تیر اندازی یک ایرانی در ساختمان یوتیوب

0 137

مجله اینترنتی دلخوشی: بر اساس گزارش هایی که رسانه های ملی آمریکا منتشر کرده اند، مشخص شده است که انگیزه فردی که در ساختمان یوتیوب تیراندازی کرده است سانسورهای ویدیوهای منتشر شده وی برروی این شبکه اجتماعی بوده است. این فرد که نسیم اقدم نام دارد پس از شلیک ۴۰ گلوله به ساختمان یوتیوب، خودکشی کرده است. بسیاری از رسانه‌های محلی از شناسایی نام و مشخصات وی خبر داده اند و نام فرد مهاجم را “نسیم اقدم” اعلام کرده اند که گویا وی از ساکنین کالیفرنیای جنوبی بوده است.

ترور ساختمان یوتیوب، تیراندازی به یوتیوب

انگیزه عامل تیراندازی در ساختمان یوتیوب:

یوتیوب بویژه در یک سال گذشته که سیاست های خود را در مقابل انتشار اخبار و محتوای خشونت‌آمیز، نژادپرستانه و سیاسی – مذهبی تغییر داده بود، با ویدیوها، مطالب و محتوای به اشتراک گذاشته از سوی کاربران زیادی از جمله نسیم اقدم مقابله کرده و از منتشر کردن آن‌ ها جلوگیری کرده است.

براساس گزارش ایسنا، به نقل از سایت news 7 abc، گزارش‌های منتشر شده نشان از آن دارد که عامل تیراندازی یوتیوب یکی از کاربران همیشگی یوتیوب بوده که از پلت فرم ویدیویی این شبکه اجتماعی استفاده می‌کرده تا محتوای موردنظر خود را که معمولا از افراد معروف یوتیوبی بر می‌گرفت، منتشر کند.

 نسیم اقدم بارها یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به فیلترینگ، سانسور کردن و خفه کردن آزادی بیان متهم کرده است. در نتیجه بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌های محلی معتقدند که حذف ویدیوهای شخصی وی از پلت ‌فرم یوتیوب، باعث خشم وی از این شبکه اجتماعی و حمله و تیراندازی به دفتر یوتیوب شده است.

نسیم اقدم از اینکه ویدئو هایش منتشر نمی شوند بسیار خشمگین شده بود و بارها در صفحات مجازی خود، یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به همکاری با سازمان های دولتی و سیاسی آمریکا و سایر کشورها متهم کرده بود.

بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران آمریکایی بر این باورند که انگیزه فرد مهاجم سیاست های نادرست شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است، برخی دیگر معتقدند که این حمله و تیراندازی فقط یک خصومت شخصی بوده است.

تقریبا حوالی ظهر روز سه شنبه، نسیم اقدم در دفتر شبکه اجتماعی یوتیوب واقع در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیای آمریکا شروع به تیراندازی کرد و باعث ترس و وحشت کارکنان و شهروندان حاضر در نزدیکی محل تیراندازی شد. بر اساس گزارش ها و به نقل از سخنگوی پلیس سانفراسیسکو، تعداد مجروحان این حادثه ۴ نفر اعلام شده و حال یک نفر آنها وخیم گزارش شده است. فرد مهاجم نیز خودکشی کرده است.

پلیس محلی که پس از دریافت تماس تلفنی از داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شد، از همان لحظات اولیه از مردم و شهروندان درخواست کرد که به هیچ عنوان از خانه های خود خارج نشوند. در این عملیات، نیروهای ویژه پلیس نیز حاضر شده بودند تا در صورت ادامه درگیری و تیراندازی، به مقابله با فرد مهاجم بپردازند. به گفته سخنگوی پلیس، ساختمان یوتیوب بلافاصله پس از اعزام نیروهای ویژه، تخلیه شد.

منبع: ایسنا

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.