، بذر کتان، تخم مرغ، آووکادو، بادام و تخمه آفتابگردان که دارای چربی های سالم هستند را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید.

۶) مصرف گل کلم : گل کلم منبعی غنی از بیوتین است و به تقویت و ضخیم شدن ناخن ها کمک می کند. مواد غذایی چون قارچ، ماهی تن، بوقلمون، برگ چغندر، کره بادام زمینی و پنیر نیز برای رشد ناخن ها مفید هستند.

۷) مصرف گیاه دم اسبی : گیاه دم اسبی منبعی غنی از یک ماده معدنی به نام سیلیکا می باشد که برای رشد مو و ناخن بسیار مناسب است.

۸) زرده تخم مرغ و روغن زیتون : برای محکم شدن ناخن ها می توانید از این ترکیب استفاده نمایید به این صورت که زرده یک تخم مرغ را با مقداری روغن زیتون ترکیب نمایید سپس ناخن هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه درون این ترکیب قرار دهید، این روش را هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

۹) عدم استفاده از ضدعفونی کننده ها : برای شستن دست های خود از ضدعفونی کننده های شیمیایی استفاده نکنید زیرا باعث خشک شدن ناخن ها و در نتیجه شکننده شدن آن ها می شوند. می توانید از صابون های مرطوب کننده استفاده کنید و یا با مخلوط کردن روغن درخت چای، عنبر سائل، عطر سنبل، آلوئه ورا و ویتامین E برای شستن دست هایتان شوینده و ضد عفونی کننده طبیعی بسازید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.