تلگرام کاربران ایرانی را برای خرید ارز دیجیتالی تحریم کرد

0 90

مجله اینترنتی دلخوشی: خبرهای جدید حاکی از آن است که پیام رسان تلگرام اقدام به تحریم کاربران برخی از کشورها از جمله ایران از خریداری و استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی خود کرده است.

ارز دیجیتالی تلگرام، تحریم تلگرام

تلگرام کاربران ایرانی و برخی از کشورها را از خرید ارز دیجیتالی منع کرد:

 

بر اساس گزارش اسپوتنیک نیوز، این روزها که مبادلات ارزهای دیجیتالی بالا گرفته است، حساب‌های کاربری، وب‌ سایت‌ها و پلت‌ فرم‌ های زیادی برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده تا کاربران بتوانند با استفاده از آن‌ها به خرید و فروش مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

پیام رسان  تلگرام مدتی قبل اعلام کرد که می خواهد ارز دیجیتالی رمزنگاری شده انحصاری خود را با عنوان گرام (Gram) به بازارهای جهانی و فضای مجازی عرضه کند. اما حالا تلگرام با انتشار گزارشی فهرستی از کشورهای تحت تحریم‌های بین‌ المللی را منتشر کرده است تا بدین وسیله اعلام کند کاربران  کشورهای مذکور در فهرست، قادر نخواهند بود به کسب درآمد، استخراج و خریداری ارزهای دیجیتالی‌ اش اقدام کنند.

در این فهرست، از کشورهایی که توسط سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، نام برده شده است که در این لیست نام ایران نیز به چشم می‌خورد.

طبق گزارش آژانس خبری روسیه RBC، از جمله کشورهایی که در فهرست حضور دارند، می توان به ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه اشاره کرد.

در این بیانیه، همچنین تمامی افراد و کاربرانی که به نوعی با افراد تحت تحریم ارتباط خویشاوندی دارند ولی ملیتی دیگری دارند، نیز نمی‌ توانند اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی انحصاری تلگرام کنند.

ارزهای دیجیتالی رمزنگاری مانند بیت کوین، ریپل و مونرو باید توسط سیستم‌ های رایانه و با استفاده از الگوریتم‌ های پیشرفته ‌ای استخراج یا ماینینگ شود. بسیاری از غول‌ های تکنولوژی امکان ارسال و انتقال پول را با استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و پلت‌ فرم‌های خود فراهم آورده ‌اند تا کاربران بتوانند به راحتی ارزهای دیجتالی مربوطه را استخراج کرده و از این طریق اقدام به کسب درآمد و سودآوری کنند.

گفته می‌ شود این پلت‌ فرم توسعه یافته تلگرام، امکان استفاده از این ارز را حتی در سایر پیام ‌رسان‌های دیگر نیز ایجاد می کند.

البته لازم به ذکر است که دولت‌های زیادی از ارزش غیرواقعی و کاذب شکل ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده سخن گفته و کاربران و شهروندان خود را از سرمایه گذاری و خرید و فروش به این ارزهای کاذب هشدار می‌ دهند.

منبع: ایسنا

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.