اعلام زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۷

0 453

مجله اینترنتی دلخوشی: بر اساس بیانات مشاور عالی سازمان سنجش کشور، زمان دقیق کارت ورود به جلسه کنکور ۹۷ اعلام شده است.

کنکور 97، آزمون سراسری 97

زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۷ اعلام شد:

کارت ورود به جلسه کنکور۹۷ طبق اظهارات مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، از چهارم تا ششم تیر ماه قابل دریافت است. وی بیان کرد: آزمون کنکور۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه برگزار می‌شود.

دکتر توکلی در مصاحبه با ایسنا گفت: کنکور سراسری ۹۷ با هدف پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، دانشگاه پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد و مرحله آغازین ثبت نام در کنکور ۹۷ از اول بهمن ۹۶ از طریق سایت سنجش آموزش کشور آغاز شد و با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده ۱۶ بهمن ۹۶ پایان پذیرفت. در این مرحله تعداد ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کردند.

دکتر توکلی تاکید کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری ۹۷ تعداد ۵۹۹ هزار و ۱۲۱ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۲۶۳ نیز مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۴ درصد داوطلبان زن و مابقی مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ۹۷ تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی،‌تعداد ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۷ هزار و ۵۳۴ داوطلب در گروه آزمایشی زبان ثبت نام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانی تعیین شده مرحله دوم ثبت نام کنکور ۹۷ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه ۹۶ انجام شد و در این مرحله نیز تعداد ۶۰ هزار و ۲۹۹ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

توکلی تأکید کرد: با توجه به تعداد ثبت نام کننده در مرحله اول ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر و مرحله دوم ۶۰ هزار و ۲۹۹ نفر در مجموع تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر در کنکور ۹۷ ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۲۵ نفر بیشتر است و با توجه به اینکه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی می توانستند در آزمون گروه هنر نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۶۶ هزار و ۵۶۶ نفر از گروه های دیگر در گروه هنر شرکت کردند.

به گفته دکتر توکلی، با توجه به اینکه داوطلبان گروه های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر می توانستند در آزمون گروه زبان های خارجی نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ نفر از سایر گروه‌ها در گروه زبان‌های خارجی شرکت کردند.

وی در ادامه گفت: بنابراین در مجموع شرکت کنندگان در گروه های غیر از گروه‌های آزمایشی اصلی داوطلب، تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۶۳ نفر در این بخش شرکت کرده اند و با توجه به آمار شرکت کنندگان در سایر گروه های آزمایشی، برای تعداد یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۴۷ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون سراسری ۹۷ از روز دوشنبه چهارم تیر ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه ششم تیر ماه می‌توانند پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

دکتر حسین توکلی بیان کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۷ بصورت کارنامه تنظیم و کارنامه اولیه نیمه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور قرار می گیرد.

منبع: ایسنا

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.