واکنش مقامات بین المللی به حمله تروریستی داعش در تهران

0 143

مجله اینترنتی دلخوشی:  مقامات بین المللی نسبت به حمله تروریستی داعش به مجلس و حرم امام خمینی، ابراز همدردی کردند و این حادثه تاسف بار را به ملت ایران و دولتمردان کشورمان تسلیت گفتند. همچنین حسن روحانی ریاست جمهوری ایران گفت:” ملت ایران هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر و با ساختار قدرتمند امنیتی خود در هم خواهد شکست. رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای در جمع دانشجویان پیام خود را نسبت به این واقعه تروریستی در تهران چنین بیان کرد:” ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌‌هایی هم که امروز شد هم در اراده مردم تأثیری نخواهد گذاشت. این را همه بدانند، این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند. این حوادث نشان داد اگر جمهوری اسلامی در مرکز اصلی این فتنه‌ها ایستادگی نمیکرد، گرفتاریهای زیادی داشتیم، ان‌شاءالله کلک اینها کنده خواهد شد”.

حمله به مجلس، حمله تروریستی حرم امام

حمله به مجلس، حمله تروریستی حرم امام

حمله به مجلس، حمله تروریستی حرم امام

واکنش مقامات ایرانی و بین الملل در مقابل حمله تروریستی داعش به تهران:

جانشین سازمان اطلاعات سپاه: میانگین سنی مهاجمان ۲۰ تا ۲۵ سال بوده محمدحسین نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه به خبرگزاری فارس گفته است که میانگین سنی مهاجمان ۲۰ تا ۲۵ سال بوده است. او گفته است سپاه پاسداران “هم از تروریست‌ها و هم از دستوردهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت”. او درباره ملیت مهاجمان گفته است “اینکه ملیت آنها متعلق به کدام کشور است، هنوز معلوم نیست”.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه: در واکنش به حوادث تروریستی امروز در تهران با ارسال یک تلگرام این حادثه را به حسن روحانی رئیس جمهور ایران تسلیت گفته و بر آمادگی روسیه برای همکاری مشترک با ایران در مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.

وی در پیام خود افزوده است: حوادث امروز بار دیگر لزوم افزایش همکاری های بین المللی در مبارزه با عوامل تروریستی را به اثبات رساند.

عمان حملات تهران را محکوم کرد. رسانه های عمانی به نقل از وزارت خارجه عمان این کشور می گویند که مسقط حملات امروز در تهران را محکوم کرده است.

وزیر امور خارجه نروژ حملات امروز تهران را محکوم کرده است و به خانواده‌های قربانیان و ملت ایران تسلیت گفته است.

کارل بیلت عضو کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا و نخست وزیر سابق سوئد: ایران دشمن سرسخت داعش است. ایران درعراق و سوریه به عنوان بخشی از جنگ با آنها حضور دارد. این حمله، حمایت داخلی را بیشتر خواهد کرد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای حملات تهران را محکوم کرده و آن را “تروریستی و بزدلانه” خوانده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای حملات در تهران را محکوم کرده و با دولت و ملت ایران “ابراز همدردی” کرده است.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در آنکارا با اشاره به حملات امروز تهران گفته است: این حملات عزم مردم ایران در برابر تروریسم را تقویت می‌کند.

واکنش دولت روسیه به حملات تهران: سخنگوی کرملین در واکنش به حملات امروز تهران گفته این حملات نشان داد که همه کشورها از جمله کشورهای مسلمان برای مقابله با تروریسم باید با یکدیگر متحد باشند.

رئیس پارلمان اروپا با رئیس مجلس و مردم ایران ابراز همدردی کرد. آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا در واکنش به حملات امروز نوشته است: “من به نشانه همبستگی در کنار مردم و رئیس مجلس ایران ایستاده‌ام”.

مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: امروز روز بسیار غم انگیزی است. سابرینا بلوسی، مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: امروز باز هم روز بسیار غم انگیز دیگری است. اخبار حمله را دنبال می‌کنم. امروز با وزیر خارجه (محمد جواد) ظریف در تماس خواهم بود.

معاون وزارت کشور ایران: تروریست‌ها با لباس مبدل زنانه وارد مجلس شدند معاون امنیتی وزیر کشور ایران گفته است “تروریست‌ها با لباس مبدل زنانه از در مراجعه‌کنندگان وارد محوطه مجلس و ساختمان اتاق‌های نمایندگان شدند”.

سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد. لاوروف در تماسی تلفنی با دکتر محمد جواد ظریف، ضمن ابراز همدردی درخصوص حوادث تروریستی امروز تهران آنرا محکوم کرد.

وزارت خارجه پاکستان و رئیس پارلمان این کشور در پیام‌های جداگانه ضمن همدردی با ملت شریف ایران، حمله تروریستی به حرم امام راحل(ره) و ساختمان مجلس را به شدت محکوم کردند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پیام توییتری خود ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران اعلام کرد: من قویاً حملات تروریستی امروز در ایران را محکوم می‌کنم. ترکیه موضع مستحکم خود در مبارزه علیه تروریسم را حفظ خواهد کرد. 

فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق با ارسال تلگرافی، ضمن تسلیت به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، حملات تروریستی در تهران را به شدت محکوم کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث تروریستی امروز در تهران گفته است امروز روز بسیار غمگینی است. اخبار حملات را از نزدیک پیگیری می‌کنم. امروز با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در تماس خواهم بود.

منبع : تسنیم نیوز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.