استیون هاوکینگ دانشمند برجسته فیزیک دنیا درگذشت

0 727

مجله اینترنتی دلخوشی: استیون هاوکینگ فیزیکدان و نظریه پرداز بریتانیایی در سن ۷۶ سالگی درگذشت. استیون هاوکینگ فیزیکدان، کیهان شناس، نویسنده و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری دانشگاه کمبریج بود. سابقه علمی استیون هاوکینگ ۴۰ ساله است.  کتاب‌ها و همایش‌ هایش، او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرد. 

مرگ استیون هاوکینگ، بیماری هاوکینگ

استیون هاوکینگ فیزیکدان و کیهان شناس معروف درگذشت:

استیون هاوکینگ در سال ۱۹۴۲ در شمال لندن به دنیا آمد و امروز در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

استیون هاوکینگ در ۱۷ سالگی به  دانشگاه آکسفورد وارد شد و  به تحصیل علوم طبیعی، با تأکید بر فیزیک پرداخت. او از همان زمان به اخترفیزیک و کیهان‌شناسی علاقه‌ پیدا کرد زیرا کنجکاو بود که به رمز و راز ستارگان و آغاز و انجام کیهان پی ببرد.

هاوکینگ به خاطر فعالیت در زمینهٔ کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم به ویژه در زمینهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌ است. کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید بعد از چند روز یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون شد. کتاب “تاریخچه زمان” او که با رکورد ۲۳۷ هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ ماند باعث شهرتش شد.

هاوکینگ به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا بود و عاجز از هر گونه تحرکی بود، او در در یک صندلی چرخدار مجهز جابجا می شد. هاوکینگ نمی توانست صحبت کند و با فرستادن پیام به رایانه شخصی خود که دانشمندان ناسا آن را تولید کرده بودند، صاحب یک صدای رباتیک بود. او با وجود اینکه توانایی‌های زیادی در زمینهٔ کیهان‌شناسی داشت، موفق نشد جایزه نوبل را دریافت کند. استیون هاوکینگ به مدت ۳۰ سال دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بود.

بعضی از افراد معتقدند که مرگ استیون هاوکینگ درسال ۱۹۸۵ سه سال پیش از انتشار کتاب (A Brief History of Time) روی داده است، اما قدرت‌های غربی به دلایل سیاسی، علمی و با دلایل خاص خود، بدل او را جایگزین کرده اند

کارشناسان معتقدند استیون هاوکینگ واقعی در سال ۱۹۸۵ بعد از ابتلا به ذات الریه درگذشته است، درآن زمان او نمی‌توانست با دیگران ارتباط برقرار کند، اما بعد از بهبود بیماری به صورت معجزه آسایی توانایی نوشتن و ارتباط با دیگران به وسیله رایانه را پیدا کرده است و از همان زمان نظریه‌های زیادی را ارائه داده است.

گردآوری شده از: ایسنا، الو دکتر

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.