هنگام مسافرت چه داروهایی را به همراه خود ببریم؟

0 127

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید بارها برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که وقتی به مسافرت می روید، بهتر است چه داروهایی را همراه با خود بردارید؟ در این مطلب راهنمایی هایی مفید در زمینه داروهای مفید در سفر در اختیار شما می گذاریم.

راهنمای داروها، زیپمت

داروهای ضد یبوست و ضد اسهال :

ممکن است وقتی به مسافرت می روید دچار یبوست یا اسهال شوید که به دلیل تغییر آب و هوا و یا غذایی است که میل می کنید. پس بهتر است پیش از رفتن به مسافرت داروهای ضد یبوست و ضد اسهال را نیز برداشته و به همراه خود ببرید.

داروهای ضد تهوع :

بسیاری از افراد هنگامی که به مدت طولانی در ماشین یا هواپیما بسر می برند دچار حالت تهوع می شوند. بنابراین بهتر است همیشه به هنگام سفر کردن، داروهای ضد تهوع را به به همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز حالت تهوع در شما، آن را بهبود بخشد.

داروهای مسکن و تب بر :

 یکی از پرکاربرد ترین داروها در مسافرت، داروهای مسکن و تب بر می باشند. معمولا از داروهای مسکن و تب بر در مسافرت ها به منظور بهبود درد ناشی از سردرد، بی خوابی و… استفاده می شود. البته مسکن ها جزء داروهای مخدر به حساب می آیند و اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید باید اطلاعات لازم درباره به همراه داشتن داروهای مختلف را کسب کنید، زیرا در برخی از کشورها به همراه داشتن چنین داروهایی برای مسافران ممنوع می باشد.

داروهای ضد قارچ و ضد باکتری :

این دسته از داروها می توانند در سفر کمک زیادی به شما می کنند و زمانی که قسمتی از بدنتان زخم شد، با استفاده از داروهای ضد قارچ و ضد باکتری می توانید از التهاب و عفونت آن قسمت جلوگیری نمایید.

داروهای ضد حساسیت :

ممکن است زمانی که به مسافرت می روید بدنتان به تغییرات آب و هوا، برخی گیاهان و نیش حشرات واکنش نشان دهد و دچار حساسیت شود. بنابراین از آنجایی که حساسیت قابل پیش بینی نمی باشد بهتر است در هنگام مسافرت، داروهای ضد حساسیت را با خود به همراه داشته باشید تا دچار دردسر های ناشی از حساسیت نشوید و نیازی به مراجعه به پزشک نیز نداشته باشید.

ملاتونین :

ملاتونین هورمونی است که بدن ما آن را به طور طبیعی تولید می کند. این هورمون علاوه بر اینکه خاصیت آرام بخش را دارد می تواند زمان خواب و بیداری را نیز کنترل نماید. قرص حاوی ملاتونین می تواند به بهبود اختلالات خواب در سفر کمک کند و مانع از پرواز زدگی نیز می شود، ولی توجه داشته باشید که مقدار مناسبی از آن را در زمان مناسب مصرف نمایید.

داروی زیپمت :

 این دارو در هنگام سفر بسیار کمک کننده می باشد ولی دقت کنید اگر داروی خاصی مصرف می کنید، پیش از استفاده از این دارو با پزشک مشورت نمایید.

نکات مهم :

۱) پیش از مصرف هر دارویی حتما با پزشک مشورت نمایید.

۲) توجه داشته باشید که چه زمانی از داروهای خواب آور مصرف می نمایید، مثلا اگر قرار است مدت کوتاهی پس از استفاده از آن ها رانندگی کنید از خوردن اینگونه داروها اجتناب نمایید.

۳) داروها را در ظرف مخصوص خودشان نگهداری کنید تا در زمان مصرف آن ها دچار اشتباه نشوید.

گردآوری شده از: nabzema.ir ،Independenttraveler.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.